Statistika liecina, ka Latvijā ir apdrošināta aptuveni trešdaļa visu īpašumu. Tā kā kredītā pirktie īpašumi tiek apdrošināti banku prasību dēļ, jāsecina, ka brīvprātīgi apdrošināt savu īpašumu izvēlas retais. Turpretī Eiropā šis rādītājs vidēji ir vismaz divas reizes augstāks. Šādas atšķirības iemesls ir meklējams ne tikai mūsu vēsturē, bet bieži arī nepietiekamā izpratnē par apdrošināšanas sniegtajām priekšrocībām konkrētām nozarēm.
Nav noslēpums, ka kafejnīcu un restorānu bizness ir ļoti jūtīgs pret papildu izmaksām. Tā kā ēdināšanas jomā pārdotā produkta uzcenojums ir neliels, jebkuras neplānotas izmaksas var būtiski sašūpot uzņēmuma stabilitāti, naudas plūsmu un attiecības ar piegādātājiem un kreditoriem. Plūdu, zādzības vai ugunsnelaimes seku likvidēšana var būtiski traucēt un dažkārt pat apturēt kafejnīcas vai restorāna darbību, turklāt izmaksas var būt tik lielas, ka uzņēmums saviem spēkiem nemaz nav spējīgs tās segt.
Tomēr piesardzībai nebūtu jākļūst par apgrūtinājumu. Sun Microsystems dibinātājs Vinods Khosla nesen savā Twitter kontā izteicās: „Lielākā daļa cilvēku samazina risku tik ļoti, ka panākumu sekas ir nesvarīgas.” Citiem vārdiem – lai norošinātu sekmīgu uzņēmējdarbību, jāizpilda daži mājasdarbi biežāk sastopamo risku samazināšanai.
Ēdināšanas biznesā kvalitatīva apdrošināšana, kādu piedāvā arī Compensa, neattiecas tikai uz telpām vien – protams vispirms tā ietver tieši telpu apdrošināšanu pret dažādām nelaimēm un dabas stihijām, kā arī zādzībām. Taču papildus tiek apdrošinātas arī kafejnīcas vai restorāna īpašumā esošās iekārtas un inventārs – no krāsnīm līdz pat glāzēm. Vēl vairāk – tas ir arī nodrošinājums pret preču bojāšanos, piemēram, ja pazūd elektrība un tāpēc ledusskapī sabojājas austeres vai citas delikateses. Un – visbeidzot – kvalitatīva apdrošināšana ietver arī skaidro naudu kasē.
Papildus iespējams apdrošināt āra terases, karnīzes un nomātās iekārtas, piemēram, profesionālos un dārgos kafijas automātus. Savukārt tie restorāni, kur regulāri notiek arī pasākumi, var uz gadu iegādāties pasākumu civiltiesisko apdrošināšanu, kas ir obligāta prasība, rīkojot publiskus pasākumus. Tomēr vēl svarīgāka – apdrošināšanas terminoloģijā to sauc par produkcijas civiltiesisko apdrošināšanu – ir kafejnīcu un restorānu apdrošināšana pret risku, ka tajos pārdotie ēdieni un dzērieni sagandē veselību apmeklētājiem. Visbiežāk tas ir saistīts ar vēdera dobuma saslimšanas gadījumiem, un šis apdrošināšanas veids sedz klientu ārstēšanās izmaksas.
Izlasot minēto, var rasties iespaids, ka visu šo elementu apdrošināšana maksā lielu naudu. Tomēr tā vairs nešķiet, ja uz konkrēto ēdināšanas uzņēmumu paskatās kompleksi, turklāt viena no lielākajām Compensa priekšrocībām ir visu minēto risku iekļaušana vienā polisē, līdz ar to cena veidojas draudzīgāka. Piemēram, 70m2 lielai kafejnīcai tas izmaksātu apmēram 70 latu gadā, bet 200m2 plašam restorānam – 145 latus.
Apdrošināšana var tikt uzskatīta par labi izpildītu mājasdarbu, kas atraisa rokas uzņēmuma vadītājam, lai turpinātu strādāt un attīstīt savu biznesu.