Pieprasījums pēc precēm, kas saistītas ar Kobi Braiantu, sasniedza drudža līmeni gandrīz uzreiz pēc tam, kad leģendārais basketbolists gāja bojā helikoptera avārijā kopā ar savu 13 gadus veco meitu Džiannu un septiņiem citiem cilvēkiem, vēsta "CNN".
Apģērbs ar K. Braianta tematiku "Nike" tīmekļa vietnē jau bija pilnībā izpārdots mazāk nekā dienu pēc negadījuma.
Daudzi fani sērfo interneta izsoļu platformā "eBay" un citās tirdzniecības vietnēs, lai iegādātos jebkādas ar aizsaulē aizgājušo basketbolistu saistītas piemiņlietas. To izmanto pārdevēji, kuri uzskrūvējuši pamatīgas cenas, īpaši tām lietām, uz kurām ir K. Braianta autogrāfi.
Tā, piemēram, kāds "eBay" reģistrēts pārdevējs vēlējies 3 miljonus ASV dolāru par basketbola bumbu, kuru 2002. gadā parakstījis K. Braiants un pārējā "Lakers" komanda. Kāds cits prasījis 2,88 miljonus ASV dolāru par "unikālu" bumbu, kuru K. Braiants parakstījis pēc pirmā NBA titula iegūšanas. Turklāt pārdevējs apgalvo, ka šīs bumbas vērtība pēc desmit gadiem būs 10 miljoni ASV dolāru.
Savukārt, par "Nike" apavu pāri ar parakstu, kas iegūts 2016. gadā, tiek prasīti 240 tūkstoši ASV dolāru.
Mārketinga eksperts Denvers D'Rozario "CNN" komentē, ka šis fenomens novērojams pēc jebkuras slavenības nāves: "Fani pēkšņi saprot, ka viņu mīlētā cilvēka vairs nav, un vēlas iegādāties lietas, kas atgādina par šo personu."
"Daži lēš, ka priekšmeta vērtība ar laiku palielināsies," viņš piebilst.
Daži piemēri. Maikla Džeksona slavenais mirdzošais baltais cimds 2009. gada novembrī tika pārdots par 420 tūkstošiem ASV dolāru. Tas bija piecus mēnešus pēc popmūzikas karaļa nāves 50 gadu vecumā. Savukārt Merilinas Monro kleitu 2016. gadā izdevās pārdot par 4,8 miljoniem ASV dolāru.