Apģērbu zīmola «MAREUNROL’S» dizaineri Mārīte Mastiņa-Pēterkopa un Rolands Pēterkops turpmāk koncentrēsies uz savu produktu pārdošanu interneta vidē.
«Mēs esam daudz naudas pazaudējuši, pārdodot produktus tikai fiziskos veikalos. Tai skaitā arī citur Eiropā. Šobrīd situācija ārzemēs atspoguļo to, kāpēc mums ir tikai japāņu klienti. Eiropā un arī Amerikā situācija ir skarba. Japānā ir visnopietnākie partneri, kurus netraumē tas, ka iepirkuma cena var būt vairākus simtus augsta. Viņu klienti to var atļauties - vēl ar uzcenojumu nopirkt veikalā,» par sadarbību ar veikaliem ārzemēs stāsta R. Pēterkops.
Jaunais interneta veikals - «Snack Store» - ir tests. Redzēsim, kā veiksies,» viņš piemetina.
Par situāciju Latvijā viņš saka: «Nedomāju, ka Latvijā jebkas notiek viegli.» Neesot viegli atrast šuvējus, tāpat arī izstādes «MAREUNROL’S. Paplašinātā realitāte» rīkošana ir bijis izaicinājums vairāku gadu garumā. «Bija cītīgi jāmeklē sponsori, jāraksta projekti. Ja godīgi, budžets bija mazs. Protams, ne vienmēr vajag kaudzi naudas, lai izdarītu lietas, kas strādā dzīvē,» pastāsta dizaineris. Izstādē skatāmi abu dizaineru darbi.
Izstādes rīkošana esot pielīdzināma investīcijai biznesā. «Man šķiet, ka laba māksla ir labs bizness, un pēc tāda principa mēs cenšamies strādāt. Protams, ja runā par modi, ir tie, kas rada modi, un ir tie, kas darbojas modes labā. Mēs cenšamies būt tie pirmie, kuri nemaz brīžiem nezina, ko rada, bet, balstoties intuīcijā, nojausmā un apziņā par to, kas notiek pasaulē, rada kaut ko, kas pēc tam kļūst par modi. Un līdz ar to ir saprotams, ka tam vajadzētu būt arī biznesam. Māksla un bizness ir divas ļoti, ļoti saistītas lietas,» uzskata R. Pēterkops.
Modes dizaineru duets «MAREUNROL’S» Rīgas modes nedēļā ar modes skati nepiedalās, jo neesot modes nedēļu piekritēji. «Atklāti sakot, mēs neesam arī modes piekritēji. Ritms gan mums ļoti patīk. Ritms, dzinulis, atskaites punkts un tā sacensība. Mēs - dizaineri - necīnāmies par to, kurš kurā veikalā tiks, bet cīnāmies par to, kurš «krutāku» ideju izdomās. Tā ir mūsu latiņa, ko daudzi varbūt nemaz nesaprot. Tādēļ arī modes nedēļas sistēma un šovi mūs neinteresē. Drīzāk mūs interesē runāt par modi kopējā kontekstā. Nav jau teikts, ka mode ir tikai drēbes,» skaidro R. Pēterkops.
«Divu minūšu dēļ negribam tik daudz ieguldīt, lai cilvēki paskatītos - patika vai nepatika. Vismaz uztaisījām izstādi, kas ilgs divus mēnešus. Sarīkot modes skati tādā līmenī, kā mēs to gribētu, būtu ļoti dārgi,» piemetina M. Mastiņa-Pēterkopa.
Gan dizaineru darbu izstāde, gan pēdējā kolekcija akcentē jautājumu par ilgtspējīgu modi. M. Mastiņa-Pēterkopa uzsver, ka viņu apvienība vienmēr esot bijusi par ilgtspējīgu modi: «Netaisām pārražošanu.»
Tāpat R. Pēterkops stāsta: «Ilgtspējīga mode, mūsuprāt, ir tas, ka tu vari izcelt 2006.gada žaketi un tai nepiemīt nekādas novecošanās pazīmes. Tas ir dizains, kas savā laikā ir radīts, bet ir laikmetīgs, pilnīgs. Tas ir veidots no tāda aspekta, lai nebūtu pakļauts tā laika ietekmei vai modes kliedzieniem».
M. Mastiņa-Pēterkopa piemetina, ka interneta veikala attīstībai duets vairāk pievērsīsies, kad gatavs būs šobrīd topošais projekts - kolekcionāru grāmata «MAREUNROL’S. Paplašinātā realitāte», kas top sadarbībā ar meistaru Krišu Salmani. «Tas nebūs tik daudz par mūsu rezultātiem, bet gan par mūsu iekšējo pasauli un domāšanu. Par to, kā mēs visu paši darām ar rokām,» teic M. Mastiņa-Pēterkopa. Grāmatu publicēt plānots decembra sākumā.