Valdības pagājušajā nedēļā ieviestās izmaiņas epidemioloģiskās drošības pasākumos, kas paredz iebraucējiem no epidēmijas skartajām valstīm samazināt karantīnu no 14 līdz 10 dienām, atstās minimālu iespaidu uz ceļojumu intensitāti kopumā un neglābs aviācijas nozari no pasažieru krituma.
Tam nepieciešama kopēja ES valstu koordinēta rīcība.
Jau Rīgas Aviācijas forumā 2020, kas notika septembra sākumā, nozares pārstāvji skaidri definēja, ka aviācijas nozare ir viena no ekonomikas atgūšanās atslēgām, jo ir tieši saistīta ar Covid krīzes smagāk skartajām nozarēm, kas atkarīgas no ceļotāju daudzuma.
Viena no foruma galvenajām tēmām bija aviācijas nozares atgūšanās no Covid krīzes gan pasaules, gan Eiropas, gan Latvijas mērogā. Skaidra ir norāde, ka tieši valstu radītie ierobežojumi, lai pasargātu cilvēkus no inficēšanās riskiem, ir izraisījuši pasažieru pārvadājumu kritumu un tieši šo ierobežojumu pārskatīšana un koordinēšana var kļūt par iemeslu uzlabojumiem.
Latvijas Aviācijas asociācija ar oficiālu vēstuli vērsās pie valdības un ministriem, lūdzot pārskatīt lidojumu aizliegšanas metodoloģiju, 14 dienu karantīnu aizvietot ar visiem pieejamu Covid-19 testēšanu Rīgas lidostā, kā arī izstrādāt speciālu valsts atbalsta programmu, kas būtu pieejama visiem nozarē strādājošajiem, tostarp privātā sektora darbiniekiem.
“Aviācija nav tā, kas izplata vīrusu, un mēs nozarē esam veikuši lielu darbu, pierādot, ka iespēja inficēties lidmašīnā ir niecīga, tādēļ nozīmīgākais nozares atkopšanās kritērijs ir tas, cik ātri valstis nolems būt atvērtas,” žurnālam "Dienas Bizness" pauž Starptautiskās Gaisa transporta asociācijas Latvijas direktors Raimonds Gruntiņš.
Visu rakstu lasiet 22. septembra žurnālā "Dienas Bizness".
Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.