Lai nopelnītu mobilo aplikāciju biznesā, ir jāfokusējas uz globālo tirgu; vietējā tirgū aplikāciju izstrāde pasūtītājiem peļņu pagaidām nedod, bet palīdz tēla veidošanā, vēsta laikraksts Dienas bizness.
Daudzi uzņēmumi domā par savu mobilo aplikāciju izveidi, tomēr pagaidām tā ir modes lieta. «Cilvēki zina, ka «tur kaut kas ir», tomēr vēl ir eksperimentēšanas un pareizo lietojumu meklēšanas laiks,» DB norāda FMS valdes priekšsēdētājs Jānis Bergs, uzskatot, ka mobilo aplikāciju izstrāde Latvijā vēl atrodas bērnu autiņos. Arī salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, Latvija mobilo aplikāciju izstrādē atpaliek. Lietuvā radusies viena no pasaulē lielākajām mobilo aplikāciju tirdzniecības un lejupielādes vietnēm GetJar, savukārt Igaunijā atrodas Skype izstrādes centrs.
«Tomēr arī Latvijā vērojami veiksmīgi mobilo aplikāciju izveides piemēri, piemēram, Mobilly aplikācija automašīnu stāvvietu apmaksai,» atzīmēja J. Bergs. Mobilly ir izstrādājis aplikācijas autostāvvietu apmaksai iOS un Android sistēmā, DB pastāstīja Mobilly valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons. Mobilly aplikācija ļauj apmaksāt auto stāvvietu no telefona.
«Aplikācija atvieglo stāvvietas apmaksu, jo auto vadītājam atliek tikai izvēlēties stāvvietas tarifu zonu un automašīnu, par kuru maksāt. Pašlaik plānots papildināt esošo aplikāciju funkcionalitāti, lai būtu pieejami arī citi pakalpojumi, piemēram, taksometru apmaksa un vilciena biļešu iegāde,» informē K. Andersons.
Aplikācijas izveides izmaksas ir mērāmas virs 5 tūkst. Ls (katrai platformai). Aplikācija Mobilly palīdzēja piesaistīt jaunus klientus. Abās platformās aplikāciju lejupielāžu skaits šobrīd veido 5 tūkst. (Android platformai aplikācija tika izveidota vasarā, bet Apple - aprīlī) Šobrīd nav atpelnītas izveides izmaksas, atzīst K. Andersons, bet viņš sagaida, ka ilgtermiņā tās izlīdzināsies.