Lietuvā radītā mobilo lietotņu tirdzniecības platforma GetJar patlaban mēnesī sasniedz miljonu unikālo lietotāju, kas kopumā ielādē 100 milj. lietojumprogrammatūru - par Lietuvā radušos «veiksmes stāstu» raksta inovāciju portāls GoalEurope.com.
GetJar aizsākumi meklējami 2004. gadā, kad uzņēmuma dibinātāja Iļjas Laura (Ilja Laurs) Viļņā bāzētā kompānija sāka piedāvāt mobilo spēļu attīstības platformu vietējiem uzņēmējiem. Kompānija attīstīja Java spēles, un, tā kā ierīču tirgus bija ļoti fragmentēts, kompānijai nācās spēles pārbaudīt katrā ierīcē, kurai tā paredzēta.
I. Laurs nāca klajā ar risinājumu, ka reģistrētiem beta lietotājiem bija bezmaksas brīva pieeja spēlēm ar iespēju tās testēt un pēc tam atstāt atsauksmes. Tādējādi jebkurš interesents varēja ielādēt spēli no GetJar un ziņot, vai spēle darbojas.
Nākamais solis GetJar attīstībā bija katram Java spēļu izstrādātājam pieejamas platformas atvēršana, tās attīstītājiem solot, ka, pieaugot lietotāju skaitam, platformas kvalitāte uzlabosies.
Sākotnēji GetJar bija pieejamas trīs jaunas spēles nedēļā, bet, platformai attīstoties, to skaits palielinājās līdz 50 spēlēm, un beta versijas testētāju skaits ik pēc pāris nedēļām dubultojās. Sešu mēnešu laikā GetJar kļuva par pasaules lielāko Java lietotņu interneta vietni, stāsta I. Laurs.
Laika gaitā GetJar kļuva par unikālu spēļu attīstītāju gala lietotāju platformu, kurā pieejamas lietojumprogrammas.
Galu galā GetJar atteicās no obligātas reģistrācijas un pamazām sāka izskatīties pēc tradicionāla lietotņu veikala. Tomēr GetJar sāka pieprasītākās un biežāk ielādētās lietojumprogrammas novietot interneta vietnes pirmajā lapā, un 2007. gadā izrādījas, ka šī ideja var kļūt par spēcīgu biznesu.
Ap 2007. gadu tirgū sākās Windows un Symbian mobilo lietojumprogrammu «vilnis», turklāt leišu radīto GetJar sāka izmantot pazīstami iesācējuzņēmumi no Silīcija ielejas. Šie uzņēmumi izmantoja GetJar kā mārketinga kanālu.
Tajā laikā par GetJar sāka interesēties riska kapitālisti, un rezultātā Accel Parteners 2007. gadā kompānijā ieguldīja kopumā sešus miljonus ASV dolāru.
Patlaban GetJar vēl nav kļuvis par Holivudas filmas cienīgu stāstu, jo kompānija vēl nav nonākusi biržā vai tikusi ļoti veiksmīgi pārdota. Tomēr investoru pārliecība statistikas datos (Alexia – 12,288) vērtējama kā pietiekami augsta, lai GetJar nodēvētu par Austrumeiropas veiksmes stāstu.