Rīgas lidostas attīstību, šķiet, turpinās TAV/ Skonto ar airBaltic. Par to liecina Db rīcībā esošā informācija.
Šobrīd Satiksmes ministrija gatavo grozījumus Ministru kabineta noteikumos, kas tiks skatīti nākamnedēļ valdībā. Konkurss par lidostas Rīga attīstību un privātā partnera piesaisti jāatceļ, jo airBaltic, kas ir lidostas lielākā «kliente», šobrīd nav nepieciešamības pēc tik vērienīga lidostas projekta - aviokompānijai vien ir nepieciešams jauns moderns terminālis tranzīta pasažieriem, jo esošais ir pārāk šaurs, Db apstiprina airBaltic prezidents Bertolts Fliks.
Tomēr Satiksmes ministrija nevar «uz brīvu roku» mainīt lidostas attīstības nosacījumus, kas bija noteikti konkursā, jo tādā gadījumā protestēt varētu konkursā zaudējušās kompānijas, kuru vidū bija arī tādas pasaules līmeņa lidostu operatores kā Vācijas Hochtief, un Indijas GMR. Tāpēc tiks meklēti juridiski korekti veidi, kā lidostas attīstību varētu turpināt konkursa uzvarētāji TAV un Skonto būve kopā ar airBaltic, bet mazākos apjomos.
Viena no pirmajām amatpersonām, kas oficiāli izteica šaubas par lidostas attīstības vērienu, bija satiksmes ministrs Kaspars Gerhards. Viņš norādīja, ka lidostai 30 miljonu vietā būtu jāspēj apkalpot 10 miljonus pasažieru, un tas prasītu mazākas investīcijas. Db avoti norāda, ka šāda pārliecība satiksmes ministram nostiprinājusies pēc tam, kad viņš saņēmis vēstuli no airBaltic, kurā aviokompānijai uzsver, ka tai nav vajadzības pēc milzīga lidostas termināļa.
Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!