Igaunijas alkoholisko dzērienu ražotājs Liviko plāno novirzīt 10-15 miljonus eiro nodokļu naudas ārpus Igaunijas saistībā ar valstī plānoto akcīzes nodokļa likmes paaugstināšanu alkoholam, vēsta raidorganizācija ERR.
Liviko valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi norāda, ka šādas darbības paredzētas, lai nosargātu uzņēmuma konkurētspēju.
«Mēs to nedarām, lai negatīvi ietekmētu Igaunijas valsti, bet gan lai glābtu mūsu uzņēmumu,» uzsver Kalvi.
Viņš uzskata, ka Igaunijas valsts līderi neaptver, ka Igaunija nav sala. «Mums ir kaimiņi Somijā, Latvijā, un pārrobežu tirdzniecība ar kaimiņiem darbojas. Ir žēl noskatīties, kā uz to tiek uzspļauts un Igaunijas konkurētspēja tiek zaudēta šādā veidā. Kā biznesa vadītājam man ir jāpielāgo savs bizness. Mums šis ir izdzīvošanas jautājums, nevis valsts ietekmēšana,» sacīja Kalvi.
Neiedziļinoties detaļās, Kalvi skaidroja, ka uzņēmuma izdzīvošanas plāns paredz degvīna pildīšanu Igaunijā, taču daļa no šīs produkcijas nākotnē tiks pārvietota uz Latviju, kur uz šīm pudelēm tiks uzliktas Latvijas akcīzes markas. Savukārt igauņus un somus šī produkcija sasniegs ar pārrobežas tirdzniecības palīdzību.
Kalvi apstiprināja, ka šis nav tikai plāns, bet uzņēmums jau spēris reālus soļus.
Liviko norāda, ka Latvijas akcīzes nodokļa likme stiprajam alkoholam ir par 29% mazāka nekā Igaunijā, un, ņemot vērā Igaunijas ierosināto 15% paaugstinājumu, šī nodokļu atšķirība tiks palielināta līdz 37,2%, jo Latvija akcīzes nodokļa likmi stiprajam alkoholam plāno palielināt vien par 2%.
Liviko prognozē, ka pēc jaunā biznesa modeļa ieviešanas uzņēmums Igaunijas valstij nākamgad nodokļos samaksās par 10-15 miljoniem eiro mazāk nekā 2014.gadā.