Saeimas lēmums atļaut Latvijā reģistrēt automašīnas, kurām stūre ir labajā pusē, balstīts uz ES regulu, un, ja tas netiktu veikts, Latvijai varētu draudēt soda sankcijas, un lēmums tāpat būtu jāpieņem, portālam db.lv sacīja Latvijas automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis.
«Lai šādas automašīnas varētu reģistrēt, būs jāveic tehniska pārbūve, piemēram, kreisajā pusē jāuzstāda videokamera, kas prasa līdzekļu ieguldīšanu,» viņš uzsver.
Tāpat viņš pieļauj - ir iespējams, ka automašīnām ar stūri labajā pusē būs dārgāka OCTA, jo šādas mašīnas varētu būt pakļautas lielākam riskam nonākt ceļu satiksmes negadījumā.
«Kopumā ceram, ka šādu automašīnu skaits Latvijā nebūs pārāk liels, jo stūres atrašanās pretējā pusē ir risks satiksmes drošībai,» atzīst eksperts.
Db.lv jau rakstīja, ka no šā gada 1.novembra Latvijā varēs reģistrēt vieglos pasažieru automobiļus, kuriem stūre atrodas labajā pusē. Tāpat kā līdz šim šādām automašīnām būs jāīsteno virkne tehnisko un drošības prasību, taču stūres atrašanās puse nebūs jāmaina.
To paredz Saeimā ceturtdien, 12.aprīlī, galīgajā lasījumā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā. .