Mazumtirdzniecība

Latvijā visus Cento veikalus pārveidos par IKI zīmola veikaliem

Ritvars Bīders,16.04.2012

Jaunākais izdevums

SIA Palink aprīlī ir uzsākusi 17 Cento veikalu visā Latvijā pārveidi par IKI zīmola veikaliem. Veikalu tīkla IKI attīstībā uzņēmums 2012. gadā Latvijā plāno ieguldīt trīs miljonus latu.

Pēc Cento veikalu pārveides Latvijā kopumā būs 51 IKI veikals.

SIA Palink rīkotājdirektore Dace Zundure uzsver, ka jaunajos IKI veikalos tiks saglabāts līdzšinējais Cento produktu līnijas sortiments ar tam atbilstošo cenu līmeni, kā arī tas tiks papildināts, piedāvājot plašāku preču sortimentu.

Cento veikalu rekonstrukcija Latvijas pilsētās notiks līdz 23. maijam, katra veikala rekonstrukciju veicot aptuveni četru dienu laikā. Pēc rekonstrukcijas par IKI kļūs līdzšinējie Cento veikali Valmierā, Ventspilī, Jelgavā, Kārsavā, Rūjienā, Ludzā, Iecavā, Viļānos, Daugavpilī un Rīgā.

«2011. gadā mēs jau sekmīgi īstenojām divu Cento veikalu Olainē un Kuldīgā pārveidi par IKI formāta veikaliem, pēc tam saņemot pozitīvas atsauksmes no vietējiem iedzīvotājiem un veikalu darbiniekiem. Tāpēc, turpinot īstenot mūsu attīstības plānus, uzskatām, ka ir tikai likumsakarīga arī pārējo veikalu zīmola maiņa,» norāda Zundure.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Palink noslēdzis 17 Cento veikalu pārveidi par IKI

Gunta Kursiša,28.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Palink noslēgusi visā Latvijā sākto Cento veikalu pārveidi par IKI zīmola veikaliem, kas ir daļa no trīs miljonus plānotajām investīcijām IKI veikalu attīstībā.

«Šogad IKI veikalu attīstībā kopumā plānojam investēt trīs miljonus latu, un daļa no šīs summas ir ieguldīta arī Cento veikalu pārveidē par IKI zīmola veikaliem,» norāda Dace Zundure, uzņēmuma rīkotājdirektore.

Pēc 17 Cento veikalu pārveides par IKI veikaliem kopumā Latvijā tagad ir 51 IKI zīmola veikals.

SIA Palink rīkotājdirektore Dace Zundure piebilst, ka veikalos tiks saglabāts līdzšinējais Cento produktu līnijas sortiments ar tam atbilstošo cenu līmeni.

Cento veikalu pārveide Latvijā ilga līdz 23. maijam, bet katra veikala rekonstrukcija aizņēma aptuveni četras dienas. Pēc rekonstrukcijas par IKI veikaliem kļuvuši līdzšinējie Cento veikali Valmierā, Ventspilī, Jelgavā, Kārsavā, Rūjienā, Ludzā, Iecavā, Viļānos, Daugavpilī un Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Palink sākusi jauna IKI zīmola veikala būvniecību Rīgā, Prūšu ielā 2. Tādējādi tas būs 52 IKI veikals Latvijā.

Jaunā veikala platība būs 1600 kvadrātmetri, un tas plānots kā tirdzniecības centrs, kurā atradīsies arī citi tirgotāji, tāpat plānots izbūvēt autostāvvietu, iekārtot velosipēdu novietni, blakus veikalam plānota teritorijas labiekārtošana, izbūvējot bruģētus celiņus, izveidojot apstādījumus un izvietojot soliņus.

Jaunā veikala celtniecībā paredzēts investēt apmēram vienu miljonu latu un līdz ar tā atvēršanu nodrošināt jaunas darba vietas.

Veikalu tīkla IKI attīstībā 2012. gadā Latvijā kopumā plānots ieguldīt trīs miljonus latu, un turpmāko piecu gadu laikā UAB Palink plāno Latvijā un Lietuvā investēt kopumā 122 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Palink sola realizēt plānotās trīs miljonu investīcijas, ja atcels maksātnespējas procesu

Ritvars Bīders,05.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Augstākā tiesa lems par SIA Palink maksātnespējas procesu atcelšanu, SIA Palink investēs plānotos trīs miljonus latu uzņēmuma attīstībā Latvijā 2012.gadā, neskatoties uz to, ka uzņēmuma darbība divus mēnešus ir bijusi apturēta, tā savā paziņojumā norāda SIA Palink.

Db.lv jau ziņoja, ka nākamo piecu gadu laikā Palink plāno Latvijā un Lietuvā ieguldīt 122 miljonus latu, tostarp 2012. gadā Palink plānoja Latvijā ieguldīt ap trīs miljoniem latu, sagaidot investīciju atdevi ilgtermiņā.

«Mēs ar nepacietību gaidām Augstākās tiesas Sentāta lēmumu 7.martā, pēc kura tad ceram turpināt īstenot iesāktos plānus IKI veikalu tīkla attīstībā. Plānojam atvērt divus jaunus Iki veikalus Rīgā un veikt divu jau esošo veikalu rekonstrukciju, bet jau gada pirmajā pusē 17 Cento veikali visā Latvijā tiks pārveidoti par Iki zīmola veikaliem,» norāda SIA Palink rīkotājdirektore Dace Zundure saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināts - Rimi par 213 miljoniem nopērk Lietuvas pārtikas preču mazumtirdzniecības ķēdi IKI

Lelde Petrāne,23.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ICA Gruppen ir parakstījusi vienošanos, saskaņā ar kuru tā pārņem UAB Palink, kas pārvalda pārtikas preču mazumtirdzniecības uzņēmumu IKI. Darījuma vērtība ir 213 miljoni eiro.

IKI iegāde nozīmē, ka ICA Gruppen (Rimi Baltic) kļūs par otru lielāko spēlētāju augošajā Lietuvas pārtikas preču mazumtirdzniecības tirgū. Pirms iegādes darījuma tā ieņem ceturto pozīciju.

«Lietuva ir lielākais tirgus Baltijā, bet arī valsts, kurā Rimi Baltic ir mazākā tirgus daļa. IKI veikalu tīkls ir labs papildinājums Rimi veikalu tīklam. Šis iegādes darījums nesīs labumu Rimi un IKI klientiem un ICA Gruppen akcionāriem,» norāda ICA Gruppen vadītājs Pērs Strombergs (Per Strömberg).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17 «Rimi»un «Iki» veikalus Lietuvā vēlas iegādāties ne tikai Latvijas mazumtirdzniecības tīkla «Mego» īpašnieks «Lenoka», bet vēl divi potenciālie pircēji, vēsta Lietuvas biznesa laikraksts «Verslo žinios», atsaucoties uz neoficiāliem avotiem.

Šo veikalu pārdošanu kā nosacījumu izvirzījusi Lietuvas Konkurences padome, lai «Rimi Lietuva» varētu īstenot darījumu, kurā tas plāno iegādāties mazumtirdzniecības tīklu «Iki».

Avoti teikuši laikrakstam «Verslo žinios», ka pašlaik trim potenciālajiem pircējiem, tostarp «Lenoka», esot vienādas iespējas iegādāties 17 «Rimi» un «Iki» veikalus.

Atsaucoties uz šim avotiem, «Verslo žinios» raksta, ka «Lenoka» par iespēju iegādāties veikalus konkurē ar diviem Lietuvas kapitāla uzņēmumiem, kas pārvalda reģionālos veikalu tīklus, no kuriem viens atrodas Lietuvas centrālajā daļā, bet otrs - ziemeļu daļā. Katrā tīklā ir vairāk nekā desmit veikali.

Jau vēstīts, ka pagājušajā nedēļā neoficiāli avoti Lietuvas ziņu aģentūrai BNS teica, ka 17 «Rimi» un «Iki» veikalus iegādāsies «Lenoka», tomēr ne «Rimi Lietuva», ne «Lenoka» pārstāvji šo informāciju nebija gatavi apstiprināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Intervija: Ieviešot Luminor zīmolu, diezgan bieži dzirdējām, ka neizskatāmies pēc bankas

Dienas Bizness,04.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola maiņa nav ne vienkāršs, ne īss process, tas reizē ir arī emocionāls process, jo izjauc lietu ierasto kārtību, intervijā db.lv stāsta Luminor grupas mārketinga un komunikācijas vadītāja Signe Lonerte.

Kad sākās Luminor zīmola maiņa?

Domāju, ka pirmais vērienīgais atskaites punkts zīmola maiņai bija jau pagājušā gada martā, kad paziņojām par plānoto apvienotās bankas nosaukumu un vizuālo identitāti - krietni pirms tika saņemts apstiprinājums atļaujai apvienot bankas. Apzināti izvēlējāmies komunicēt Luminor stāstu, skaidrot jaunās bankas nosaukumu, vērtības un identitāti vairāku iemeslu dēļ. Uz rebrendingu jeb zīmola maiņu nevar skatīties kā uz vienu atsevišķu aktivitāti, kas īstenota ārpus pārējā procesa. Tas notiek cieši roku rokā ar pilnīgi jaunas iekšējās kultūras veidošanu, ar visu kopējo procesu pārmaiņām. Zīmola maiņa nebeidzas ar ēku izkārtnēm un jaunām vizītkartēm. Mums bija svarīgi, ka vēl pirms banku apvienošanas gan mūsu klienti, gan darbinieki saprot, kas būs Luminor un ar ko mēs atšķirsimies no citiem. Pavisam praktisku iemeslu dēļ arī vēlējāmies būt pirmie, kas paziņo šīs izmaiņas, jo tika uzsākts preču zīmju reģistrācijas process. Būtiski arī tas, ka visi lēmumi attiecībā uz zīmolu balstījās biznesa lēmumos – nekas netika darīts atsevišķi no kopējā plāna. Tādējādi arī fizisko zīmola elementu nomaiņa – jaunas izkārtnes, bankomātu un maksājumu karšu un digitālo platformu dizains – bija pakāpenisks process, kas sekoja biznesa lēmumiem. Pasaules prakse un pozitīvie zīmola maiņas piemēri runā par «zīmola maiņu nakts laikā». Luminor gadījumā velējāmies būt pragmatiski un darīt to soli pa solim. Brīdī, kad tiek veikta sešu banku apvienošana ar mērķi izveidot vienu, spēcīgu Baltijas finanšu uzņēmumu, arī zīmola maiņas procesa plānošanai ir «savi griesti». No 1. aprīļa mūsu klienti mūs redz kā vienu Luminor visās Baltijas valstīs un viens svarīgs posms savā ziņā ir noslēdzies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban par zīmola Mego veikaliem ir pārveidoti 60% Iki veikalu, informē Mego valdes locekle Irēna Hupenija.

Viņa norāda, ka pārējo 40% Iki veikalu pārveide varētu tikt pabeigta apmēram laikā no 1.septembra līdz 15.oktobrim. «Tā mēs plānojām. Investīcijas ir lielas, summas nenosaukšu, tas lai paliek konfidenciāli.»

Tikmēr līdzšinējiem Iki veikala darbiniekiem darbs tika un tiek piedāvāts. Viņiem piedāvāts strādāt uz tiem pašiem darba apmaksas noteikumiem, bet ar Mego politiku un stratēģiju.

«Darbiniekiem viedokļi un attieksme ir dažāda. Proti, dažs grib strādāt ar degsmi, dažam tas nav pieņemami. Kā jau zināt, visā Latvijā ar darba spēku, jo sevišķi tirdzniecībā, ir problēmas. Turklāt sevišķi lielas problēmas ir vasaras sezonas periodā, tā jau ir vairākus gadus. Tāpēc mēs esam priecīgi par katru darbinieku, kurš grib nākt un strādāt mūsu komandā,» skaidro Hupenija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecienīta zīmola vārda maiņa ne vienmēr tiek uztverta ar sajūsmu, tādēļ uzņēmuma vadības un darbinieku uzdevums ir likt patērētājiem iemīlēt jaunpienācēju

Šī gada «skaļākais» zīmola maiņas piemērs Latvijā ir Statoil pārtapšana par Circle K. Tuvākajos mēnešos sagaidāma divu banku DNB un Nordea apvienošanās, kļūstot par Luminor.

Nordea komunikācijas departamenta vadītāja Baltijas valstīs Signe Lonerte norāda: darbs pie banku apvienošanas turpinās, tostarp sagatavošanās zīmola maiņai, bet šobrīd līdz regulatoru atļauju saņemšanai plašāki komentāri netiek sniegti.

«Zīmola maiņu uzņēmumi apsver gadījumos, ja esošais zīmols vai tā elementi ir novecojuši, vairs neatbilst auditorijas prasībām vai arī uzņēmuma vērtības ir mainījušās, kā rezultātā ir loģiski mainīt arī pašu vizuālo identitāti,» skaidro stratēģijas aģentūras White Label partnere Tatjana Baranovska. Izmaiņas zīmolā var būt divējādas – gan tādas, kad tiek aizstāts vecais vārds ar jaunu, gan tādas, kad jau ierastais produkta vai uzņēmuma nosaukums iegūst jaunus vaibstus jeb uzlabojumus vizuālajā identitātē. Nereti līdz ar jauna zīmola nosaukuma izveidi tiek mainīts arī uzņēmuma juridiskais nosaukums. «Zīmola maiņa paredz lielas pārmaiņas organizācijā, un bieži tas ir saistīts ar kardinālu iekšējo procesu maiņu, jaunu vērtību vai pozicionējuma ieviešanu, orientāciju uz citām vai papildu biznesa nišām. Kopumā zīmola maiņas funkcija ir spēcīgi signalizēt ārējai un iekšējai publikai par pārmaiņām organizācijā. Logotipa maiņa vai pilnveidošana var būt viena no pēdējām, bet patērētājiem redzamākajām pārmaiņām,» skaidro Dr.sc.comm., komunikācijas aģentūras A.W.Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes lektore Olga Kazaka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas uzņēmumu vadības, tirdzniecības un loģistikas pakalpojumu uzņēmums NP Foods Lietuvā panācis vienošanos ar Iki un Cento veikalu operatoru SIA Palink, tādējādi patlaban nav problēmu ar kompānijas produkcijas pieejamību veikalos, norāda NP Foods pārstāve Rita Voronkova.

Pēc viņas teiktā, gada sākumā, kad saistībā ar Palink maksātnespējas procesa sākšanos sarežģījās arī sadarbība ar vietējiem ražotājiem, NP Foods sāka meklēt briestošās problēmas risinājumu. Nedēļas nogalē kompānijas pārstāvji Lietuvā tikās ar Palink vadību un panāca vienošanos, kas nodrošinās NP Foods produktu pieejamību Palink tirdzniecības tīkla veikalos.

Voronkova norādīja, ka tikšanās laikā rastais risinājums nodrošinās NP Foods zīmolu Laima, Selga un Gutta produktu piegādi Latvijas tīklam. Jau nākamajā nedēļā, kopīgi strādājot pie produktu portfeļa precizēšanas, iespējama produktu portfeļa paplašināšana Lietuvas tirgū zīmolam Selga, sacīja NP Foods pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Darījuma, kurā Rimi Lietuvā plāno iegādāties Iki, pabeigšana var aizkavēties

LETA/BNS,09.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darījuma, kurā «Rimi» Lietuvā plāno iegādāties mazumtirdzniecības tīklu «Iki», pabeigšana var aizkavēties, paziņojis «Rimi» īpašnieka Zviedrijas koncerna «ICA Gruppen» vadītājs Pērs Strembergs.

Ziņu aģentūra «Reuters» vēsta, ka Strembergs investoriem un žurnālistiem teicis, ka darījums varētu tikt pabeigts šā gada otrajā ceturksnī.

Iepriekš tika plānots, ka «Rimi Lietuva» pabeigs veikalu tīklu «Iki» pārvaldošā uzņēmuma «Palink» iegādi šā gada pirmajā ceturksnī.

Lietuvas ziņu aģentūra BNS no neoficiāliem avotiem uzzinājusi, ka uzņēmumam «Rimi Lietuva» līdz šim nav izdevies atrast pircējus 17 «Iki» veikaliem, kas tam jāizdara atbilstoši Lietuvas Konkurences padomes lēmumam.

Jau vēstīts, ka pagājušā gada oktobrī Lietuvas Konkurences padome atļāva Zviedrijas kompānijas «ICA Gruppen» kontrolētajam mazumtirgotājam «Rimi Lietuva» iegādāties no Vācijas «Rewe Group» un citiem akcionāriem uzņēmumu «Palink», kam pieder mazumtirdzniecības tīkls «Iki». Vienošanās par darījumu tika panākta 2016.gada decembrī, darījuma vērtība ir 213 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Palink turpina saņemt draudus par atkārtotu maksātnespēju

Sandra Dieziņa,17.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Palink ir saņēmis vairākkārtējus draudus no iepriekšējā maksātnespējas procesa ierosinātāja, Krievijas pilsoņa Sergeja Guščina, kurš tagad atkārtoti cenšas panākt maksātnespējas procesa ierosināšanu.

Palink informē, ka konkrētā privātpersona pieprasa samaksāt cesijas ceļā iegūto parādu un līgumsodu par būvkompānijas SIA Landekss it kā sniegtajiem pakalpojumiem, kuri jau iepriekš apstrīdēti no SIA Palink puses. Gadījumā, ja SIA Palink atteiksies segt šo parādu, S. Guščins ir gatavs iesniegt tiesā jaunu pieteikumu par SIA Palink maksātnespēju. SIA Palink norāda, ka šis ir kārtējais mēģinājums kaitēt pilnībā maksātspējīgai kompānijai.

S. Guščins, kurš jau šī gada sākumā panāca nelikumīgu maksātnespējas procesa uzsākšanu pret SIA Palink, tagad apgalvo, ka uzņēmums nav apmaksājis 8900 LVL parādu un tikpat lielu līgumsodu par darbiem, ko pēc SIA Palink pasūtījuma 2009.gadā it kā esot veikusi būvkompānija SIA Landekss. S.Guščins ir nosūtījis 8 identiskus brīdinājumus SIA Palink, pieprasot atmaksāt minēto parādu un līgumsodu, nesamaksāšanas gadījumā draudot ar maksātnespējas pieteikuma iesniegšanu. Identisku prasījumu jau iepriekš bija sūtījusi pati būvkompānija, taču, tā kā šī prasība bija nepamatota, SIA Palink to apstrīdēja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Lenoka, kam pieder mazumtirdzniecības tīkls Mego, Lietuvā iegādāsies 17 veikalus Rimi un Iki, liecina Lietuvas ziņu aģentūras BNS rīcībā esošā informācija, ko tā ieguvusi no neoficiāliem avotiem.

Šo veikalu pārdošanu kā nosacījumu izvirzījusi Lietuvas Konkurences padome, lai Rimi Lietuva varētu īstenot darījumu, kurā tas plāno iegādāties mazumtirdzniecības tīklu Iki.

Rimi Lietuva vadītājs Ģiedrjus Bandzevičs aģentūrai BNS teica, ka darījumu varēs komentēt vēlāk. Viņš sacīja, ka atrodas Latvijā, taču neatklāja, kāds ir viņa brauciena nolūks. Arī Mego pārstāvis BNS teica, ka nevar komentēt informāciju, ka Mego īpašnieks gatavojas pirkt 17 veikalus Lietuvā.

Jau vēstīts, ka pagājušā gada oktobrī Lietuvas Konkurences padome atļāva Zviedrijas kompānijas ICA Gruppen kontrolētajam mazumtirgotājam Rimi Lietuva iegādāties no Vācijas Rewe Group un citiem akcionāriem uzņēmumu Palink, kam pieder mazumtirdzniecības tīkls Iki. Vienošanās par darījumu tika panākta 2016.gada decembrī, darījuma vērtība ir 213 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

UAB Palink, kas pārvalda Iki, Iki Express un Iki Cento veikalus Lietuvā un Latvijā, pagājušā gada konsolidētie ieņēmumi bez PVN) bijuši 636,9 milj. eiro, kas ir par 7% vairāk nekā 2010.gadā.

Savukārt Palink peļņa no pamatdarbības 2011.gadā sasniegusi 30,4 milj. eiro. Tie ir labākie rezultāti firmas 20 gadu pastāvēšanas laikā.

«Šis ir bijis veiksmīgākais gads Palink vēsturē, un mēs paredzam vēl lielākus panākumus 2012. gadā,» stāsta Palink ģenerāldirektors Marsels Harasti.

Pērn Palink akcionārs REWE Group apstiprināja jaunu investīciju plānu Baltijas valstīs 173 milj. eiro apmērā. M.Harasti informē, ka investīcijas lielākoties tiks izmantotas, lai atvērtu jaunus veikalus un pārbūvētu esošos. Pagājušajā gadā uzņēmums atvēra astoņus jaunus veikalus Lietuvā un vienu veikalu Latvijā. Šogad Lietuvā paredzēts atvērt 11, bet Latvijā – trīs jaunus veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Palink atliek investīciju plānus Latvijā

Sandra Dieziņa,17.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Palink maksātnespējas lietas radītā situācija jau tagad ietekmē uzņēmuma investīciju plānus, informē kompānija.

Šogad Palink plānoja savā darbībā Latvijā ieguldīt 3 miljonus latu, taču šie plāni ir atlikti. «2012.gadā mēs plānojām atvērt divus jaunus veikalus Rīgā – vienu IKI Express veikalu maijā un vienu IKI veikalu decembrī. Tā rezultātā valstī, kurā bezdarba līmenis ir 14%, tiktu radītas līdz pat 70 jaunas darbavietas. Mēs arī plānojām rekonstruēt divus esošos IKI veikalus, taču šobrīd esam spiesti šos plānus atlikt, jo uzņēmuma normāla vadība ir paralizēta,» saka Palink izpilddirektors Marsels Harasti. Nodarbinātības valsts aģentūras operatīvie dati liecina, ka oficiālais bezdarba līmensi valstī šobrīd ir 11.6 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Palink ir pārliecināta, ka 2. maijā Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesa izbeigs Palink maksātnespējas lietu, un «Latvijas tiesību sistēma uzņēmumu pasargās no atkārtotiem nepareiziem tiesas lēmumiem», Palink vārdā ziņo sabiedrisko attiecību konsultante Velga Ozola.

Augstākās tiesas (AT) Senāts savā spriedumā, ar kuru atcelts šā gada janvārī pieņemtais spriedums par SIA Palink maksātnespēju, atzina, ka Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesa SIA Palink maksātnespējas lietā pārkāpusi Satversmes 92. pantā garantētās pamattiesības - tiesības uz taisnīgu tiesu. Spriedumā Senāts atzinis, ka Satversmē noteiktās tiesības uz taisnīgu tiesu pārkāptas, jo Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesa, patvarīgi grozījusi SIA Palink maksātnespējas pieteikuma priekšmetu un pamatu un pēc būtības izskatījusi prasību par parādu, teikts SIA Palink paziņojumā.

Savukārt UAB Palink ģenerāldirektors Marsels Haršti (Marcel Haraszti) paudis, ka nepieciešams izstrādāt Maksātnespējas likuma labojumus, «lai šādas situācijas kā ar SIA Palink vairs nevarētu atkārtoties».

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Audimas pirmais solis ārpus Lietuvas tiek sperts Latvijā


Anda Asere,12.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Lietuvas tekstilnozares līderiem – sporta un brīvā laika apģērbu ražotājs Audimas atgriežas Latvijā; kaļ paplašināšanās plānus arī Polijā un Igaunijā.

Taisnības labad jābilst, ka Audimas savulaik Latvijas tirgū bija pārstāvēts, taču krīzē uzņēmums slēdza savus veikalus. Tagad, mainot tirdzniecības vietu koncepciju un audzējot muskuļus, uzņēmums nolēmis atgriezties.

«Atkal esam Latvijā. Ja runājam par mūsu veikaliem, tas ir pirmais solis ārpus Lietuvas,» stāsta Jurgita Budiene, Audimas AB izpilddirektore. Latvija, tāpat kā citas Baltijas valstis pašlaik piedzīvo izaugsmi, uzņēmums saredz šajā reģionā perspektīvas biznesa attīstībai. «Jūtam un zinām, ka Latvijai ir liels potenciāls,» viņa saka. Šis ir tikai pirmais solis izaugsmei ārpus Lietuvas.Pēc krīzes pirmais Audimas veikals Rīgā atvērts t/c Domina Shopping. Tajā investēti 100 tūkstoši latu. Veikals tapis pēc Audimas jaunā tirdzniecības vietu koncepta, kas tiek īstenots no šī gada. «Mēs gribētu atvērt četrus veikalus Rīgā,» atklāj J. Budiene. Cik ilgā laikā šie plāni varētu tikt realizēti, būs atkarīgs no tā, cik raiti veiksies piemērotu tirdzniecības vietu atrašana. Pagaidām uzņēmums veikalus paredzējis atvērt tikai galvapilsētā. «Taču neko nevar zināt,» piebilst kompānijas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības tīkla Iki apvienošana ar veikalu tīklu Mego ir laba ziņa patērētājiem, apgalvo Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis.

Iepriekš jau vēstīts, ka SIA Mego ir parakstījusi līgumu ar veikalu tīkla Iki operatoru SIA Palink par 100% Palink kapitāla daļu pirkšanu, kā rezultātā par Palink īpašnieku kļūst Mego.

«Lielāku un spēcīgāku tirgus spēlētāju veidošanās ir pozitīva gan no konkurences viedokļa, gan arī laba ziņa patērētājiem,» uzsver Krūzītis.

LPTA izpilddirektors norāda, ka, pārpērkot kādu no jau strādājošajiem veikalu tīkliem, lai palielinātu tirgus daļu, kopumā ir ierasta prakse mazumtirdzniecībā. «Šajā gadījumā it kā savienojas divi jau Latvijas tirgū zināmi tirgotāji, šādā veidā stiprinot savas pozīcijas pārtikas mazumtirdzniecības tirgū.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola «Korola» stāsts aizsācies interesanti. Lai gan sākotnēji tas nebija plānots kā bizness, desmit gadu laikā iegūts klientu loks, kas vēlas nēsāt šīs rotas. To darināšanā izmantoti zīmola «Swarovski» kristāli. Gadu gaitā zīmolu pamanījuši arī konkurenti, kuri cenšas rotaslietas atdarināt, stāsta SIA «Korola design» īpašniece Jekaterina Koroļa.

Rotaslietu darinātāja stāsta, ka sākotnēji rotas veidojusi sev, jo veikalos nevarēja atrast to, ko meklēja. «Svētku laikā uzdāvināju pāris rotas arī draudzenēm, viņas novērtēja. Vēlāk izveidoju rotu komplektus un, strādājot par juristi, piedāvāju savām klientēm. Sāku piedalīties arī dažādos tirdziņos,» zīmola pirmsākumus atceras J. Koroļa.

SIA «Korola design» ir ģimenes uzņēmums, kurā darbojas arī J.Koroļas mamma. Viņa ir galvenā dizainere visām mākslinieciskajām rotām – brošām un kaklarotām. Zīmols izveidots pirms aptuveni pieciem gadiem, bet veikals un darbnīca Antonijas ielā, Rīgā - pirms aptuveni diviem.

J.Koroļa stāsta, ka sākotnēji strādājusi gan kā juriste, gan attīstījusi rotu zīmolu. Lai arī baidījusies pilnībā pievērsties rotu biznesam, tomēr sapratusi, ka ir jāmēģina, jo vienmēr var atgriezties algotā darbā. «Mūsu zīmola pirmais un galvenais nosacījums ir, ka mēs neiepērkam citu veidotas rotas un nepārdodam ar savu zīmolu. Vienmēr radām paši,» skaidro J.Karoļa. Viņa stāsta, ka ir daudz pastāvīgo klientu, kuri zīmola rotaslietas nēsā jau desmit gadus. «Viņi atceras mani kā meiteni ar koferīti, jo sākotnēji rotaslietas tirgoju koferī,» stāsta zīmola radītāja. Viņa novērojusi, ka zīmola klientes uz veikalu jau ved arī meitas. Pārsvarā zīmola klientes ir vecumā no 25 līdz 55 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības tīklu Mego un Iki darījuma summa varētu būt mērāma 10-25 miljonu eiro apmērā, savas aplēses izteica Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

Iepriekš jau vēstīts, ka SIA Mego ir parakstījusi līgumu ar veikalu tīkla Iki operatoru SIA Palink par 100% Palink kapitāla daļu pirkšanu, kā rezultātā par Palink īpašnieku kļūst Mego.

Danusēvičs uzskata, ka tīklu apvienošana palielinās Mego konkurētspēju un apvienotais tirgotājs varēs veiksmīgāk konkurēt ar starptautiskajiem tīkliem Maxima un Rimi, kas patlaban dominē Latvijas mazumtirdzniecības tirgū.

Tāpēc viņš šo darījumu kopumā vērtē atzinīgi. «Tas ir pozitīvi, ka nacionālie tirgotāji rod iespēju attīstīties, un šis darījums ir pirmā reize, kad kāds nozīmīgs Latvijas tirgotājs nopērk ārzemju tirgotāju.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Circle K klienti interesējas, kā pareizi izrunāt jauno nosaukumu

Dienas Bizness,01.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas uzpildes staciju (DUS) Circle K darbiniekiem saistībā ar pāreju no Statoil zīmola uz Circle K visbiežāk klienti vaicā, kāpēc tiek veikta zīmola maiņa, un interesējas, kā pareizi izrunāt jauno nosaukumu, portālam db.lv atklāja Circle K Latvia Mazumtirdzniecības vadītājs Viesturs Astičs.

«Visbiežāk cilvēki vēlas uzzināt, kāpēc veicam zīmola maiņu. Mūsu darbinieki stāsta, ka mūsu īpašnieks – Kanādas uzņēmums Alimentation Couche Tard Inc. - pirms pieciem gadiem, iegādājoties Statoil Fuel & Retail uzņēmumu, Statoil zīmola lietošanas licenci ieguva tikai uz noteiktu laiku, jo ar Statoil zīmolu turpina darboties Norvēģijas naftas ieguves uzņēmums,» stāsta V. Astičs.

Viņš atzīmē, ka līdz šim kanādiešu grupas uzņēmums visā pasaulē strādāja ar pieciem lieliem zīmoliem un pienācis laiks izšķirties – turpināt darbu ar vairākiem vai ieviest vienu. Lai klienti visā pasaulē atpazītu uzņēmuma apkalpošanas standartus un piedāvājumus, nolemts saglabāt zīmolu, kuram ir vislielākais tirdzniecības vietu skaits, tāpēc turpmāk tiks lietots viens globāls zīmols – Circle K, kuram būs vairāk nekā 15 tūkstoši tirdzniecības vietu visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā pērn lielie tirdzniecības tīkli - Maxima, Iki, Rimi, Norfa un Lidl - atvēruši 28 jaunus veikalus un slēguši 14 līdzšinējo tirdzniecības vietu, vēsta laikraksts Verslo žinios.

Kā aplēsis izdevums, šobrīd minētajiem tīkliem kopumā pieder 949 veikali.

Visvairāk veikalu - sešus - pagājušā gada laikā slēdzis Iki, bet visintensīvāk attīstījies Lidl, atverot deviņus jaunus veikalus.

Šā gada attīstības plānus atklājuši tikai daži tirdzniecības tīkli. Konkrēti, Norfa iecerējusi atvērt desmit jaunus veikalus, investējot tajos aptuveni 15 miljonus eiro. Līdzīga apjoma attīstību plāno arī Maxima.

Rimi par savām iecerēm kopumā nerunā, bet norāda, ka vismaz viena veikala atvēršana Kauņā šogad paredzēta. Pārmaiņas tirgū varētu diktēt Rimi un Iki darījums, kura pabeigšanai kā obligāts nosacījums izvirzīta atteikšanās no 17 veikaliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīklu IKI un Cento operatora SIA Palink valdē notikušas izmaiņas – valdei pievienojies valdes loceklis lietuvietis Darius Malakauskas, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Investējot miljonu eiro, CITRO paplašina veikalu tīklu Rīgā

Db.lv,18.03.2022

Imants Kelmers, "CITRO" zīmola pārstāvis, SIA "Latvian Retail Management" valdes priekšsēdētājs.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējais Latvijas uzņēmumu mazumtirdzniecības veikalu tīkls "CITRO" paplašina veikalu tīklu Rīgā, atverot jaunāko "CITRO" veikalu Āgenskalnā. Kopumā, ieguldot 1 miljonu eiro zīmola koncepta - "Svaigums ikdienai!" attīstīšanā, līdz gada beigām plānots atvērt vairākus "CITRO" zīmola veikalus Rīgā.

Jaunatvērtais "CITRO" veikals Āgenskalnā ir trešais "CITRO" zīmola veikals Rīgā, bet jau aprīlī plānots atvērt nākamo "CITRO" veikalu Ziepniekkalnā un līdz gada beigām plānots atvērt vēl vairākus jaunus "CITRO" veikalus Rīgā, tādejādi nostiprinot zīmola pozīcijas galvaspilsētā.

"Mazumtirdzniecības zīmols "CITRO" mērķtiecīgi turpina zīmola attīstību un tirdzniecības tīkla pārklājuma paplašināšanu, attīstot darbību arī galvaspilsētā Rīgā. Šogad plānots pakāpeniski atvērt vairākus veikalus galvaspilsētā, tādējādi nostiprinot "CITRO" zīmola klātbūtni Rīgā. Līdz ar to "CITRO" veikalu tīkla attīstību un modernizāciju plānojam atbilstoši jaunākajām mazumtirdzniecības tendencēm, lai pircējiem nodrošinātu patīkamu vidi, ērtu iepirkšanos un daudzveidīgu preču sortimentu, tostarp plašu vietējo ražotāju piedāvājumu," norāda Imants Kelmers, "CITRO" zīmola pārstāvis, SIA "Latvian Retail Management" valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu atļaut SIA Mego iegādāties 100% SIA Palink kapitāla daļu un tādējādi iegūt savā īpašumā IKI veikalu tīklu.

KP lēma atļaut apvienošanos, jo tās rezultātā būtiski nesamazināsies konkurence un neizveidosies dominējošais stāvoklis nedz ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības tirgū lielveikalu vidē pilsētās, kurās darbojas Mego un IKI veikali, nedz Latvijas ikdienas patēriņa preču iepirkuma tirgū.

Lēmumā KP norāda, ka SIA Mego un SIA Palink kopējā tirgus daļa Latvijā ir mazāka par 10%, turklāt pilsētās, kurās darbojas abu uzņēmumu veikali (Rīgā, Jūrmalā, Ventspilī, Liepājā), tiem pastāv spēcīga konkurence un darbojas arī konkurenti ar ievērojami lielāku tirgus daļu – SIA Rimi Latvia un SIA Maxima Latvija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publicējam ziņu topu, kas šonedēļ bija db.lv lasītāju redzeslokā - tās tika lasītas, komentētas, šērotas sociālajos tīklos.

1. Nepieļaut bankas tālāku saplosīšanu

2. Žurnālā Dzīves garša: Māja ir jāceļ tad, kad nav naudas

3. Ryanair pārdomās par Rīgu, Liepāju neizskata

4. Cīņa par bankas atlikušo daļu

5. Jauno projektu dzīvokļu cenu kāpums pārsteidz

Komentāri

Pievienot komentāru