Mazais bizness

Rada fotogēniskus bērnu apģērbus

Monta Šķupele,14.12.2020

Jaunākais izdevums

Mamma un meita Saldū radījušas zīmolu "PataTaTa", kas piedāvā bērnu apģērbus ar pievienoto vērtību - fotogēniskumu.

Ideja par zīmolu radusies 2016. gadā, taču uzņēmumu dibināts 2019. gadā. Biznesa ideja par pašu radītu produkciju galvenokārt radās darba vietas izveides dēļ. Daiga Nagle, kas uzņēmumā atbild par ražošanas procesu, bija nonākusi situācijā, kad savas darba gaitas pavadīja Rīgā ar labu atalgojumu, taču ļoti vēlējās atgriezties savā dzimtajā pusē Saldū, kur apģērbu tehnologa amats nebija tik labi novērtēts atalgojumā. Tāpēc nāca ideja radīt uzņēmumu sev, jo uzkrātās zināšanas vairāk nekā 30 gadu laikā bija pietiekamas, lai spētu nodrošināt kvalitatīvu produktu izstrādi.

D.Naglei pievienojās meita Renāte Bērante, kas ar savām zināšanām un iegūto izglītību uzņēmumā nodrošina kā iekšējo, tā arī ārējo komunikāciju un mārketingu, atbildot par pārdošanu. Produktu kategorija - bērnu apģērbs radās, jo tika saskatīta problēma bērnu svētku apģērbu kategorijas piedāvājumā. Izpētot tirgu, abas saprata, ka spēs radīt unikālu piedāvājumu - dabīgu un bērniem atbilstošu materiālu apģērbus ar pievienoto vērtību - fotogēniskumu.

Uzņēmumā tiek investēts pamazām, neieguldot lielus finanšu līdzekļus. Uzņēmuma darbības sākumā tika ieguldīti aptuveni 2000 eiro, pielāgojot telpas ražošanas vajadzībām, iegādājoties profesionālu šūšanas tehniku. Ik gadu uzņēmuma darbībā tiek investēti aptuveni vēl 1000-2000 eiro. "Ejam maziem solīšiem uz priekšu, taču stabiliem. Neinvestējot lielus finanšu līdzekļus, jūtamies stabilāk un komfortablāk, vēl ar vien pētām tirgu un pielāgojamies, izmantojam arī ārējos resursus un sadarbojamies ar citiem vietējiem uzņēmumiem," komentē zīmola komunikācijas un pārdošanas vadītāja R.Bērante.

Zīmols "PataTaTa" piedāvā fotogēniskus svētku apģērbus, arī aksesuārus mazām meitenēm no tikko dzimušām līdz 6 gadiem. "Mūsu apģērbi paredzēti pirmo dzīves gadu svarīgākajiem pirmajiem notikumiem - pirmajai fotosesijai, kristībām, kāzām, pirmajai dzimšanas dienai, bērnu dārza vai skolas gaitu uzsākšanai un vēl citiem. Mūsu klientiem ir svarīgi, lai bērnu apģērbs ne tikai izskatās labi, bet ir arī komfortabls, tāpēc savos apģērbos izmantojam tikai bērnu ādai atbilstošus, dabīgus materiālus. Veidojot apģērbu dizainus un piegriezumus, piedomājam, lai tas ir atbilstošs bērna vecumam un kustībām. Ne mazāk svarīgas mums ir detaļas, kuras iestrādājam katrā "PataTaTa" kleitā un citos produktos - tas mums ļauj apģērbus veidot neredzētus, piešķirot tiem fotogēniskuma aspektu," skaidro R.Bērante.

"PataTaTa" zīmola apģērbi tiek ražoti Saldū, kur pašā pilsētas centrā ierīkota neliela uzņēmuma ražotne. Zīmola produkcija tiek izstrādāta no nulles - sākot ar apģērba dizainu , konstruēšanu un beidzot ar šūšanu. "Tas mums sniedz iespēju pielāgoties klientu vajadzībām, jo, pateicoties savām zināšanām un nodrošinājumam ražotnē, varam katru produktu pielāgot katra klienta vēlmēm," komentē R.Bērante. Viņa novērojusi, ka uzņēmuma klienti lielākoties ir jaunās māmiņas un tām pietuvinātas personas - tuvākās draudzenes, bērnu vecmāmiņas vai krustvecāki.

"PataTaTa" zīmola produkti lielākoties tiek eksportēti. Ik mēnesi uz ārvalstīm tiek sūtītas ap 90% uzņēmuma produkcijas. Lielākā eksporta daļa ir ASV, Vācija, Francija, Itālija, taču individuālie klienti ir bijuši teju no visiem pasaules kontinentiem. Ir dažādas preču kategorijas, kuras interesē un uzrunā dažādas klientu auditorijas, to ietekmē gan konkrētās valsts klimats, gan tradīcijas. Tāpēc zīmols cenšas radīt jaunas preču kategorijas, kas atbilstu arī klientiem citviet. Tāpat ir ar Latvijas tirgu - zīmola produkcija vairāk atbilst vasaras sezonai, tāpēc uzņēmums šobrīd cenšas radīt arī ne tik siltiem laika apstākļiem paredzētus apģērbus.

R.Bērante stāsta, ka pieprasījums ir pietiekams un tas ir diezgan stabils, taču klientiem ir jāmāk pielāgoties, jāseko tendencēm un vajadzību izmaiņām. "Esam atradušas preču kategoriju, kas mūsu klientus uzrunā visvairāk, tāpēc tie ir tā saucamie "stabilie" produkti, kurus no kolekcijām neizņemam, radām jaunus un uzlabotos, taču līdzīgus produktus. Reizi gadā radām jaunu kolekciju un pētām klientu interesi, pirkumu skaitu, pēc kā analizējam vai konkrēto kategoriju ir vērts attīstīt tālāk. Protams, arī mūsu uzņēmumu pandēmijas laiks ir ietekmējis, jo kāzas un kristības tika atceltas vai svinētas ļoti mazā viesu lokā, kas nozīmē, ka klienti neiegulda tik daudz arī svētku apģērbos. Mēs šo laiku izmantojam, lai radītu jaunus produktus un attīstītos kā zīmols," skaidro R.Bērante.

Pēc viņas domām, konkurence svētku apģērbos ir gana plaša, taču R.Bērante domā, ka zīmols ir atradis savu identitāti, kas ļauj būt atšķirīgām. "Ir ļoti daudzi svētku apģērbu izstrādātāji bērniem, taču bieži vien to piedāvājums sastāv no sintētiskiem materiāliem vai audumiem, kas var būt alerģiski bērnu ādai. Ir zīmoli, kas rada apjomīgas un kuplas kleitas bērniem, kuri ir rāpošanas vai pirmo soļu vecumā - diemžēl šādi apģērbi mazo jubilāru vai citu svētku vaininieku tikai sadusmos vai nogurdinās, jo pavadīt tajā vairākas stundas būs grūti. Mūsu klienti zina, ka "PataTaTa" kleitā svētki būs ne tikai skaisti, bet arī priecīgi un komfortabli. Un kleitu noteikti gribēsies uzvilkt vēl kādu reizi," pauž R.Bērante.

Šobrīd zīmols vēlas nostabilizēt produkcijas ražošanas kapacitāti, lai spētu radīt vairāk, taču ar līdzvērtīgu kvalitāti kā līdz šim. "Jau šobrīd mūsu apģērbus var iegādāties bērnu preču dizaina veikalos Latvijā. Esam uzsākuši sarunas ar bērnu dizaina apģērbu veikaliem citviet Eiropā un saredzam, ka jau tuvākā gada laikā būsim pieejami ārvalstu klientiem ne tikai e-vidē. Ceram, ka tuvākajā nākotnē mums izdosies nokļūt veikalu plauktos arī ASV," atklāj R.Bērante.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai Tev patīk pilsētas džungļi un Tu tajos labi jūties? Mūzika Tevi pavada gandrīz ik uz soļa un Tu bieži vien pieķer sevi ejam ritmā? Vai tu braukājies ar dēli, bmx vai skritulenēm, vai varbūt vienkārši vienmēr ar apbrīnu vēro streetwear stilu un jūti, ka tas ir Tavai sirdij tuvākais stils?

Ja esi tikko sācis savu piedzīvojumu ar streetwear un vēlies noskaidrot, kādam vajadzētu būt visstilīgāko modes tērpu sastāvam, kas ne tikai piesaistīs visu garāmgājēju uzmanību, bet arī padarīs Tevi par īstu aktuālāko tendenču ekspertu, Tev jāizlasa šis raksts, kas sagatavots sadarbībā ar Sizeer, kurā mēs Tev atklāsim visus ielu modes noslēpumus.

Kā radās leģendārais ielu stils - streetwear?

Lai gan lielākā daļa ielu modes cienītāju to galvenokārt uzskata par 90. gadu fenomenu, patiesībā tā radās nedaudz agrāk. Pretēji vispārpieņemtajam uzskatam, streetwear pirmsākumi meklējami 20. gadsimta 70. un 80. gados, kad jaunieši, kuriem bija apnikuši visur vienāda izskata apģērbi, jaunieši sāka eksperimentēt ar modi un kombinēt neierastus apģērba elementus, kas rezultātā tos izcēla no pūļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdaļa darba ņēmēju šobrīd neuzticas darba devējiem, rāda pētījumu kompānijas Kantar aptaujas dati, un tam ir gan ievads, gan ilgtermiņa sekas sabiedrības noslāņošanās aspektā.

Problēmas daļa acīmredzami parādās arī valsts politikā, jo atbilstoši OECD datiem Latvijas ieguldījumi darba tirgus attīstībā, sākoties pandēmijai, paliek nemainīgi, kamēr citas ES valstis tos pat trīskāršo, Dienas Bizness konstatēja pētījumā, ko veic sadarbībā ar Mediju atbalsta fondu (MAF) publikāciju sērijas Paēdusi sabiedrība - stabila valsts ietvaros.

Darbinieku trūkums, solījumi un gaidas

Tieši šobrīd visā Eiropā ir vērojams darbinieku trūkums visdažādākajās nozarēs, konkurence par darbinieku ir sīvāka nekā jebkad, turklāt pēdējā gada inflācija ir uzlikusi papildu zīmogu tieši algu gaidās. Virkne darba devēju, kā izrādās, izvēlas maldināšanas taktiku, tieši pēdējā gada laikā pasolot potenciālajam darbiniekam vairāk, nekā reāli plāno dot, vai arī sola, bet iznākumā nevar nodrošināt solīto. Jāpiebilst, ka vairumā ES valstu pastāv bonusu sistēma par darbinieku pieņemšanu vai neatlaišanu, kas pandēmijas laikā tika īpaši palielināta. Ekspertu norāde ir, ka stratēģija ir tuvredzīga, jo ilgtermiņā radīs riskus konkrētajam biznesam vai pat visai nozarei. Dienas Biznesa vērtējumā – runājot jau par trešdaļu no Latvijas darba ņēmējiem, stāsts ir par valstisku problēmu, un darbinieku uzticības zaudēšana saistāma ar darbinieku zaudējumiem valsts mērogā. Proti, daļa piekrāpto viļas un dodas darba meklējumos uz valstīm, kur darba devēji solīto pilda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs 7. augustā tiek atklāts jauns PEPCO tīkla veikals. Trijos gados pēc ienākšanas Baltijas tirgū zemo cenu apģērbu un bērnu preču veikalu tīklā PEPCO būs 102 veikali, tomēr šajās valstīs zīmols saredz izaugsmi un plāno turpmāku attīstību, meklējot sadarbības partnerus arī mazajās pilsētās.

Par veikalu tīkla un reizē zīmola PEPCO attīstības plāniem Baltijā Dienas Bizness izjautāja starptautiskā uzņēmuma Baltijas operāciju vadītāju Aleksandru Čikaidzi.

Pastāstiet par PEPCO veikalu tīklu! Cik valstīs jūs tirgojat savu produkciju?

Patlaban esam pārstāvēti 11 valstīs. Tās ir trīs Baltijas valstis, Polija, Čehija, Slovākija, Ungārija, Horvātija, Slovēnija, Rumānija un Bulgārija. Veikalus grasāmies atvērt Itālijā un Serbijā.

Cik ilgi strādājat Baltijā?

Pirmo veikalu Baltijas valstīs mēs atklājām Lietuvā – Marijampolē. Tas notika 2017. gada 1. decembrī. Pirmais PEPCO veikals Igaunijā tika atvērts 2018. gada 8. jūnijā. Pēc būtības vēl nav pagājuši pat trīs gadi, kad sākām strādāt tieši Baltijas valstīs. Latvijā pirmo veikalu atvērām 2018. gada 23. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasarī Latvijas modes un tiešsaistes iepirkšanās entuziastus priecēja ziņas par ekskluzīvās tiešsaistes modes kopienas BestSecret ienākšanu tās tirgū. BestSecret piedāvā vairāk nekā 3000 starptautiski pazīstamus modes zīmolus ar atlaidi līdz 80%. Ja jūs vēl neesat izmantojis modes kopienas maģiskos ieguvumus, kas pilnībā mainīs jūsu skatījumu uz modi, paziņotās rudens atlaides noteikti ir īstais laiks to darīt!

BestSecret.com piedāvā visplašāko apģērbu, modes aksesuāru un apavu klāstu katram stilam un gaumei. BestSecret novembrī saviem lietotājiem piedāvā daudzus pārsteigumus - bezmaksas piegāžu un pazeminātu cenu veidā. Jūs tam neticat? Izmēģiniet paši!

Reģistrējieties vietnē BestSecret, abonējiet viņu e-biļetenu, lai sekotu jaunākajām ziņām un atlaidēm, un pievienojieties apmierinātiem klientiem ar vislabākajām modes tendencēm par lieliskām cenām. Lūdzu, ņemiet vērā, ka ielūgumu skaits ir ierobežots, tāpēc nekavējiet pārāk ilgi!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piejūras pilsētās biznesa sezona ir tikpat īsa, cik saulainā vasara, bet Dagnis Bricis un Elīna Berklava no tā nebaidās un ir atvēruši vasaras un pludmales lietu veikalu "Vilnis".

E. Berklava un D. Bricis ir pazīstami sen un jau vairākus gadus viņam piederošajā kafejnīcā "Spinout Surf Cafe" Latvijas vasaras galvaspilsētā piedāvājumā ir bijuši E. Berklavai piederošā Latvijas dizaina veikala "M50" apģērbi.

"Šajā vasarā mums radās iespēja tikt pie telpām galvenajā promenādē pie kolosālās kafejnīcas "Laiva". Dagnis piedāvāja paplašināt to, ko darījām iepriekš "Spinout Surf Cafe" – ar dubultu jaudu un plašāku klāstu. No "M50" puses tie ir latviešu dizaineru apģērbi un aksesuāri, no pašas pieredzes – pārbaudītas kvalitātes bērnu pludmales mantas un grāmatas. Savukārt Dagnis sadarbībā ar saviem piegādātājiem rūpējas par sportisko sadaļu un piedāvā visu jūras priekiem. Šobrīd tas ir kā "pop-up" formāta vasaras veikals," stāsta E. Berklava, kas ir veikala "Vilnis" (SIA "Spinout") idejas līdzautore un veikala vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā "Latvian Ecommerce Awards 2022" apbalvoti Latvijā labākie interneta veikali 11 kategorijās, informē pasākuma rīkotāji digitālā mārketinga aģentūrā "iMarketings.lv".

Par labākajiem interneta veikaliem 2022.gadā kategorijā "Apģērbi/apavi" atzīts "zalando.lv", kategorijā "Elektronika" - "rdveikals.lv", kategorijā "Pārtika" - "barbora.lv", bet kategorijā "Bērnu preces" - "220.lv".

Vienlaikus kategorijā "Grāmatas" par labāko interneta veikalu 2022.gadā atzīts "janisroze.lv", kategorijā "Sadzīves tehnika" - "rdveikals.lv", kategorijā "Medikamenti" - "internetaaptieka.lv", kategorijā "Mēbeles/ mājas preces" - "jysk.lv", bet kategorijā "Preces mājai un personīgajai higiēnai" balvu saņēma "drogas.lv".

Vienlaikus "Latvian Ecommerce Awards 2022" nominācijā "Straujākā izaugsme Latvijas tirgū" apbalvojumu saņēma veterinārā aptieka "Vetzoo.lv", bet nominācijā "Straujākā izaugsme eksporta tirgū" apbalvots bērnu koka mēbeļu un rotaļlietu e-veikals "ettetete.com".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sniegtu atbalstu ukraiņu modes dizaineriem, kuri šobrīd turpina savu darbu valstī, kurā notiek karadarbība, Via Jurmala Outlet Village ciematā Pinķos durvis vēris veikals ViRA.

Projekta idejas autore Viktorija Športa apvienojusi 17 zināmus Ukrainas zīmolus. “Ir pagājis tikai mēnesis, kopš tika pieņemts lēmums realizēt ideju par šādu veikalu, ar kuru devāmies pie outlet ciemata vadības. Mēs vēlējāmies, pēc iespējas ātrāk palīdzēt Ukrainas modes dizaineriem, gan tiem kuriem ir nācies valsti pamest, gan tiem, kuru ražotnes tikušas bombardētas un piespiedu kārtā ir pārceltas uz valsts rietumiem. Līdzekļi, ko centīsimies nopelnīt ukraiņu dizaineriem, būtiski palīdzēs atbalstīt viņu darbiniekus, kā arī turpināt vai pat atsākt darbnīcu darbību,” stāsta projekta idejas autore V.Športa.

Šobrīd veikala ViRA klāsts tiek aktīvi papildināts un neskatoties uz sarežģījumiem, kas saistīti ar produkcijas piegādi uz Latviju, plaukti piepildīti jau ar vairāku dizaineru produkciju, kā, piemēram, košo Chuprina zīmola trikotāžu, Verbena zīmola sieviešu rokassomiņām, Sporta Bijou aksesuāriem, Duality – džinsa apģērbu, kleitām un trenčiem, bērnu rotaļlietām no zīmola Kykla, rokām darinātas apakšveļas For Love Underwear, zīmola Sisters lina un zīda izstrādājumiem, kā arī unikālajiem kimono, kas atspoguļo ukraiņu tautas tradicionālos rakstus un krāsas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 laiks ir mainījis cilvēku paradumus e-komercijā, un pieaugošajam pieprasījumam un klientu prasībām pretī ir jāliek efektīvs piegādes ātrums un pēc iespējas plašāks preču sortiments.

Tāds ir kopīgais secinājums pēc radošās konferences “Loģistika e-komercijā”, kuru izdevniecība Dienas Bizness organizēja sadarbībā ar VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva, SIA Rimi Latvia, tirdzniecības centru internetā 220.lv un SIA SSI Schaefer.

Pasts e-komercijas laikmetā

Vēl aizvien Latvijas Pasta īpašumā ir pasta nodaļas, kuras izveidotas pirms 100 gadiem, kad valdīja zirgu transports un telegrāfs, tomēr šīs aizpagājušā gadsimta liecības uzņēmumā mudinājušas VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētāju Mārci Vilcānu domāt par nākotni.

Patlaban vairs tikai daži sūta vēstules papīra formātā, toties teju katrs ir iegādājies preci internetā, un nereti to piegādā Latvijas Pasts. Uzņēmums pēdējos gados ir atdzimis jaunā veidolā kā e-komercijas loģistikas realizētājs, un šī joma ik dienu piedāvā jaunus izaicinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru