Eksperti

Lidl un Ikea ienākšana Latvijā sekmēs arī tūrisma pieaugumu

Zane Driņķe - Biznesa augstskolas Turība Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne, uzņēmēja, SIA «Sky Port» valdes locekle,19.06.2018

Jaunākais izdevums

Šī gada martā plaši izskanēja informācija par to, ka Latvijā ienāk Vācijas zemo cenu veikalu tīkls Lidl, kas daļai sabiedrības radīja prieku par iespējamām zemajām cenām, bet daļai - bažas par to, kas notiks ar vietējiem ražotājiem.

Vēl Latvijā ienācis arī cits tirdzniecības milzis - Ikea, kas sola vairāk nekā 400 darbavietas, uzsverot, ka Latvija ir gatava Ikea veikalam, jo katru nedēļu simtiem mūsu valsts iedzīvotāju iepērkas Viļņas veikalā, un Ikea esot gatava Latvijas tirgum. Arī šajā gadījumā daļa sabiedrības beidzot var atviegloti nopūsties, ka nebūs jāmēro ceļš uz Viļņu, bet daļa satraucas, vai lielie tirdzniecības milži neatņems vietējiem uzņēmējiem jau tā trūkstošos darbiniekus.

Sociālajos medijos bieži parādās informācija par latviešiem, kas brīvdienās dodas uz Šauļiem, lai iepirktos Lidl, vai uz Viļņu, lai iegādātos sev nepieciešamās lietas Ikea veikalā. Tāpat ik pa laikam tiek publicēti cenu salīdzinājumi un izvēršas plašas diskusijas par to, vai iepirkties kaimiņvalstī patiešām ir izdevīgāk. Latvieši šajos veikalos ir gaidīti - par to liecina fakts, ka uzraksti kases terminālī ir arī latviešu valodā. Un nauda no mūsu valsts turpina aizplūst, turklāt ne tikai tā, ko iedzīvotāji maksā par saviem pirkumiem minētajos veikalos - daļā gadījumu kaimiņvalstī tiek pildīta arī degviela, iespējams, pat pavadīta visa nedēļas nogale, uzturoties kādā viesu namā vai viesnīcā u.tml.

Latvijas tirgū ienākot tādiem veikaliem kā Lidl un Ikea, mēs paši iegūstam iespēju piesaistīt viesus no kaimiņvalstīm, piedāvājot viņiem ne tikai iepirkšanos, bet virkni papildus pakalpojumu, tā veicinot ieņēmumus. Tūristi tērē ne tikai veikalā. Taču daudz kas būs atkarīgs no mūsu pašu attapības un uzņēmības - vai būs aktīvi uzņēmēji, kas netālu no šiem veikaliem atvērs restorānus vai kafejnīcas, vai spēsim nodrošināt komunikāciju ar iepirkšanās tūristiem viņiem ērtā veidā un valodā, vai radīsim pietiekami vilinošu piedāvājumu, lai pēc iepirkšanās viņi nedotos uzreiz mājās, bet uzkavētos Rīgā vēl vienu vai dažas dienas.

Kas attiecas uz bažām par saspīlēto konkurenci darba tirgū, kurā jau tagad katastrofāli trūkst darbinieku, jāuzsver, ka šīs papildus darbavietas, protams, nozīmē papildus konkurenci starp funkcionāla līmeņa darbiniekiem, kas viņiem radīs lielākas izvēles iespējas. Jā, mūsu uzņēmējiem būs jāpacīnās par darbiniekiem, un to veiksmīgi var darīt, piedāvājot vilinošāku atalgojumu un citus bonusus. Aicinātu vietējos uzņēmējus nedomāt kategorijā - man tagad būs vēl grūtāk atrast darbiniekus, - bet izpētīt, kā katrs var iegūt no tirdzniecības milžu ienākšanas.

Ir izskanējuši arī jautājumi, vai Ikea neapdraudēs pašmāju mēbeļu ražotājus. Šeit gan ir svarīgi saprast, ka auditorija nepārklājas - Ikea ir savs klientu loks, liela daļa no kuriem ir gatavi braukt pat uz citu valsti, lai nopirktu kāroto, bet pašmāju mēbeļu ražotājiem, kuri ir citā cenu grupā un kvalitātes līmenī, ir cita mērķauditorija. Kvalitatīvas koka mēbeles tiek novērtētas, neatkarīgi no citiem apstākļiem. Tie klienti, kuri raduši iegādāties individuālas mēbeles pēc pasūtījuma, nemainīs savus paradumus tikai tāpēc, ka Latvijā ienāks Ikea, tāpēc noteikta segmenta ražotājiem un uzņēmējiem nav pamata bažām.

Vēl būtisks ir jautājums par šo uzņēmumu ilgtspēju Latvijā. Savulaik Latvijas tirgu pameta gan igauņu veikalu tīkls Selver, Somijas apģērbu veikali Seppala un veikalu tīkls Prizma, kas liek uzdot jautājumu par šādu lielo ķēžu veikalu ilgtermiņu darbību Latvijā. Izšķirošais fakts ir tirdzniecības milžu stratēģiskie mērķi Latvijā - ja tie paredz tikai paplašināšanos bez padziļinātiem un detalizētiem pētījumiem par Latvijas tirgu un iedzīvotāju pirktspēju, tad pastāv iespēja, ka darbība Latvijā būs salīdzinoši neilga. Tik liela mēroga uzņēmumi visbiežāk neizstrādā atsevišķas stratēģiskās nostādnes mazajiem tirgiem, bet vadās pēc principa - ienāk tirgū, strādā un pēc kāda laikā vērtē rentabilitāti. Ja tā neapmierina, pamet attiecīgo tirgu. Ja viens meitas uzņēmums kļūst finansējams, tas atstāj lielu ietekmi uz visu grupu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmais mājokļu labiekārtošanas preču kompānijas IKEA veikals tiks atklāts 30. augustā.

«Rit pēdējās dienas līdz IKEA veikala atklāšanai Latvijā, un šodien sākam Rīgas un Pierīgas iedzīvotājiem piegādāt IKEA katalogu latviešu valodā. No 30. augusta gaidīsim ikvienu lielākajā IKEA veikalā Baltijas valstīs,» stāsta Inga Filipova, IKEA veikala vadītāja.

Jaunais veikals atrodas uz pašas Rīgas robežas Biķeru ielā 2, Dreiliņos, Stopiņu novadā. Šis ir lielākais IKEA veikals Baltijas valstīs, kura platība ir 34 500 kvadrātmetru. Tajā būs pieejamas vairāk nekā 8000 dažādas Zviedrijas dizaina preces mājokļa labiekārtošanai.

IKEA veikalā darbosies arī IKEA restorāns ar 450 sēdvietām, kā arī bistro un Zviedrijas pārtikas preču veikals. Restorāna apmeklētājiem tiks piedāvāti tradicionāli zviedru ēdieni, piemēram, gaļas bumbiņas un lasis, kā arī dažādi latviešu ēdieni. Iecienīto IKEA uzkodu – hotdoga un saldējuma – standarta cena bistro būs 0,30 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

IKEA tuvākajos mēnešos Latvijā un Lietuvā plāno sākt tirdzniecību arī internetā

LETA,22.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajos mēnešos plānots sākt Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču kompānijas IKEA preču tirdzniecību internetā arī Latvijā un Lietuvā, atklāj IKEA Rīgas veikala pārvaldītāja SIA «Paul Mason Properties» valdes loceklis Hanspeters Cīrhers (Hanspeter Zuercher).

Viņš norādīja, ka šobrīd mazumtirdzniecības sektorā visā pasaulē var novērot digitālo transformāciju. «Dažādās sektoros var novērot dažādas tendences, kā arī dažādu sektoru brieduma līmeni, taču vienojošais faktors ir digitālā transformācija, kas ietekmē visu mazumtirdzniecību. Tāpēc mums jābūt gataviem digitālajai transformācijai arī Baltijas valstīs,» sacīja Cīrhers.

Vienlaikus viņš pavēstīja, ka tuvākajos mēnešos paredzēts sākt IKEA preču tirdzniecību internetā arī Latvijā un Lietuvā. «Mēs Baltijas valstīs vēl neesam uzsākuši tirdzniecību internetā, bet plānojam to uzsākt jau šā finanšu gada ietvaros. Diemžēl šajā ziņā mazliet atpaliekam no plāna, bet noteikti centīsimies atgūt nokavēto. Mūsu vīzija ir skaidra – vēlamies būt digitālie līderi savā tirgū,» atzīmēja «Paul Mason Properties» valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču kompānijas IKEA pirmais veikals Latvijā oficiāli tiks atklāts ceturtdien, 30. augustā, taču jau pirmdien, 27.augustā tajā tika rīkota mediju diena.

IKEA veikala ēka Stopiņu novada Dreiliņos tika uzbūvēta nedaudz vairāk nekā gada laikā, tās platība ir aptuveni 35 000 kvadrātmetru, bet teritorijas kopējā platība – 10,5 hektāri. Platības ziņā tas aptuveni par trešdaļu pārspēj kaimiņvalsts galvaspilsētas Viļņas IKEA. Lietuvas IKEA pērn sasniedza izaugsmi, jo 2016. gadā apgrozījums bija 56,9 miljoni eiro, bet 2017. gadā 68 miljoni eiro. Šī gada rādītājus uzņēmums vēl atsakās prognozēt.

IKEA veikalā būs pieejami vairāk nekā 8000 preču. «Pirms ienākšanas Latvijas tirgū mēs veicām vairāk nekā 30 pētījumu un aptauju, lai noskaidrotu, kādi ir Latvijas iedzīvotāju mājokļi. Mēs izpētījām, kādi ir dzīves apstākļi, ar kādiem izaicinājumiem jāsaskaras, kādi ir sapņi un vajadzības. Balstoties uz šiem pētījumiem un aptaujām mēs IKEA veiaklā piedāvājam risinājumus dažādu mājokļa tipu iekārtojumam, sākot no virtuves un dzīvojamās istabas, beidzot ar priekšnamu un vannasistabu,» saka I. Filipova, uzsverot, ka IKEA ir raksturīgi nevis koncentrēties uz mēbelēm, bet piedāvāt risinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Zviedrijas mājlietu zīmola IKEA ienākšanu Latvijā citi tirgus dalībnieki «kreņķi neķer», uzskatot, ka darbojas tomēr nedaudz atšķirīgā nišā.

Pagājušas nedaudz vairāk kā divas nedēļas, kopš Latvijā durvis vēra Zviedrijas zīmola veikals IKEA. Šajā laikā to apmeklēt jau paguvuši simtiem cilvēku gan no Latvijas, gan arī tuvākajām kaimiņvalstīm. IKEA franšīzes ņēmējs Latvijā ir SIA Paul Mason Properties, kura īpašniekam pieder arī zīmola veikals Lietuvā un Islandē. Kā iepriekš apgalvoja SIA Paul Mason Properties vadītājs Sigurdurs Palmasons, viņš uz Latviju braucis jau kopš 1997. gada ar vīziju atvērt te IKEA veikalu. Beidzot tas ir noticis. Projekta izmaksas no uzņēmuma puses ir aptuveni 60 milj. eiro. Tomēr S. Palmasons pieļauj, ka ar laiku šī summa varētu pieaugt, jo tālākā nākotnē iecerēts attīstīt teritoriju ap IKEA veikalu, izveidojot reģionālas nozīmes iepirkšanās centru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mēbeļu mazumtirdzniecības uzņēmums IKEA izsludinājis vairākus konkursus uz vakancēm Rīgas pierobežā, Stopiņu novadā, blakus Juglas ielas un Biķernieku ielas rotācijas aplim, topošajā veikalā, liecina publicētie darba sludinājumi.

Uzņēmums uzsver unikālo IKEA kultūru un vērtības atzīmējot, ka visus IKEA darbiniekus vieno aizrautība un neatlaidība: «IKEA vērtības izriet no uzņēmuma vēstures. To pamatā ir neatlaidīgs darbs, spēja nepadoties, saskaroties ar grūtībām, kā arī veselais saprāts, zviedru izcelsme un prasme izmantot ierobežotos resursus. Lai veiksmīgi īstenotu IKEA koncepciju, darbiniekiem uzņēmuma vērtības ir jāizprot līdz sirds dziļumiem. IKEA vērtības iedzīvina IKEA kultūru,».

Kopumā publicēti astoņi darba sludinājumi un četros no tiem - noliktavas maiņas vadītājs, nodaļas vadītājs, noliktavas darbinieks un galdnieks - atzīmēts, ka uz konkrēto amatu ir vairākas vakances.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču kompānija Ikea no tirdzniecības atsauc daļu Glivarp galdu, informē uzņēmumā.

No tirdzniecības tiek atsaukti tikai baltie matēta stikla Glivarp galdi, kas ir bijuši pārdošanā kopš 2017. gada februāra. Ikea ir saņēmis sūdzības par to, ka galda izvelkamās daļas ir nestabilas, un tās var nokrist. Ņemot vērā pircēju sūdzības, drošības dēļ tika lemts atsaukt Glivarp galdus no tirdzniecības visā pasaulē.

Ikea aicina pircējus, kas ir iegādājušies minēto galdu, atdot to Ikea veikalā Rīgā un saņemt atlīdzību preces pilnas cenas apmērā vai samainīt to pret citu galdu. Atdodot preci, nav jāuzrāda pirkuma čeks.

Ikea ir starptautisks mājokļa labiekārtošanas preču mazumtirdzniecības uzņēmums, kas darbojas vairāk nekā 50 valstīs ar vairāk nekā 400 veikaliem. Ikea Rīga veikals tika atklāts 2018. gada 30. augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāja "Lidl Latvija" ienākšana Latvijā ir uzlabojusi konkurences situāciju mazumtirdzniecībā, pauda "Luminor" ekonomists Pēteris Strautiņš.

Taujāts par pašreizējo konkurences raksturojumu mazumtirdzniecības tirgū Latvijā, Strautiņš minēja, ka atbildēt uz šādu jautājumu var palīdzēt pārtikas cenu salīdzinājums ar Lietuvu, jo pārtikas cenas Latvijā ilgstoši ir bijušas apmēram par desmito daļu augstākas nekā attiecīgajā kaimiņvalstī. Piemēram, 2021.gadā pārtikas cenu līmenis Latvijā bija 97,6% no ES vidējā, bet Lietuvā 88,7% no ES vidējā līmeņa.

Viņš uzsvēra, ka to nevar izskaidrot algu izmaksu līmenis - tas ir ļoti līdzīgs, arī ne nodokļi, to dēļ pārtika Latvijā varētu būt pat nedaudz lētāka, jo Latvijā ir pievienotā vērtības nodokļa (PVN) samazinātā likme augļiem un dārzeņiem, kamēr Lietuvā tādas nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotājs "IKEA" atvēris internetveikalu Latvijā, apstiprināja kompānijas pārstāvji.

"IKEA" pārstāvji skaidroja, ka līdz šim Latvijā iedzīvotājiem bija iespēja internetā apskatīt veikala piedāvājumu, taču preču iegāde bija jāveic klātienē. Savukārt tagad "IKEA" iedzīvotājiem piedāvā preci pasūtīt internetā.

Vienlaikus "IKEA" pārstāvji atzīmēja, ka patlaban internetveikalu var izmantot tikai "IKEA Family" klientu kartes turētāji.

Lai iegādātos "IKEA" preses internetā, klientam nepieciešams izveidot kontu tīmekļa vietnē "www.ikea.lv". Klientiem būs iespēja izvēlēties, vai iegādātās preces saņemt veikalā, vai ar arī piegādi, kas gan būs par papildu maksu.

"IKEA" pārvaldītāja Latvijā SIA "Paul Mason Properties" apgrozījums pirmajā pilnajā darbības gadā, kas ilga no 2018.gada 1.septembra līdz 2019.gada 31.augustam, bija 81,928 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa sasniedza 10,371 miljonu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Zīmola leģenda: mēbeļu impērijas piemērs IKEA

Linda Zalāne,01.02.2019

Savulaik tik populāro atpūtas krēslu Ekenäset tā pirmsākumos 1957. gadā sauca Esbjerg. Krēsla forma radīta, iedvesmojoties no izciliem dāņu funkcionālisma dizaina darbiem. Lakonisks koka rāmis un mīksts, ērts sēdeklis. Ne vienam vien atausīs atmiņā, kā tētis vai vectētiņš mēdza lasīt avīzi, atlaidies līdzīgā krēslā.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 75 gadus ir palicis nepārspēts IKEA fenomens, šis uzņēmums ir viens no visu laiku veiksmīgākajiem mēbeļu impērijas piemēriem pasaulē.

Šajā laikā radīta ne viena vien ikoniska mēbele, kas IKEA veikalu plauktos atrodama vēl aizvien. Kompānijas preču veidošana ir smalki izplānota, pie jaunu kolekciju veidošanas darbojas kupla komanda. Iedziļināšanās dizaina niansēs, vēlme radīt cenas ziņā demokrātisku piedāvājumu ir IKEA veiksmes atslēga, kas ļāvusi noturēties mēbeļu biznesā 75 gadu garumā.

«Atbilde, kāpēc dažas mēbeles kļūst par ikonām, slēpjas to spējā nezaudēt aktualitāti arī pēc vairākiem gadu desmitiem. Piemēram, klasiskais Strandmon krēsls, kas bija viens no IKEA dibinātāja Ingvara Kamprada favorītiem, kļuva par vienu no pirmajām izpārdotajām mēbelēm ierobežotā izdevuma IKEA 75 jubilejas kolekcijā. Latviešiem no IKEA 75 kolekcijas patīk metāla režģa krēsls Raane un noapaļota dizaina krēsls Gagnet, sarkanais Bjuran krēsls un spilveni ar spilgtām apdrukām,» stāsta IKEA Latvija Komunikācijas un interjera dizaina nodaļas vadītāja Baiba Freija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas IKEA veikala pārvaldītājs reģistrējis komercķīlu 7,5 miljonu eiro apmērā

LETA,11.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mēbeļu kompānijas «IKEA» Rīgas veikala pārvaldītājs SIA «Paul Mason Properties» pagājušajā nedēļā reģistrējis komercķīlu ar nodrošinātā prasījuma maksimālo summu 7,5 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» klientu portfelis.

«Paul Mason Properties» šī ir pirmā komercķīla, uzņēmumam par labu «SEB bankā» ieķīlājot visu tam piederošo mantu kā lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdi, kā arī lietu kopības nākamās sastāvdaļas. Komercķīla nodrošina prasījumus, kas izriet no šogad maijā noslēgtā overdrafta līguma.

Šogad rudenī Rīgā plānots atvērt «IKEA» veikalu, kura kopējā platība būs 35 000 kvadrātmetru. Veikals platības ziņā aptuveni par trešo daļu pārspēs Viļņas «IKEA», piedāvājot arī plašāku preču sortimentu. Nepieciešamības gadījumā veikala telpas būs iespējams paplašināt par vēl aptuveni 6000 kvadrātmetriem. Nākotnē uzņēmuma plānos ietilpst arī preču saņemšanas punktu izveidošana Latvijas reģionos, kur pircēji varēs saņemt «IKEA» iegādātās preces tuvāk mājām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

«Varam piedāvāt atvest tādas preces no IKEA, kādu nav Latvijā»

Elīna Pankovska,18.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Zviedrijas mājlietu zīmola IKEA ienākšanu Latvijā citi tirgus dalībnieki «kreņķi neķer», otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness. Tā, piemēram, SIA Ekopaka (mebo.lv) vadītājs Ivars Leicis uzsver, ka nekas traģisks nenotiks, jo piedāvātais sortiments atšķiras.

«Mēs sniedzam transporta pakalpojumus. Proti, cilvēki var pasūtīt lietas un mēbeles no IKEA Polijas veikala. Visticamāk, mums samazināsies pasūtījumu skaits, jo cilvēki paši brauks uz IKEA tepat, Pierīgā. Tomēr, domājams, tas nebūs tik traģiski, jo varam piedāvāt atvest tādas preces, kādu nav Latvijā, jo piedāvātais sortiments atšķiras,» viņš saka.

Tāpat cilvēkiem patīkot, ka «varam ne tikai piegādāt, bet arī samontēt», viņš akcentē.

Pagājušas nedaudz vairāk nekā divas nedēļas, kopš Latvijā durvis vēra Zviedrijas zīmola veikals IKEA. Šajā laikā to apmeklēt jau paguvuši simtiem cilvēku gan no Latvijas, gan arī tuvākajām kaimiņvalstīm.

IKEA franšīzes ņēmējs Latvijā ir SIA Paul Mason Properties, kura īpašniekam pieder arī zīmola veikals Lietuvā un Islandē. Kā iepriekš apgalvoja SIA Paul Mason Properties vadītājs Sigurdurs Palmasons, viņš uz Latviju braucis jau kopš 1997. gada ar vīziju atvērt te IKEA veikalu. Beidzot tas ir noticis. Projekta izmaksas no uzņēmuma puses ir aptuveni 60 milj. eiro. Tomēr S. Palmasons pieļauj, ka ar laiku šī summa varētu pieaugt, jo tālākā nākotnē iecerēts attīstīt teritoriju ap IKEA veikalu, izveidojot reģionālas nozīmes iepirkšanās centru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikea paplašinās Latvijā un 2024. gada vasarā tiks atvērta jauna klientu apkalpošanas vieta Liepājā.

Tā būs pirmā mazāka apmēra apkalpošanas vieta Latvijā – plānošanas un preču pasūtīšanas centrs, kas ieviests, lai klientiem palīdzētu plānot, pasūtīt un saņemt individuāliem mērījumiem, vajadzībām un vēlmēm pielāgotus telpu iekārtojuma risinājumus. Atverot jaunu Ikea klientu apkalpošanas vietu, Latvijas iedzīvotājiem tiks nodrošināta lielāka Ikea preču un pakalpojumu pieejamība piekļuves un cenas ziņā.

Ikea plānošanas un preču pasūtīšanas centrs tiek veidots, lai klientiem palīdzētu plānot telpu iekārtojumu, izmantojot Ikea labiekārtošanas risinājumus, piemēram, virtuvēs, uzglabāšanas telpās, guļamistabās u.c. Klientiem būs iespēja saņemt iepriekš pieteiktus, Ikea speciālistu sniegtus klātienes individuālās plānošanas pakalpojumus, šim nolūkam īpaši atvēlētās zonās plānot pašrocīgi vai ar Ikea darbinieku palīdzību, kā arī uzreiz pasūtīt telpu iekārtojuma plānā iekļautās mēbeles. Plānošanas un preču pasūtīšanas centrā varēs arī ērti veikt Ikea pasūtījumus tiešsaistē un saņemt pasūtītās preces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu tirgotājs "IKEA" nākamā gada vasarā Pērnavā atklās Baltijas valstīs pirmo mazo "IKEA" veikalu, informē uzņēmumā.

"IKEA" mazumtirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs Inga Filipova pauda, ka jaunā koncepta klientu apkalpošanas vieta - mazāka formāta veikals - ļaus klientiem iepirkties "IKEA" arī vietās, kur pilna izmēra veikala izveide nav iespējama.

""IKEA" Pērnavā daudzas preces varēs apskatīt ekspozīciju zālē, kas veidota, lai sniegtu pircējiem iedvesmu mājokļa labiekārtošanai un iespēju klātienē apskatīt un izmēģināt dažādus interjera risinājumus. Tūlītējai iegādei būs pieejamas 500 dažādas preces, bet viss "IKEA" klāsts būs pieejams interneta veikalā," klāstīja kompānijas pārstāve.

Maza izmēra veikalā būs arī zviedru uzkodu zona.

Pirmais "IKEA" mazais veikals Baltijas valstīs būs aptuveni 1500 kvadrātmetru liels un atradīsies jau gatavās telpās kopā ar citiem nomniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar augustu, Zviedrijas mēbeļu un interjera preču mazumtirgotājs IKEA jaunajiem lojalitātes programmas dalībniekiem vairs neizsniegs plastmasas kartes. To vietā turpmāk tiks izmantoti digitāli risinājumi, kā arī tiks vienkāršota reģistrēšanās lojalitātes programmai.

IKEA Latvija veikala vadītāja Inga Filipova saka, ka līdz ar karšu digitalizāciju mainās lojalitātes programmas būtība: «Mūsdienās tā vairs nav noslēgta un priviliģēta klientu grupa. Lietotnes, fiziskie un digitālie risinājumi paver plašākas iespējas ikvienam. »

Galvenie iemesli, kāpēc plastmasas kartes tiek nomainītas pret digitālajām, ir ērtāka lietošana un mērķis samazināt plastmasas izmantošanu.

«Mēs IKEA šķirojam atkritumus, izmantojam atjaunojamo resursu enerģiju, savā sortimentā atsakāmies no vienreizlietojamajiem plastmasas izstrādājumiem. Nu ir pienācis laiks arī lojalitātes programmai kļūt dabai un lietotājiem draudzīgākai – atsakoties no plastmasas, speram soli tuvāk klientiem ērtākiem digitālajiem risinājumiem. Daudzi IKEA klienti veikalā ierodas vairākas reizes gadā, taču daļa no tiem lojalitātes karti nenēsā līdzi. Tā kā aptuveni 70 procenti Latvijas iedzīvotāju lieto viedierīces, lielākajai daļai IKEA klientu karte vienmēr būs līdzi – telefonā,» stāsta I. Filipova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Ikea" piedāvā risinājumu tiem, kuri vēlas paildzināt savu mēbeļu kalpošanas laiku vai dot tām otro dzīvi. Uzņēmums atpirks lietotas "Ikea" mēbeles, kuras joprojām ir labā stāvoklī, lai tām atrastu jaunas mājas.

Šis ir izmēģinājuma projekts, kura mērķis ir rast arvien jaunus veidus, kā Latvijā īstenot ilgtspējīgas uzņēmējdarbības principus. Uzņēmums aicina no 12. novembra līdz 6. decembrim pārdot "Ikea" mēbeles, kas pircējiem vairs nav vajadzīgas, lai dotu tām otro dzīvi. Atpirktās lietotās mēbeles tiks pārdotas "Ikea", kur tās varēs iegādāties kāds, kam tās būtu noderīgas.

"Ikea" Latvija vadītāja Inga Filipova skaidro, ka šī iniciatīva ir viens no veidiem, kā "Ikea" ar vienkāršiem un pieejamiem risinājumiem palīdz ikdienā izdarīt ilgtspējīgākas izvēles.

""Ikea" ir apņēmies atstāt pozitīvu ietekmi uz cilvēkiem un planētu, un mūsu mērķis radīt labāku ikdienas dzīvi, vienlaikus saudzējot planētu. Jaunā īstermiņa kampaņa jeb izmēģinājuma projekts – "Ikea" mēbeļu atpirkšana – ir solis pretī šim uzņēmuma mērķim. Mūsu veiktie pētījumi apliecina, ka bažas par planētas nākotni pieaug, un tas satrauc arvien lielāku skaitu cilvēku. Šajā jomā joprojām ir daudz darāmā, tomēr, iegādājoties jaunas mēbeles, no iepriekšējām vēlams atbrīvoties dabai draudzīgā veidā. Kopumā cilvēki labprāt atdod, pārdod vai salabo liekās vai nokalpojušās lietas, taču ir svarīgi, lai tas būtu viegli un ērti izdarāms," stāsta I. Filipova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stopiņu novada Dreiliņos, vietā, kur šīs vasaras beigās atklās IKEA veikalu, uzsliets 35 metrus augsts IKEA navigācijas tornis, kas norāda precīzu jaunā veikala atrašanās vietu.

«Ar torni mēs iezīmējam kartē precīzo IKEA veikala atrašanās vietu, kur jau vasaras izskaņā sagaidīsim pirmos pircējus. Tornis būs redzams jau no tālienes, dodot braucējiem laiku sagatavoties pagriezienam uz veikalu. Šāds tornis ir izteiksmīgs komunikācijas līdzeklis un veicina zīmola atpazīstamību jaunā tirgū,» stāsta IKEA Latvija veikala vadītāja Inga Filipova.

Līdz veikala atvēršanai vēl jāpaveic vairāki svarīgi darbi: jānodod ekspluatācijā veikala ēka, jāpabeidz ekspozīcijas telpu izbūve, kā arī jāpiepilda plaukti ar precēm un jāsagatavo apmeklētājiem restorāns.

Veikala vadītāja arī informēja, ka IKEA pašlaik meklē vairāk nekā 100 speciālistus pārdošanas, klientu apkalpošanas, ēdināšanas, loģistikas un citās jomās, pārsvarā nepilnas slodzes darbam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidot Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču kompānijas IKEA pirmā veikala atklāšanu Latvijā, nakti veikala apkārtnē pavadījuši daži desmiti automašīnu, novēroja biznesa portāls Db.lv. Veikala autostāvvieta potenciālajiem klientiem tiks atvērta īsu brīdi pirms oficiālās atklāšanas, līdz ar to pircēju rindas agri no rīta vēl nebija izveidojušās.

Uz atklāšanai par godu rīkotajām svētku brokastīm veikalā pirms tā atklāšanas pulcējušies Latvijas, Baltijas un citu valstu mediji, aptuveni 270 jaunā veikala darbinieki, kā arī uzņēmuma vadības pārstāvji. Pircējiem veikals tika atklāts plkst.10.

VIDEO SKATIES ŠEIT!

IKEA veikals Stopiņu novada Dreiliņos tiek atklāts šodien, 30.augustā. Ēka tika uzbūvēta nedaudz vairāk nekā gada laikā, tās platība ir aptuveni 35 000 kvadrātmetru, bet teritorijas kopējā platība – 10,5 hektāri. Platības ziņā tas aptuveni par trešdaļu pārspēj kaimiņvalsts galvaspilsētas Viļņas IKEA. Lietuvas IKEA pērn sasniedza izaugsmi, jo 2016. gadā apgrozījums bija 56,9 miljoni eiro, bet 2017. gadā 68 miljoni eiro. Šī gada rādītājus uzņēmums vēl atsakās prognozēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvokļa iekārtošana īres vajadzībām nav gluži tas pats, kas sava personīgā dzīvokļa iekārtošana. Dzīvoklim, kurš paredzēts gan īstermiņa, gan ilgtermiņa īrei, ir jābūt pietiekami daudzfunkcionālam, viegli kopjamam un ar diezgan neitrālu interjeru. IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā, dalās ar vērtīgiem padomiem, kas noderēs dzīvokļu izīrētājiem.

Parasti dzīvokļa īpašnieks pirms tā iekārtošanas nezina, kādi īrnieki tajā dzīvos. Tāpēc interjera dizainere atgādina, ka šī nebūs piemērotākā vieta, kur izpaust savu individuālo gaumi. Arī īrnieki laika gaitā var mainīties. Dizaina risinājumiem jābūt daudzfunkcionāliem, elastīgiem un ērtiem. Tie kalpos daudziem cilvēkiem un viņu dažādajām vajadzībām.

“Iekārtojot dzīvokli pastāvīgai dzīvošanai, jau ir zināmas tā topošo saimnieku vajadzības un vēlmes. Tāpēc var plānot un pieskaņot interjeru, pielāgojot dzīvokli jauno iemītnieku personībai. Proti, iekļaut iecienītākās krāsas un veidot to vēlamajā stilā. Īres dzīvokļu gadījumā topošie īrnieki parasti nav zināmi, tāpēc standarta risinājumi būs drošāka izvēle. Bet tas nenozīmē, ka dažas jaunākās tendences nav izmantojamas un pielāgojamas mūsdienu dzīvesveidam,” stāsta IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā Auce Graudiņa. Viņa arī piebilst, ka izvēlēto risinājumu noturība un nodilumizturība nākotnē varētu mazināt ar dzīvokļa uzturēšanu saistītās problēmas: jo izturīgāki risinājumi, jo mazāk būs nepieciešams tos labot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā pandēmija mainījusi interjera tendences birojā: uzsvars uz mājīgumu un drošumu

Pandēmijas ietekmē mainījušās arī interjera tendences birojā. Darbiniekus vairs neapmierina atturīgi un formāli biroji. Atgriežoties birojā pēc ilgstoša darba mājās, daudzi vēlas arī darbā justies mājīgi un relaksēti. Tāpēc arvien būtiskākas kļūst atpūtas zonas. IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā, Auce Graudiņa pastāsta, kādas šobrīd ir tendences biroju interjera dizainā un ar ko sākt, lai tās ieviestu arī savā uzņēmumā.

• “No saņemtajiem pieprasījumiem redzam, ka pēdējā laikā uzņēmējiem kļūst būtiskāk, lai darba vide būtu droša un ergonomiska. Klienti vēlas, lai birojs būtu viegli kopjams, neradītu šaurības sajūtu un ļautu darbiniekiem justies brīvi un droši,” norāda IKEA interjera dizainere Auce Graudiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Nākotnē uzņēmuma plānos ietilpst arī preču saņemšanas punktu izveidošana Latvijas reģionos, kur pircēji varēs saņemt Ikea iegādātās preces tuvāk savām mājām.

Šā gada rudenī durvis vērs pirmais Ikea zīmola veikals Latvijā, kura būvniecība Rīgas pierobežā, Stopiņu novadā, blakus Juglas ielas un Biķernieku ielas rotācijas aplim straujā tempā tuvojas finišam.

Veikala būvniecības darbi tika uzsākti pērn gada maijā. Veikala kopējā platība būs 34 000 kvadrātmetru, tam būs vairāk nekā 1000 autostāvvietas. Ikea veikals nodrošinās aptuveni 300 jaunu darbavietu.

Ikea zīmolu Latvijā attīsta uzņēmums Verus Praedium, kam ar SEB banku noslēgts līgums par ilgtermiņa aizdevumu 35,4 miljonu eiro apmērā Ikea veikala būvniecībai Stopiņu novadā. Veikalu pārvaldīs SIA Paul Mason Properties, slēdzot franšīzes līgumu ar Islandes uzņēmumu Inter Ikea Systems BV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Lidl veikaliem nolūkotās vietas Rīgā

Zane Atlāce - Bistere/Laura Mazbērziņa,23.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu veikalu tīkls Lidl Latvijā plāno atvērt vairāk nekā 10 veikalus - vismaz piecus no tiem Rīgā, bet pārējos Jelgavā, Liepājā, Jūrmalā, Ventspilī, Tukumā un Jēkabpilī, informē uzņēmumā.

Aktīvs būvniecības process pašlaik norisinās Rīgas mikrorajonā Imantā, Anniņmuižas bulvārī 77, kur Lidl veikals top bijušās autostāvvietas vietā. Pārējie Lidl veikali Rīgā taps Zolitūdē, Purvciemā, Mežciemā un Sarkandaugavā. Iespējams, vēl viens veikals būs arī Purvciemā, Deglava ielā, taču oficiāli šī adrese topošo veikalu sarakstā vēl nav norādīta. Arī paši uzņēmuma pārstāvji medijiem norādījuši, ka veikalu skaits nākotnē, iespējams, palielināsies, jo sarunas par zemes iegādi turpinās.

Lidl Lietuva valdes priekšsēdētājs Radostins Rusevs-Peine lēš, ka katra veikala būvniecībai pēc visu atļauju saņemšanas nepieciešami 12‒15 mēneši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO, VIDEO: Investējot 55 miljonus eiro, Lidl uzsāk loģistikas centra būvniecību Latvijā

Laura Mazbērziņa,19.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības uzņēmums Lidl un būvfirma Merks oficiāli uzsāk loģistikas centra būvniecību Ulbrokas ielā Rīgā. Loģistikas centra izveidē plānots ieguldīt vairāk nekā 55 miljonus eiro.

Kā tika norādīts būvniecības uzsākšanas pasākumā, Lidl loģistikas centrs platības ziņā būs pielīdzināms sešiem Daugavas stadioniem.

«Mēs esam pieņēmuši lēmumu šeit būt un piedāvāt labas cenas Latvijas iedzīvotājiem. Patlaban esam sagatavošanās posmā. Tas nodrošinās ātru preču piegādi Lidl veikalos visā Latvijā, tādējādi piedāvājot konkurētspējīgas cenas. Centrs radīs arī vairākus simtus jaunu darba vietu, kā arī sadarbības iespējas transporta un kravu pārvadājumu uzņēmumiem, sniedzot ieguldījumu Latvijas ekonomikā,» sacīja Radostins Rusevs-Peine, Lidl Lietuva vadītājs un projekta attīstītājs Latvijā un Igaunijā.

Kopējā loģistikas centra platība ir 47 tūkstoši kvadrātmetru. Būvniecība paredz noliktavas un blakus esošās administrācijas ēkas izveidi ar atbalsta iekārtām un infrastruktūru. Celtniecība uzticēta SIA Merks un noslēgtā projekta līgumcena ir 42,5 miljoni eiro (neskaitot PVN), bet aptuveni 15 miljonus eiro uzņēmums plāno investēt iekārtu iegādē. Būvdarbus paredzēts sākt 2018. gada oktobra beigās, un tos iecerēts pabeigt 2020. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru mēbeļu mazumtirgotājs Ikea paplašinās un jau šā gada rudenī atvērs jaunu plānošanas un preču pasūtīšanas vietu Šauļos.

Šādi Ikea preces kļūs vēl pieejamākas pircējiem Baltijā. “Jaunajā plānošanas un preču pasūtīšanas vietā piedāvāsim atbalstu pircējiem, lai viņi varētu iegūt mājokļa labiekārtošanas risinājumus, kas būtu pielāgoti tieši viņu telpām, vajadzībām un vēlmēm,“ stāsta Inga Filipova, IKEA mazumtirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs. Pēc viņas teiktā, jaunā plānošanas un preču pasūtīšanas vieta palīdzēs sasniegt uzņēmuma vīziju – radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem.

Jaunajā plānošanas un preču pasūtīšanas vietā pircēju izvēlei tiks piedāvāti vairāk nekā 9000 preču mājokļa labiekārtošanai, Ikea preces, kas ir pieejamas pasūtīšanai interneta veikalā. Tāpat varēs izmantot visus Lietuvā pieejamos pakalpojumus, piemēram, pasūtījuma sagatavošanu ar saņemšanu veikalā, mērīšanas pakalpojumus, preču piegādes un montāžas pakalpojumus, kā arī citus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Profesionāla interjera dizainere iekārto “IPS Baltics” biroju, atspoguļojot jaunākās tendences

Sadarbības materiāls,25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cerot, ka pandēmijas radītie ierobežojumi būs īslaicīgi un darbs attālināti vairs nebūs norma, daudzi uzņēmumi šo laiku izmantoja lietderīgi, pārkārtojot vai labiekārtojot biroju telpas. Ņemot vērā, ka darbs no mājām ir ietekmējis un mainījis arī interjera tendences birojos, Mārupē bāzētais uzņēmums “IPS Baltics” savu biroju veidot izvēlējās sadarbībā ar profesionālu dizaineri. Biznesa klientiem šis pakalpojums ir pieejams bez maksas. Uzņēmums un interjera dizainere dalās pieredzē un vērtīgos padomos, ko ņemt vērā, labiekārtojot biroju.

“IPS Baltics” – kvalificēta personāla pakalpojumu nodrošinātājs kuģu īpašniekiem un vēja turbīnu operatoriem, biroja kopējā telpu platība ir 84 kvadrātmetri. Uzņēmums strauji paplašinājās un pārskatāmā nākotnē plāno paplašināties vēl, tāpēc radās nepieciešamība pēc jaunām biroja telpām. Iepriekšējās biroja telpas bija vēl mazākas un nespēja nodrošināt pietiekami daudz darba vietas personālam. Sākotnēji jaunajās telpās tika veikts neliels kosmētiskais remonts, bet pēc tam, cieši sadarbojoties ar interjera dizaineri, tika iekārtots birojs. Tas ir samērā neliels birojs, kura telpās atrodas arī virtuve. Birojā šobrīd strādā seši darbinieki, bet interjera dizainerei bija nepieciešams iekārtot darba vietas astoņiem darbiniekiem, jo uzņēmums plāno izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotāji vēlas būt videi draudzīgāki, lai gan viņu iespējas to ne vienmēr ļauj, intervijā atzīmēja Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotāja IKEA Ilgtspējas attīstības vadītāja Kerolaina Reida (Caroline Reid).

Viņa atzina, lai gan daļa sabiedrības apzinās, ka ilgtspējīgs un videi draudzīgs ne vienmēr nozīmē arī dārgs, daļa tomēr vēl ir jāizglīto. Tāpat jārēķinās ar to, ka daži ražotāji tiešām arī piedāvā zemas kvalitātes preces par zemām cenām.

Vienlaikus Reida uzsvēra, ka atbilstoši IKEA novērojumiem ražotāji vēlas būt videi draudzīgāki un samazināt, piemēram, atkritumu apmēru, bet tajā pašā laikā viņiem nav laika un naudas. «Ir jāatrod balanss, kā varam izveidot ērtu sistēmu patērētājiem viņiem nevajadzīgo lietu nodošanai citiem,» sacīja IKEA Ilgtspējas attīstības vadītāja.

Viņa arī norādīja, ka daudz ko mainītu tas, ja ražotāji vairāk piestrādātu tā saucamajā dizaina fāzē, domājot par to, kādus materiālus izmantos, uz cik ilgu laiku attiecīgā mēbele būs vajadzīga u.tml. «Piemēram, ja ir nepieciešami atpūtas krēsli vienai sezonai, mēs gribētu izvairīties no tā, ka cilvēki izvēlas no plastmasas ražotos, jo tie nebūs ilgtspējīgi,» paskaidroja Reida.

Komentāri

Pievienot komentāru