Jaunākais izdevums

Iebraucot trešajā paaudzē, Seat Leon ir atļāvies pirmoreiz savā modifikāciju paletē iekļaut praktisko universāli ST.

Jāsāk ar to, ka Leon ST joprojām ir emocionāls auto, kas, pareizi izvēlēties motoru, spēs būt kaislīgs un ātrs. Līdz ar to tas vairāk tieksies līdzināties Audi karstajiem universāļiem, nekā allaž pragmatiskajam somu un sīkkravu «kučierim» Škoda Octavia Combi.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jautrs un dzīvespriecīgs braucamais ar vieglu un rotaļīgu gaitu, kam tikai piekasīšanās pēc varētu pārmest to, ka atsevišķos brīžos uz mūsu ceļu kukuržņiem balstiekārtas regulējums ir maķenīt par cietu. Visādi citādi tas ir lielisks braucamais, kurā apvienota VW tehnika un autentisks dizains. Būtiski ir uzsvērt, ka atsevišķās detaļās salonā pat ar neapbruņotu aci varēs sajust ciešu līdzību ar Audi. Žēl, ka tikai Latvijā ar Seat zīmola iedzīvināšanu jau vairākus gadu desmitus nekur tālāk par reģionālā importētāja tukšiem solījumiem neesam tikuši. Skumīgi, jo nomināli Seat Leon ST var cīnīties ar jebkuru savas klases līdzinieku, tostarp negriežot ceļu nedz VW Golf Variant, nedz Škoda Octavia. Vienīgi, lai šī cīņa būtu pietiekoši saistoša, pie mums pietrūkst elastīgas cenu politikas, kas atļautu iesēdināt pašmāju pircējus un pamēģināt šo marku. 16 590 eiro, kas tiek prasīti par Leon ST bāzes modeli, varbūt nav tik nogalinoša summa, tomēr, parakājoties daudzveidīgajā tehnikas un komforta ekstru piedāvājumā, cena zibenīgi pārlēks 20 tūkst. eiro robežu jeb turpat, kur grozās VW Golf Variant cena. Piemēram, ja pašmāju tirgū populārākajām Leon ST versijām piesolītu t.s. īpašu akcijas cenu, kas spētu palīst zem Octavia Combi cenas, tad esmu pilnīgi drošs, ka no desmit potenciālajiem klientiem, kuri būs nomērķējuši praktiska universāla virzienā, vismaz viens noteikti izvēlēsies tieši Seat Leon ST. Starp citu, dažam labam aizdomāties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometru noskrējiens. Turklāt Leon ST būs unikāls ar to, ka par papildsamaksu varēs tikt pie 100% LED tehnoloģiju lukturiem, kas ir sastopami Audi A3 papildaprīkojuma sarakstā, taču ārpus premium klases nav pieejami nevienam no līdzīgiem auto. Atliek pieminēt, ka, līdzīgi kā Golf un Octavia, arī Seat Leon ST modifikāciju apcirkņos varēs atrast pilnpiedziņas modeli.

Salons

Pats par sevi saprotams, ka universāļa galvenais ierocis ir bagāžas telpas lielums. Pēc papīriem jaunajam Seat Leon ST tie ir 587 litri, ko vajadzības gadījumā var palielināt līdz 1470 litriem. Uz pārējo konkurentu fona tas nav nedz daudz, nedz maz. Salīdzinājumam var minēt, ka Golf Variant un Škoda Octavia Combi ar nenolaistu aizmugurējo krēslu rindu tie būs attiecīgi 605 un 610 litri. Tomēr Leon ST fascinēs ar to, kā apieties ar šiem litriem un centimetriem. Ērts bagāžas nodalījuma pārsegs, dubultā grīda, allaž noderīgie stiprinājuma āķi, speciāla niša, kur novietot bagāžnieka pārsegu. Visbeidzot speciāli kloķīši bagāžnieka sānos, kas, neapejot automašīnai apkārt, ļaus no aizmugures noguldīt aizmugurējos krēslus, izveidojot līdzenu grīdu.

Motori

Ar Volkswagen svētību jaunajam universālim sagādāti tie paši motori, kas ir Leon hečbekam. Kopumā tie ir pieci benzīnmotori ar jaudu no 86 līdz 180 ZS, savukārt dīzeļmotoru sarakstā ir četras spēkstacijas ar jaudu no 90 līdz 184 ZS. Turklāt lielākajai daļai dzinēju būs sešpakāpju rokaskārbas, kā arī iespēja pasūtīt sešpakāpju vai septiņpakāpju DSG. Šo rindu autoram bija iespēja izmēģināt Leon ST ar 105 ZS jaudīgo 1,6 dīzeli, kas sapārots ar septiņpakāpju robotizēto DSG transmisiju. Teicama tehnikas kombinācija. Auto brauc un stūrējas enerģiski un paklausīgi. Lielākais prieks par to, ka, nepiepūlot smadzenes ar ekobraukšanas trikiem, Leon ST vidēji uz 100 kilometriem notiesās tikai piecus litrus dīzeļa, bet, ja labi pacenstos, tad 4,5 litru liels patēriņš šim auto ir tīrais nieks.

Verdikts

Diemžēl Leon ST noteikti nekļūs par dižpārdokli Latvijā, jo šis modelis tāpat kā citi Seat pie mums būs tikai zinātāju un autoentuzistu iekāres objekts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes piecdurvju hečbeks "Seat Leon" ir oficiāli ieradies Latvijas tirgū, savukārt vasaras beigās pievienosies arī universāļa modifikācija "Seat Leon Sportstourer" .

"Seat Leon" ir zīmola populārākais modelis, ko apliecina vairāk nekā 2,2 miljoni pārdotu auto pasaulē trīs iepriekšējās paaudzēs. Jaunākā "Seat" modeļa pamatā izmantota pilnveidota MQB Evo platforma. Tā ļauj izmantot jaunākās paaudzes drošības tehnoloģijas un vienlaicīgi nodrošina pietiekami labu ietilpību.

"Seat Leon" hečbeks ir kļuvis ne tikai par 9 centimetriem garāks, bet arī tā riteņu bāzei klāt nākuši pieci centimetri. Tas palielina ne tikai salona ietilpību, bet stiprinās arī gaitas komfortu un stabilitāti uz ceļa. Ar paceltiem otrās rindas sēdekļiem piecdurvju "Seat Leon" nodrošina 380 litru bagāžas ietilpību - tikpat cik iepriekšējās paaudzes hečbekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Seat Leon ST FR, apsedlots ar 184 ZS dīzeli, enerģisku un dinamisku braukšanu apvienos ar pedantisku taupību, cīnoties par katru iztērēto dīzeļdegvielas pilienu

Šis auto ir lieliskas zāles pret ikdienišķo garlaicību, ja ģimenei primāri vajag pietiekami ērtu auto ar lielāku bagāžas nodalījumu nekā Seat Leon hečbekam, bet, piemēram, ģimenes galvai bieži labpatīkas pabraukt enerģiskāk nekā citiem. Dažam labam izšķirties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometri. FR kolekcijas Leon ST ne par mata tiesu nezaudē saimnieciskos dotumus. 587 litru liels bagāžnieks, ko pēc vajadzības var palielināt līdz 1470 litriem. Uz pārējo konkurentu fona tas nav nedz daudz, nedz maz. Salīdzinājumam var minēt, ka Golf Variant un Škoda Octavia Combi ar nenolaistu aizmugurējo krēslu rindu būs attiecīgi 605 un 610 litri. Vairāk fascinēs tas, kā ar šiem litriem un centimetriem apieties. Ērts bagāžas nodalījuma pārsegs, dubultā grīda, allaž noderīgie stiprinājuma āķi, speciāla niša, kur novietot bagāžnieka pārsegu. Visbeidzot speciāli kloķīši bagāžnieka sānos, kas, neapejot automašīnai apkārt, ļaus no aizmugures noguldīt aizmugurējos krēslus, izveidojot līdzenu grīdu. Šobrīd Seat Leon ST FR kopā ar 184 ZS dīzeli maksā, sākot no 23 642 eiro, savukārt kopā ar sešpakāpju DSG, sākot no 24 620 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Seat Leon Cupra ST nav iespējams braukt lēni. No ārpuses tas var izskatīties pēc vienkārša lauku zēna ar mugursomu plecos, bet sirdī tas ir kaislīgs un ātrs atlēts

Ar reģionālā Seat importētāja gādību uz Latviju atceļoja viens šāds eksemplārs ar 280 ZS turbomotoru un sešpakāpju robotizēto DSG pārnesumkārbu, un DB autoapskatniekam radās iespēja padziļinātāk iepazīties ar karstasinīgāko spāni, gan izvingrojoties Biķernieku trasē, gan pamēģinot to uz koplietošanas ceļiem.

Naudu var notriekt dažādos veidos. Krogos, jahtās, kazino, sievietēs utt. Kopā ar Seat Leon Cupra ST tas sanāks jautrāk un intriģējošāk, turklāt nākamā rītā nebūs nedz paģiru, nedz nožēlas.

Visu rakstu Rotaļlieta «randiņam» ar ceļu policistiem lasiet 15. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais spāņu krosovers Seat Ateca ir eksemplārs, kas pa īstam varētu atklāt Latvijas jauno auto pircējiem Seat labākās īpašības

Jau pats fakts, ka Seat Ateca šobrīd Latvijā ir kļuvis par deficīta produktu, ir nebijis gadījums šīs markas vēsturē. Interese no potenciālo pircēju puses ir ievērojami lielāka nekā pieejamais automobiļu skaits. Zinātkāro pieplūdums pašmāju Seat pārstāvja autosalonā, kas vēlas pašrocīgi aptaustīt un arī izmēģināt jauno Ateca, ir acīmredzami lielāks, nekā to varēja gaidīt. Līdz ar to rodas jautājums - kas tad Seat Ateca ir tāds, lai pat tiem pircējiem, kas Seat zīmolam iepriekš meta lielu līkumu, tagad aiz sajūsmas ļodzītos kājas. Jāsāk ar to, ka Seat Ateca vispirms piesaistīs ar savu izmēru. Nedz par lielu, nedz par mazu. Pircēji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī apjozt savu auto ar 4drive pilnpiedziņu. Nedrīkst nepieminēt to, ka 4,36 metru garajai Ateca būs izšķērdīgi garš elektronisko drošības asistentu komplekts. Pie skaļākajiem un iedarbīgākajiem nosaukumiem var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, aklo zonu brīdinājuma sistēmu, kā arī 360 grādu kameru, kas atļaus, skatoties tikai monitorā, manevrēt un pēcāk noparkoties šaurākajās vietās uz planētas Zeme. No labo īpašību saraksta ir jāizceļ arī tas, ka uz Volkswagen MQB platformas uzsēdinātais spāņu krosovers ir tiešs Škoda Yeti radinieks. Kamēr nākamās paaudzes Yeti savu iznācienu vēl tikai gaida, Seat Ateca šobrīd ar pilnu jaudu cenšas ievākt pēc iespējas lielāku klientu ražu. Abi automobiļi izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiks ražoti vienā rūpnīcā Čehijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ikdienišķo modeļu salūts Parīzē

Aldis Zelmenis 
, 09.10.2014

Audi TT Sportback konceptmodelis ir viens no izstādes spožākajām pirmizrādēm. Tas ir tautas sporta auto kategorijai pieskaitāms spēkrats ar četrām sēdvietām un piecām durvīm. Divu litru TFSI 400 ZS jaudīgs benzīnmotors kombinācijā ar jauno S–tronic transmisiju un quattro pilnpiedziņu rada sajūtu, ka šis skaistulis tikai izstādes laikā ir uzvilcis konceptmodeļa izkārtni. Taču patiesībā ir tā, ka līdz sērijveida auto būs jāpaciešas krietni ilgāk.

Foto: Aldis Zelmenis 


Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modeļu daudzveidības ziņā šoreiz Parīzes autoizstāde noteikti ir nominējama par 2014. gada nozīmīgāko autošovu. Starp citu, daudzi tur sastaptie eksponāti jau līdz šī gada nogalei ieradīsies arī Latvijā, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Francijas galvaspilsētas izstāde allaž ir atturīgāk centusies koķetēt ar smalkiem un futūriskiem konceptmodeļiem, kaut arī tie Parīzē bija pietiekoši lielā skaitā, tomēr lielākais uzsvars parasti tiek likts uz pragmatisku sērijveida modeļu jaunāko paaudžu debijām. Tā bija arī šoreiz. Pēc šo rindu autora novērojumiem Parīzes izstāde šogad bija īpaši dāsna ar jaunumiem, turklāt daži jaunpienācēji ir fundamentāli svarīgi gan pašam ražotājam, gan milzīgai pircēju auditorijai Eiropā.

Piemēram, Rietumeiropā tik populāro mazo klasi pārstāvēja Opel Corsa, Hyundai i20 un Škoda Fabia jaunie hečbeki. Turpretim čehu modelis pilnai laimei bija paķēris līdzi arī Fabia Combi universālu. Ikviena šī modeļa labāki vai sliktāki panākumi ietekmēs ražotāja maciņa biezumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honda Civic Type R ir pieskaitāms pie kulta auto kategorijas, kuru pielūdza, pielūdz un turpinās pielūgt

Solīda un kaislīga Civic Type R fanu auditorija mīt Baltijā, tostarp Latvijā. Iepriekšējo paaudžu japāņu ražotāja karstos hečbekus ievērojamā skaitā varēja redzēt gan uz ceļiem, gan arī dažādās sacīkstēs. Jaunākās paaudzes Civic Type R iznāciens ir iegansts sarosīties potenciālajiem faniem, kuri jau vairākus gadus pacietīgi gaidīja šo brīdi. Beidzot var oficiāli paziņot, ka Civic Type R šoruden ieradīsies arī Latvijā. Salīdzinājumā ar priekšgājēju tas ir mainījies par 100% kaut vai tikai tāpēc, ka priekšpiedziņas karstais hečbeks turpmāk būs pieejams tikai piecdurvju izpildījumā, tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju un tā motortelpā pirmo reizi būs 310 ZS jaudīgs divu litru VTEC turbomotors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai i30 N ir kā zibens no skaidrām debesīm, drosmīgi ielaužoties karsto priekšpiedziņas hečbeku klubiņā

Savulaik slavenais sacīkšu braucējs Valters Rērls viedi izteicās, ka īstam ielas sacīkšu auto ir jāprot vienlīdz labi braukt gan pa sacīkšu trasi, gan pēc tam komfortabli aizvest pilotu uz veikalu pēc piena. Abus šos nosacījumus jaunais Hyundai i30 N izpilda teicami. Negaidīti sabalansēts auto, kas spēs būt paklausīgs un rātns kompaktklases hečbeks, bet, kad tiks nospiesta «ļaunuma poga N», tad i30 N «rokas un kājas» ies pa gaisu un pilotam atliks nesapīties meistarībā, lai novaldītu koplietošanas ceļiem domāto trakuli. Ir acīmredzama Hyundai Motorsport divīzijas klātbūtne šī modeļa tapšanā, kas kārtējo reizi apliecina Hyundai rallija komandas nozīmi, piedaloties pasaules rallija čempionāta (WRC) seriālā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Škoda Karoq: Īstais auto īstajā brīdī

Aldis Zelmenis, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais krosovers Škoda Karoq ir kārtējais čehu modelis, kas ir lemts panākumiem visā Eiropā, tostarp arī Latvijā

Škoda Karoq fascinēs ar savu izmēru. Ārēji kompakts, bet pēc iekšējiem izmēriem tas būs tikpat ērts kā KIA Sportage, Nissan Qashqai vai Hyundai Tucson, savukārt pēc bagāžas ietilpības šo trijotni un citus konkurentus Karoq pārspēs. Milzīga priekšrocība – Karoq tīkotāji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī piejaucēt automobilim pilnpiedziņu.

Karoq ir būvēts uz Volkswagen MQB platformas, ko izmanto arī tā dvīņubrālis no Spānijas – Seat Ateca. Abi auto izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiek ražoti vienā rūpnīcā Čehijā. Pircējiem svarīgākais jautājums – cik tad Škoda Karoq maksās? Tā cena būs, sākot no 18 600 eiro, un tas būs mazāk, nekā tiek prasīts par Seat Ateca. Arī, virzoties pa aprīkojuma un tehnikas variāciju kāpnēm, cenas zibenīgi nekļūs pārāk «karstas». Piemēram, izvēloties otro labāko aprīkojuma līmeņa Ambition ar 150 ZS jaudīgo 1,5 litru turbomotoru un septiņpakāpju DSG, Karoq maksās joprojām gana vilinošus 23 500 eiro. Savukārt, iesaiņojot šo pašu Karoq augstākajā Elegance mundierī un piešaujot klāt vēl pāris ekstras, summa aizlēks jau aiz 30 tūkst. eiro robežas. Lai tiktu pie pilnpiedziņas Karoq, kam komplektā tiek dots līdzi jaudīgākais 190 ZS divu litru dīzelis, jārēķinās vismaz ar 31 300 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto zīmolu Cupra un Seat oficiālais pārstāvis Latvijā “Autobrava Motors” plāno atklāt jau otro zīmola auto salonu, kas atradīsies stratēģiski nozīmīgā vietā – Kārļa Ulmaņa Gatvē, Rīgā. Uzņēmums jaunā autosalona izveidē plāno investēt 5 miljonus eiro un to plānots atklāt 2024. gada otrajā pusē.

“Stratēģiski šis ir ļoti nozīmīgs solis “Autobrava Motors” zīmola attīstībā, jo jaunais salons ļaus paplašināt uzņēmuma pakalpojumu klāstu un tā segmentāciju,” komentē Uvis Braunfelds, “Autobrava Motors” Pārdošanas daļas vadītājs.

Jaunais dīleru centrs vienuviet apkopos Seat un Maserati salonus un inovāciju – mūsdienīgu mazlietotu auto salonu zem jumta. Šajā autosalonā atradīsies Baltijā un Somijā lielākais Cupra autosalons, kas aizņems ievērojamu daļu no jaunā dīleru centra platības. Pēc šā brīža rezultātiem, Cupra akumulētā zīmola tirgus daļa Latvijā 2023. gadā ir 2,4%, bet Baltijas valstīs Cupra ieņem pirmo vietu pēc pārdoto zīmola automašīnu skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāku auto zīmolu tirgotāja SIA Auto halle no nākamā gada vairs netirgos Peugeot markas automašīnas, aģentūru LETA informēja Peugeot importētājs Baltijā KW Bruun Baltic.

KW Bruun Baltic norādīja, ka šā gada 31.decembrī noslēdzas līgums ar pašreizējo dīleri Rīgā Auto Halle un importētājs nolēmis to nepagarināt.

Auto halle, kas bez Peugeot tirgo arī Seat, Suzuki, Isuzu un Hyundai automašīnas, aģentūrai LETA apstiprināja šo faktu un skaidroja, ka šāds lēmums tika pieņems vairāku iemeslu dēļ.

«Viens no galvenajiem iemesliem bija tas, ka Auto Halle, domājot par ilgtermiņa attīstību, vairāk koncentrēsies uz peļņu nesošākiem zīmoliem, piemēram, Hyundai, Seat un Suzuki. Nākamā gada aprīlī uzņēmums sniegs plašāku informāciju par jauniem zīmoliem, kurus tirgotājs pārstāvēs,» sacīja Auto halles pārstāvis Niks Jaunzems.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne, 01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīna, kas plūdu ūdeņos Anglijā, Somersetā pavadīja gandrīz divus mēnešus, izlikta pārdošanā izsoļu vietnē eBay, vēsta metro.co.uk.

Angliju bija piemeklējusi īpaši lietaina ziema, kas rezultējās ar iespaidīgiem plūdiem. Sudraba krāsas Seat Toledo kļuva par sava veida plūdu simbolu. Nupat tas atgriezies pie sava saimnieka. Huberts Zajackovskis nolēmis, ka auto jāpārdod un iegūtā nauda jāatdod labdarībai.

21 gadu vecais vīrietis braucis pa ceļu Ziemassvētku vakarā, bet bija spiests atstāt automašīnu, jo ūdens līmenis pēkšņi pieauga. Tā kā auto pārņēma ūdens, saimniekam bija jāpadodas. Tādējādi spēkrats kļuva par plūdu simbolu.

«Tas bija šokējoši - redzēt manu automašīnu televīzijā un starptautiskajās ziņās. Ikviens par to runāja, ieskaitot Velsas princi,» stāstījis vīrietis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu zīmolu pārstāvniecība Baltijas Gada auto konkursu finālos šogad ir sasniegusi savu kulmināciju. Igaunijas konkursā korejiešu KIA spēja nosmelt pat divas pirmās vietas, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Latvijas un Igaunijas konkursos uzvarēja KIA zīmola ražotie KIA Ceed un KIA Stinger. Tikai neliela «pārpratuma» dēļ Lietuvas Gada auto konkursā uzvarētāja tituls tika Peugeot 508. Toties nekur tālu neatpalika jau pieminētais KIA Ceed, kas kaimiņvalsts konkursā nopelnīja otro vietu. Starp citu, KIA Ceed ir arī starp Eiropas Car of the Year 2018 septiņiem titula pretendentiem. Uzvarētāju šajā konkursā uzzināsim 2019. gada 4. martā – Ženēvas auto izstādes laikā.

Lietuviešu izvēli var saprast: elegants auto ar oriģinālu virsbūvi un greznu pildījumu, neba velti tas tika apbalvots par labāko dizainu arī Latvijas Gada auto 2019 konkursa ietvaros. Bezrāmju durvju konstrukcija ir stilīgs, bet vienlaikus ļoti riskants gājiens no Peugeot puses, kas jauno Peugeot 508 var pacelt debesīs vai arī tikpat viegli nogremdēt. Pie stūres vai, sēžot aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Autobrava Motors” kā daļa no starptautiskās uzņēmumu grupas “Modus Group” aizvadītajā gadā, pārdodot vairāk nekā 700 automašīnas, strādāja ar vairāk nekā 25,5 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 49% vairāk nekā pērn.

Papildu lieliskajiem finanšu rādītājiem, uzņēmums investējis arī stratēģiski svarīgos projektos, atbalstījis vietējos sporta entuziastus un investējis servisa iekārtu un ikdienas administrācijas sistēmu uzlabošanā.

“Aizvadītais gads “Autobrava Motors” ir bijis notikumiem un izaicinājumiem bagāts, tomēr jāteic, ka, pateicoties koordinētam komandas darbam, ir izdevies sasniegt izvirzītos mērķus. Esam turpinājuši stabilas sadarbības ar tādiem sadarbības partneriem kā “K-Auto” un citiem. Tāpat esam gandarīti paziņot, ka aizvadītajā gadā mūsu uzņēmuma populārākais spēkrats “CUPRA Formentor” iekļuvis savas auto klases TOP 5, savukārt elektroauto “CUPRA Born” ir savas klases TOP 2 spēkrats. Šis gads spilgti atspoguļo uzņēmuma tendences, kuras plānojam turpināt un attīstīt arī šogad,” pauž Autobravas Motors pārdošanas daļas vadītājs Uvis Braunfelds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Eksperts: Skandāls no VW tirgus vērtības jau «nokodis» 30 miljardus eiro

Arnis Blūmfelds, Coface direktors Latvijā, 02.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autobūves koncerna Volkswagen (VW) kaitīgo izmešu skandāls ietekmēs ne tikai Vāciju kā automobiļu ražošanas nozares līderi, bet arī citas ekonomikas, ieskaitot Centrālās un Austrumeiropas (CAE) valstis ar nozīmīgu klātbūtni vācu ražošanas ķēdē.

Pēc VW aizvadītajā nedēļā izskanējušā paziņojuma, ka miljoniem zīmola dīzeļdzinēju automašīnu visā pasaulē aprīkotas ar programmatūru, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus, aizsācies globāla apmēra skandāls. VW vēl tikai nesen apsteidza Toyota, ieņemot pasaulē lielākā autoražotāja statusu, taču skandāla negatīvās sekas var būtiski ietekmēt VW pozīciju, ņemot vērā, ka gadījums saistāms ne tikai ar konkrēto dīzeļdzinēju EA 189 un tā versijām, bet arī citiem zīmola modeļiem un visu grupu kopumā. Proti, VW grupa aptver 12 zīmolus, tostarp vieglās pasažieru automašīnas (VW, Audi, Škoda, Seat) un premium klases auto (Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche), kā arī kravas transportlīdzekļus (MAN, Scania).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Volkswagen būvēs jaunu automašīnu montāžas rūpnīcu

LETA--AFP, 28.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen svētdien parakstīja vienošanos ar Alžīrijas tirdzniecības partneri Sovac, lai valstī būvētu automašīnu montāžas rūpnīcu.

Vienošanās paredz, ka ražotne pirmo automašīnu izlaidīs 2017.gada jūnijā, bet ražošanas apjomu paredzēts palielināt līdz vairāk nekā 100 automobiļiem dienā.

Amatpersonas norāda, ka šīs vienošanās vērtība ir 170 miljoni dolāru (160 miljoni eiro).

Volkswagen pārstāvji skaidro, ka šis ir loģisks solis, lai uzņēmums ilgtermiņā spētu palielināt automašīnu tirdzniecības apjomu Alžīrijā.

Ieplānotajā rūpnīcā tiks ražoti vairāki modeļi, tostarp Volkswagen Golf, SEAT Ibiza, Škoda Octavia, kā arī Caddy.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jauna tautas vāģa recepte

Aldis Zelmenis, 27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai ir iespējams budžeta klases priekšpiedziņas pseidokrosovers ar Mercedes S klases limuzīna cienīgu elektronisko asistentu atbalstu? Izrādās, ka Škoda Kamiq tāds ir

Lakonisks salona iekārtojums maksimālajā aprīkojumā apvieno veselu elektronisko asistentu armiju, kas pirms desmit gadiem nebija iespējama pat Mercedes S klases limuzīnā, bet Kamiq ir un turpmāk rūpēsies gan par drošību, gan par komfortu. Neuzskaitīšu visus labumus, jo to ir pārāk daudz. Jaunais Škoda Kamiq priekšpiedziņas krosovers jau oktobrī ieradīsies Latvijā, attiecīgi ir iemesls pašiem pārbaudīt, kas lācītim ir vēderā. Ne mazāku apbrīnu ir pelnījis kvalitatīviem materiāliem tapsētais Kamiq salons, kurā nav tikai lēta plastmasa, kā tas ir VW T-Cross vai Seat Arona. Vēl lielāks pārsteigums, – neraugoties uz to, ka arī Kamiq izmanto Volkswagen koncerna MQB 0 platformu, uz kuras sēž jau pieminētie T-Cross un Arona, reālā dzīvē Kamiq riteņu bāze ir par 8 cm garāka nekā Arona un T- Cross, toties garumā Kamiq ir par 10 cm garāks nekā T- Cross, bet par Aronu vēl par dažiem centimetriem garāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Identificēts viens no Parīzes teroraktu sarīkotājiem

LETA, 15.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzes piepilsētā Monreijā atrasta melna automašīna Seat, ko izmantojuši teroristi naktī uz sestdienu notikušajos uzbrukumos, svētdien paziņojusi policija.

Avoti policijā arī apstiprināja, ka aizturēti seši cilvēki, kas saistīti ar vienu no teroristiem - 29 gadus veco Francijas pilsoni Omaru Ismailu Mostefaju.

Aizturēto vidū ir arī Mostefajas tēvs, brālis un svaine.

Kā ziņots, teroraktos Parīzē naktī uz sestdienu tika nogalināti 129 cilvēki un vairāk nekā 300 ievainoti. Atbildību par teroraktiem uzņēmies teroristiskais grupējums Islāma valsts.

Uzbrukumi notika sešās vietās Parīzē un tos īstenoja septiņi teroristi, no kuriem seši uzspridzinājās, bet vienu nošāva policija.

Teroristi darbojās trīs komandās un bija bruņojušies Kalašņikova automātiem un pašnāvnieku vestēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv, 09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eiropā pirmo reizi septiņu gadu laikā auguši automašīnu pārdošanas apjomi

Žanete Hāka, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pirmo reizi kopš 2007. gada Eiropā palielinājušies automašīnu pārdošanas apjomi, raksta Bloomberg.

Patlaban patērētāji maina novecojošās automašīnas pret jauniem modeļiem, kas maksā salīdzinoši lēti, piemēram, Renault un Volkswagen zemu cenu automobiļiem. Paredzams, ka arī šajā gadā atgūšanās turpināsies.

Europas Autoražotāju asociācijas dati liecina, ka jaunu automašīnu reģistrācijas apjomi auguši par 5,4% līdz 13 miljoniem.

Kāpumu lielā mērā veicināja Renault zemo cenu zīmola Dacia un Volkswagen zemo cenu zīmolu Seat un Skoda automašīnu pārdošanas apjomu pieaugums. Ņemot vērā ekonomikas izaugsmes bremzēšanos, lai veicinātu pieprasījumu, daļa autoražotāju samazināja cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meksikas varasiestādes pirmdien Vācijas autobūves koncernam Volkswagen piemēroja 8,9 miljonu ASV dolāru (7,9 miljonu eiro) naudassodu par vairāk nekā 45 000 automašīnu pārdošanu bez kaitīgo izmešu un trokšņu līmeņu atbilstības sertifikātiem.

Visas šīs automašīnas ir 2016.gada modeļi un ietver Volkswagen, Audi, SEAT, Porsche un Bentley zīmolus, norāda Brazīlijas prokuratūras birojs, kas atbildīgs par vides aizsardzību.

Šis naudassods seko decembrī īstenotai izmeklēšanai Volkswagen Meksikas birojā Pueblas štatā.

Papildus šim naudassodam prokuratūra arī norāda, ka Vides ministrija joprojām izmeklē to, vai Meksikā pārdotās Volkswagen automašīnas tikušas aprīkotas ar kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūru.

Volkswagen septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Vācijas startup uzņēmuma izgudrojumu testē pasaules vadošie autoražotāji

Lelde Petrāne, 27.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izgudrojums Bezkrēsla krēsls (Chairless Chair) ir tieši tāds, kā tas izklausās - pārnēsājama uzparikte, kas nemaz nelīdzinās krēslam, bet ļauj uz tās sēdēt jebkurā vietā un laikā, vēsta ārvalstu mediji.

Ierīces radītājs ir Vācijas startup uzņēmums noonee AG. Tās svars ir vien 3,5 kilogrami un tā pielāgojas dažādiem izmēriem.

Bezkrēsla krēsla izgudrotājs Keits Gunura informē, ka ierīces galvenā mērķauditorija ir ražošanas uzņēmumu darbinieki, kuriem ilgstoši jāstāv kājās un dažkārt jāieņem nedabiskas pozīcijas, lai izgatavotu produktu. Bezkrēsla krēslu ir iespējams uzvilkt un kopā ar to netraucēti pārvietoties.

Ierīce piesaistījusi arī autoražotāju uzmanību. Bezkrēsla krēslu izmēģinājuši Audi, Seat, Škoda, Daimler, BMW un Renault. Interesi esot izrādījuši arī ķirurgi un fizioterapeiti.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Startup uzņēmums, kas sajūsmina pasaulē atzītus investorus

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.

Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.

“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru