Akciju sabiedrība Latvijas kuģniecība 2008. gada pirmā pusgada laikā guvusi peļņu 42.1 miljona ASV dolāru apmērā.
Akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība padomes priekšsēdētājs Uldis Pumpurs atzīst: „Ir ļoti svarīgi, lai kompānijas vadošais menedžements pie koncerna stratēģijas izpildes strādātu ciešā sadarbībā ar darbiniekiem, un esmu gandarīts, ka kopīgo pūliņu rezultātā mums izdodas realizēt tos stratēģiskā mēroga darba uzdevumus, kas izriet no kompānijas un tās akcionāru interesēm”.
Pārskata periodā pieauguši akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība koncerna aktīvi, 2008. gada 30. jūnijā sasniedzot 897.5 miljonus ASV dolāru. Koncerna neauditētais pašu kapitāls perioda beigās bija 531.0 miljons ASV dolāru. Visas akciju sabiedrības akcijas atrodas publiskajā apgrozībā un ir iekļautas Rīgas Fondu biržas Oficiālajā sarakstā. 2008. gada pirmajā pusgadā akciju sabiedrības akcijas veidoja vislielāko apgrozījumu starp Rīgas Fondu biržā kotētajiem uzņēmumiem – biržā veikti 1 490 darījumi kopsummā ar 4.38 miljoniem akciju 4.75 miljonu latu vērtībā. 2008. gada 30. jūnijā akciju sabiedrības Latvijaskuģniecība akciju kapitalizācija Rīgas Fondu biržā sasniedza 246 000 000 latus.
2008. gada pirmajos sešos mēnešos akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība flote guva peļņu visos tās segmentos. Kaut gan pārskata periodā krasi pieauga jēlnaftas cenas, attiecīgi paaugstinoties arī degvielas izmaksām, optimāls dažādu frakts veidu pielietojums atbilstoši jūras pārvadājumu tirgus apstākļiem deva iespēju koncerna flotēm strādāt ar pozitīvu rezultātu – peļņa no kuģu darbības pārskata periodā sasniedza 34.1 miljonu ASV dolāru, salīdzinot ar 34.7 miljoniem ASV dolāru analogā laika periodā pērn.
Tankkuģu reisa nomas likmes atskaites perioda sākumā sasniedza 2007. gada pēdējā ceturkšņa krituma zemāko punktu, un sākās mērens tirgus atveseļošanās posms. Šā gada pirmā ceturkšņa beigās un otrā ceturkšņa sākumā vērojamā aktivitāte naftas pārvadājumu jomā veicināja arī tirgus dalībnieku optimismu attiecībā uz frakts likmju attīstību. Lai arī nedaudz mazāk nekā pagājušajā gadā, akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība flotes tankkuģu segments 2008. gada pirmajā pusgadā joprojām deva vislielāko īpatsvaru kopējā peļņā no kuģu darbības – 79 procentus jeb 27.1 miljonu ASV dolāru.
Abi 1997. gadā būvētie akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība gāzvedējkuģi Vidzeme un Kurzeme pārskata periodā turpināja sekmīgi strādāt SkandiGas kopprojekta – pūla – ietvaros. Salīdzinot ar pagājušā gada analogu pārskata periodu, to devums pieaudzis par 0.6 miljoniem ASV dolāru - 2008. gada pirmajā pusgadā gāzvedējkuģu segmenta īpatsvars peļņā no kuģu darbības sasniedza 13 procentus jeb 4.3 miljonus ASV dolāru.
Saskaņā ar akciju sabiedrības darbības stratēģijā izvirzītajiem mērķiem un iepriekš pieņemtajiem lēmumiem, atskaites periodā tika pārdoti trīs Akadēmiķis Vavilovs tipa refrižeratorkuģi, iegūtos līdzekļus investējot vēl četru vidēja izmēra (MR) tankkuģu būvē. Atlikušie divi koncerna flotē ietilpstošie refrižeratorkuģi pārskata periodā atbilstoši noslēgtajiem līgumiem galvenokārt tika izmantoti laika nomā. Ņemot vērā kuģu pārdošanas rezultātā samazinājušās kuģu saimnieciskās darbības izmaksas (ekipāžas, remontu, aprīkojuma u.c.) un laika nomas likmju pieaugumu, salīdzinot ar pagājušo gadu, peļņa no refrižeratorkuģu darbības bija par 0.6 miljoniem ASV dolāru augstāka nekā 2007. gada attiecīgajā laika periodā.
Arī akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība koncerna flotē ietilpstošais sauskravu kuģis Telo 2008. gada pirmajā pusgadā turpināja strādāt laika nomā, ģenerējot stabilu un prognozējamu peļņu nedaudz vairāk kā 0.4 miljonu ASV dolāru apmērā.
2008. gada pirmajos sešos mēnešos tankkuģu atjaunošanas programmas ietvaros ekspluatācijā nodota Horvātijas kuģu būves rūpnīcā 3. Maj pasūtītā kuģa jaunbūve – Užava. Vēl viens tankkuģis – Salacgrīva – tika saņemts neilgi pēc pārskata perioda beigām, 2008. gada 24. jūlijā. 2008. gada otrajā pusē akciju sabiedrība Latvijas kuģniecība plāno saņemt pēdējo no desmit Horvātijas kuģu būves rūpnīcā „3.Maj” pasūtītajiem tankkuģiem, tādējādi pabeidzot šo vērienīgo 2004. gadā aizsākto flotes atjaunošanas projektu. Kopumā no Horvātijas un Korejas kuģu būves rūpnīcām akciju sabiedrība Latvijas kuģniecība būs saņēmusi 14 jaunus un modernus starptautisko konvenciju prasībām kuģošanas drošības jomā atbilstošus kuģus.