Optiskā interneta pieslēgumu ar ātrumu viens gigabits sekundē (Gbps) neviens parasts lietotājs pagaidām nevar dzīvē izmantot, taču ir biznesa klienti, kuriem Lattelecom šādu un vēl lielāku ātrumu ir pieslēdzis, sacīja Lattelecom valdes loceklis un galvenais tehniskais direktors Uldis Tatarčuks.
Tatarčuks to teica, vaicāts par interneta risinājumu koncerna Google projektu Kanzassitijas, ASV, iedzīvotājiem piedāvāt viena Gbps interneta pieslēgumus. Viņš sacīja, ka tehniskā kapacitāte Lattelecom to izdarīt jau ir. Uzņēmuma speciālisti sapulcēs pus pa jokam esot teikuši, ka Rēzeknē ierīkot optiskā interneta pieslēgumu ar datu pārraides ātrumu divi gigabiti sekundē (Gbps), pārspējot Google ātrā interneta pilotprojektu ASV, būtu nieks.
«Google viena Gbps internets ir mārketinga akcija, kurai visa pasaule, arī Latvija, pievērš uzmanību. Praktiskā patēriņa tam vēl nav,» teica Tatarčuks.
Tatarčuks piebilda, ka šādu un vēl lielāku pieslēguma ātrumu Lattelecom ierīko atsevišķiem biznesa klientiem, taču operatoram patlaban neesot tādu pakalpojumu parastām mājsaimniecībām. Mājsaimniecībās nav ierīces, kas šādu datu plūsmu var izmantot.
«Mums jau ir klienti ar šādu vai lielāku ātrumu. Tāds ātrums ir biznesa klientiem, kuriem ir prasības par maksājumu datu apstrādi u.tml.,» viņš sacīja.
«Starpība starp 500 Mbps un 1 Gbps datu pārraidi ir niecīga, jo infrastruktūra tam jau ir izveidota. Esam tam gatavi un varam pārspēt Google ar vienu Gbps Rēzeknē vai jebkurā citā vietā! Iekšējā diskusijā sakām, Kanzassitija ir nieks, lūk, Rēzeknē būs 2 Gbps!» minēja Tatarčuks.
Visātrāko Lattelecom optiskā interneta piedāvājumu mājsaimniecībām un mazajam biznesam ar 500 Mbps ātrumu «pieprasa starptautiski atzīti fotogrāfi, kuri ražo ļoti augstas izšķirtspējas un ietilpīgas digitālās fotogrāfijas», viņš stāstīja.
Jau ziņots, ka pērnvasar interneta pakalpojumu un informācijas tehnoloģiju (IT) koncerns Google ASV pilsētā Kanzassitijā sācis ievilkt internetu ar tiešu optisko pieslēgumu gala lietotājiem, solot datu pārraides ātrumu viens Gbps.
Vaicāts par optiskā tīkla piepildījumu, Tatarčuks teica: «Ir vairāk nekā 100 000 optiskā interneta pieslēgumu, un dinamika pēdējā laikā ir pieaugusi. Rezultāti atšķiras dažādās vietās, un atsevišķās ģeogrāfiskās vietās ir pat pieslēgti 46 % no pārklājuma zonā esošajiem. Vidējais pieslēgumu skaits ir virs 25% no pārklājuma, un tas ir lielāks par vidējo skaitli Eiropā. Ierīkojot pakalpojumu pieejamību 400 000 mājsaimniecību, neviens nesagaida, ka visi to izmantos.»
«Investīcijas optiskajā infrastruktūrā ir sākušas sevi atpelnīt un turpinās to darīt arvien labāk. Neatšķiramies no citām Eiropas valstīm - balss pakalpojumu īpatsvars mazinās, bet kritumu balss ieņēmumos kompensē interaktīvā televīzija un platjoslas pakalpojumi,» viņš teica.
Tatarčuks ir bijis Lattelecom valdes loceklis un galvenais tehnoloģiju direktors kopš 2011.gada marta. Pirms tam kopš 2009.gada marta viņš bijis SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs un iepriekš Citrus Solutions valdes loceklis un komercdirektors.