Pērn pirmo reizi kopš 2007. gada Eiropā palielinājušies automašīnu pārdošanas apjomi, raksta Bloomberg.
Patlaban patērētāji maina novecojošās automašīnas pret jauniem modeļiem, kas maksā salīdzinoši lēti, piemēram, Renault un Volkswagen zemu cenu automobiļiem. Paredzams, ka arī šajā gadā atgūšanās turpināsies.
Europas Autoražotāju asociācijas dati liecina, ka jaunu automašīnu reģistrācijas apjomi auguši par 5,4% līdz 13 miljoniem.
Kāpumu lielā mērā veicināja Renault zemo cenu zīmola Dacia un Volkswagen zemo cenu zīmolu Seat un Skoda automašīnu pārdošanas apjomu pieaugums. Ņemot vērā ekonomikas izaugsmes bremzēšanos, lai veicinātu pieprasījumu, daļa autoražotāju samazināja cenas.
Visos piecos lielākajos Eiropas autotirgos bija vērojams kāpums – Spānijā apjomi auga par 18%, Lielbritānijā – par 9,3%, Itālijā – par 4,2%, Vācijā – par 2,9%, bet Francijā – par 0,3%.
Prognozes par izaugsmi šajā gadā ir dažādas, un, piemēram, Vācijas autoražotāju asociācija VDA paredz, ka Rietumeiropas pārdošanas apjomi augs lēnāk – par 0,5-2%.