Maijā kravas automašīnu ražošanas kompānija DAF Nīderlandē prezentēja 2017.gada jaunākās paaudzes automašīnu modeļus. Zilo gigantu prezentācijā viesojās arī Dienas Bizness.
Kompānijas DAF Paccar divīzijas devīze ir Driven by Quality un jaunās paaudzes CF & XF sērijas modeļi, ko DAF prezentēja, to arī apliecina. Jaunajiem modeļiem ir uzlaboti PACCAR MX-11 un MX-13 dzinēji, kas garantē efektīvu degvielas patēriņu, jaunas aizmugurējās asis, jauna transmisijas programmatūra, automāta vadības 12 un 16 pakāpju TraXon ātrumkārbas, uzlabota aerodinamika, maksimāls ekspluatācijas laiks, jauns iekšējais un ārējais dizains.
Īsumā sakot, galvenās priekšrocības, ko saņems klienti, ir: jaunie DAF modeļi patērē par 7% mazāk degvielas, kas gadā uz vienu automašīnu ļauj ietaupīt 3000 eiro un automašīnas var pārvadāt par 100 kilogramiem vairāk, kas gadā dod papildus 600 eiro. Servisa apkopes intervāls ir palielināts no 150 tūkstošiem līdz 200 tūkstošiem kilometru, kas gadā ietaupa 250 eiro, bet parka pārvaldības sistēma DAF Connect – 1300 eiro gadā. Jaunie kravas automašīnu modeļi tirgū tiks piedāvāti, sākot no 2017.gada jūnija. Jauno modeļu krāsa būs debeszila (Jamaica Blue).
Ko varēja ievērot izmēģinājuma braucienā? Pirmkārt, zemu trokšņu līmeni. Otrkārt, faktu, ka dinamiskā kruīza kontrole ir adaptēta, ņemot vērā dažādus brauciena apstākļus. Braucot lejup pa stāvu kalnu kruīza kontrole agrāk var ieslēgt EcoRoll un kravas automašīna brauc pēc inerces. Tāpat palielināta MX engine brake bremzēšanas jauda par 20-30% pie zemiem apgriezieniem. Dizaineri nav aizmirsuši arī par kravas automašīnas interjeru – kabīnei ir jauns izskats, pilnīgi jauna klimata kontrole, kas atšķiras ar īpašu ērtumu un intuitīvu vadību, savukārt Exclusive līnijas kabīnē ir ādas sēdekļi, ar ādu apvilkta stūre un ādas apdare CF un XF modeļu durvīm. Vadītāja sēdekli iespējams regulēt 5 pozīcijās, bet XF Super Space Cab kabīne ir visietilpīgākā kabīne tirgū ar ietilpību vairāk nekā 12,6 m3. Papildus tam vadītājs var sekot līdzi spiedienam riepās, izvēlēties pogu izkārtojumu uz paneļa, ņemot vērā viņa vēlmes. Papildus ērtības sagādā pilnībā uzlabots interjera apgaismojums, kura intensitāti var regulēt ar inovatīvu slēdzi.
“DAF ražošana uzņem apgriezienus – mēs izgatavojam aptuveni 200 kravas automašīnas dienā, gan Eindhovenas rūpnīcā Nīderlandē, kur ražo CF & XF sērijas automašīnas, gan Leilandā, Lielbritānijā, kur ražo LF sērijas automašīnas, kā arī CF & XF sērijas automašīnas ar stūri labajā pusē. Tajā pašā laikā Beļģijas pilsētā Vesterlo ražo kabīnes (170 dienā) un kravas automašīnu asis,” stāsta reģionālais pārdošanas direktors Marks A. Bloms (Marc A. Blom). Viņš atzīmē, ka kompānija DAF Trucks ir palielinājusi savu tirgus pozīciju Eiropā smago automašīnu segmentā (16 tonnas+) - no 0,9% līdz 15,5%. Tā ieņem vadošo pozīciju Nīderlandē (31,9%), Lielbritānijā (29,2%), Polijā (19,4%), Ungārijā (25,8%) un Bulgārijā (20,4%).
Tāpat DAF aktīvi eksportē kravas automašīnas uz tādām valstīm kā Malaizija, Jaunzēlande, Austrālija, Brazīlija, Ekvadora, Ukraina un Krievija, kur tirgus daļa augusi no 7,5% līdz 9,4%. “Krievija mums ir sarežģīts tirgus, jo tajā pārdošanas apjomi svārstās – gan kāpj, gan krīt, taču šobrīd tirgū veicas labi,” uzsver DAF Trucks mārketinga un pārdošanas vadītājs Vils Kristians.
Bloms atzīmē, ka kompānija patlaban aktīvi skatās uz paplašināšanos Āzijas un Āfrikas tirgos. Runājot par Baltijas tirgu, viņš norādīja, ka pārdošanas apjomi šajā reģionā pakāpeniski aug – pirmajā vietā ierindojas Lietuva, tai seko Latvija un trešajā vietā – Igaunija. Baltijas valstīs DAF Trucks nav meitasuzņēmumu, tāpat kā 50 citās valstīs, līdz ar to pārdošana tiek veikta ar dīleru starpniecību, piemēram, Latvijā un Lietuvā tā ir kompānija Centrako. 2016.gadā Latvijā pārdotas 185 DAF Trucks kravas automašīnas, un šā gada pirmajos četros mēnešos to skaits sasniedzis 60. Patlaban uzņēmuma tirgus daļa Latvijā ir 10%.
“Mūsu pārdošanas apjomi Baltijas valstīs uzrāda pieaugumu, un, ražojot atjaunotās sērijas automašīnas, kas atbilst EURO-6 standartam, kas ļauj ietaupīt vēl vairāk degvielas, mums ir potenciāls izaugsmei,” uzsver Kristians. Viņš gan norāda uz aso konkurenci Baltijas valstīs. “Konkurence Baltijā ir spēcīga, taču tā tas vienmēr ir bijis. Eiropas tirgū ir septiņi kravas automašīnu ražotāji, taču lielākā konkurence ir jūtama no Volvo un Scania puses. Mēs ar viņiem cīnāmies par 20% Eiropas tirgus daļu. Volvo, Scania un DAF darbības rādītāju ziņā ir ļoti tuvu viens otram, pēc tam seko lielāka starpība, un Renault, Mercedez Benz un Iveco,” viņš stāsta.
Jautāts, kam kompānija pievērsīs lielāku uzmanību nākotnē, Bloms atbild, ka tā ir ergonomika, drošība un kabīnes komforta paaugstināšana. “Galu galā kabīne ir vadītāja mājvieta uz trim nedēļām, kad viņš ceļo cauri visai Eiropai un kravas automašīnā pavada 24 stundas. Degvielas ekonomija mums arī ir ļoti svarīga, jo tas ir būtisks postenis transporta kompānijas izmaksās”, Bloms saka.
Vairāk informācijas par DAF iespējams iegūt mājaslapā www.daf.lv vai pie oficiālā DAF dīlera SIA Centrako. SIA Centrako birojs Rīgā atrodas Siltuma ielā 5.
Paldies par sadarbību DAF.