Latviete Guna Segar, kura jau piecus gadus ar ģimeni dzīvo Austrālijā, iepazīstinājusi austrāliešus ar latviešu zīmola Coo Culte apģērbiem, kas īsā laikā posmā jau novērtēti atzinīgi.
«Ar Coo Culte iepazinos, kad biju Latvijā un gatavojos māsas Sintijas kāzām. Man ļoti iepatikās Coo Culte dizaini un apģērbu kvalitāte, tādēļ nolēmu sakontaktēties ar uzņēmuma pārstāvjiem. Sākt biznesa sadarbību ar Latvijas zīmolu varētu arī nozīmēt, ka varu braukt biežāk atpakaļ uz Latviju. Ideja par apģērbu tirdzniecību radās, jo mani interesē mode un dizains. Lai gan ikdienā strādāju par finanšu riska modelēšanas speciālisti vienā no Austrālijas bankām, mani piesaista uzņēmējdarbības izaicinājums. Savulaik maniem vecākiem bija Friendtex modes apģērbu tirdzniecības uzņēmums Latvijā, kur es guvu pieredzi apģērbu izplatīšanas specifikā un visā kas saistīts ar modes biznesu,» stāsta Guna.
Jautāta, cik viegli vai grūti veidojās sadarbība, viņa atzīmē, ka kontaktu atrast bija ļoti viegli. «Atradu e-pasta adresi Coo Culte mājaslapā un aizrakstīju, ka es esmu ieinteresēta izplatīt šos apģērbus Austrālijā. Vispirms bija zvani un e-pastu apmaiņa. Sapratām, ka varētu veidoties laba sadarbība, jo tas ir jauns tirgus Coo Culte zīmolam. Sadarbības forma pašlaik ir tāda, ka man ir ekskluzīvas tiesības Austrālijā, bet ir arī jāpilda līguma noteikumi, kas ietver minimālo pasūtījumu skaitu gada laikā un citus noteikumus,» stāsta Guna.
Pagājušā gada novembrī Austrālijā tika atklāts Coo Culte interneta veikals. Daļa no atklāšanas bija arī pop up stends Melburnas latviešu namā, kur tika prezentēti Coo Culte apģērbi Melburnas latviešu sabiedrībai. Guna norāda, ka Melburna ir labs tirgus kvalitatīviem apģērbiem, jo tie tiek novērtēti. «Melburnā ļoti populāri ir dažādi pasākumi, kuros nepieciešams svinīgs apģērbs. Piemēram, ikgadējās zirgu skriešanas sacīkstes, kas ir Viktorijas štata brīvdiena (Melbourne Cup). Ļoti novērtēju arī to Melburnas latviešu palīdzību, kas darbojas apģērbu industrijā, piemēram, latviešu dizaina namu Smukie,» norāda Guna. Pēc viņas teiktā, pašlaik vislielākā interese ir par kāzu kleitām, jo to cena ir ļoti konkurētspējīga. Liela interese ir arī mežģīnu un tilla kleitām. Palielinot apģērbu piedāvājumu uz vietas un piedāvājot ātru piegādi, tiek prognozēta arī interese par dažādiem dizainiem.
Pašlaik tiek veikti uzlabojumi interneta veikalā, kā arī notiek sarunas par veikala telpām kādā no Melburnas iepirkšanās centriem. Iesākumā tas varētu būt pop up veikals, kam nav nepieciešams ilgtermiņa līgums. Plānots ir arī uzsākt vairumtirdzniecību. Tuvākajos plānos ir arī piedalīties Melburnas modes nedēļas skatē šā gada oktobrī - Angels with Wings 2018, kurā piedalīsies dažādi starptautiski dizaineri un tādi zināmi modes žurnāli kā Vogue, Elle, Harpers Bazaar un GQ.
Runājot par to, cik viegli vai grūti ir uzsākt uzņēmējdarbību Austrālijā, Guna stāsta, ka reģistrēt savu uzņēmumu ir vienkārši. To var izdarīt internetā, nepieciešams vien reģistrēties ABN numuram, kuru var saņemt pāris nedēļu laikā. Uzņēmuma nosaukumu var reģistrēt atsevišķi. Par reģistrāciju nav nekas jāmaksā, kā arī nav nepieciešams sākuma pamatkapitāls. Coo Culte Australia uzņēmums ir izveidots kā inidivduālais komersants (sole trader). Šobrīd Guna visus ienākumus plāno ieguldīt, palielinot apģērba klāstu uz vietas, mārketingā un citos izdevumos.
Runājot par apģērba tirdzniecību kopumā, Austrālijas modes tirgus ir iespaidīgs un katru gadu pārdod apģērbus 21 mljrd. vērtībā. Austrālijā ir daudz labu vietējo zīmolo un Austrālijas modes tirgus vēl pirms dažiem gadiem bija vairāk koncentrējies tieši uz vietējiem zīmoliem. «Piemēram, daudzi lielie startptautiski zīmoli atvēra veikalus Melburnā tikai nesen. H&M, Karen Millen un COS atvēra veikalus 2014. gadā, Ted Baker - 2015. gadā. Jau pirmo reizi apmeklējot Austrāliju 2008. gadā, es ievēroju, ka kvalitāte Austrālijas high street modes zīmolu apģērbiem (Review, Alannah Hill, Cue) ir augstāka nekā fast fashion apģērbiem un cena līdz ar to arī ir augstāka, tādēļ Coo Culte zīmola kvalitāte iederas. Daudzi pircēji arī pievērš uzmanību, lai apģērbi ir ražoti ētiski, lai nebūtu ražoti Ķīnā. Es uzskatu, ka Austrālijas tirgū ir vieta jaunam, kvalitatīvam zīmolam kā Coo Culte,» piebilst Guna.