Televīzijas pakalpojumu sniedzējs Lattelecom uzsācis reklāmas kampaņu, kuras pamatā tiks izmantots tikai QR kods (quick response code). Latvijā šī būs pirmā šāda veida QR kodu kampaņa.
Vides reklāmas ar QR kodu, patlaban redzamas trīs ārvides plakātos Rīgā, Ventspilī un Bauskā, un nākamā mēneša laikā plānots esošās reklāmas papildināt ar citām QR kodu aktivitātēm, informē uzņēmuma pārstāvji.
Ar viedtālruni vai planšetdatoru noskenēts QR kods ved uz konkrētu interneta vietni. Lattelecom reklāmas kampaņas ietvaros paredzēts, ka QR kods vedīs uz vietni, kurā Lattelecom piedāvās bez maksas izmēģināt interneta televīzijas pakalpojumus.
Par QR kodu popularitātes pieaugumu liecina to plašais pielietojums drukātajos medijos un dažādas aktivitātes publiskajā telpā, piemēram, «dzīvie QR kodi», kurus veido cilvēki, turot rokās melnbaltas plāksnes, uzskata Lattelecom pārstāvji. Tā, piemēram, otrdien, pulksten 16.30 Doma laukumā pasaulē lielāko «dzīvo QR kodu» cer izveidot Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes studenti, iesaistot QR koda veidošanā 150 cilvēkus.
«QR kodi paši par sevi nav nekas jauns – pasaulē tos plaši pielieto reklāmās un mārketinga komunikācijā jau gadiem ilgi – QR kodi popularitāti iematoja deviņdesmito gadu vidū,» norāda tehnoloģiju speciālists Kristaps Skutelis. Viņš pauž viedokli, ka Latvijas kontekstā QR kodi asociējas ar vēl senāku vēsturi - apjomīgs informācijas apjoms nelielā zīmē jeb kodā tika ielikts arī senlatviešu veidotajā Lielvārdes jostā un citās senču darinātajos priekšmetos.
Tradicionālais QR kods ir divdimensiju svītrkods - gaišs kvadrātveida laukums, kas noteiktā veidā aizpildīts ar mazākiem, melniem kvadrātiem. Šāda veida kodā iespējams savietot informāciju, kas atbilst vairākiem tūkstošiem simbolu. QR kods var saturēt gan rakstisku, gan vizuālu informāciju. Tā nolasīšana iespējama, izmantojot jaunākās mobilās tehnoloģijas, kurās iebūvētas kameras, un lietojot atbilstošas informācijas nolasīšanas programmas. QR koda vēsture saistāma ar Japānu, kur 1994. gadā auto ražotāju Toyota meitasuzņēmums Denso-Wave radīja un patentēja QR code jeb QR kodu, kuru pasaulē plaši pielieto bez licencēm vēl līdz šim brīdim.