Rīgas brīvosta un Latvijas dzelzceļš plāno ieguldīt 15,5 milj. Ls dzelzceļa tiltā un pievedceļos Kundziņsalā.
Lai nodrošinātu jau tuvākajā laikā gaidāmo straujo kravu apjoma kāpumu Kundziņsalas termināļos, dažu gadu laikā VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) plāno par 6 milj. Ls no galvenās gaitas ceļa (pie Lugažu ielas) izbūvēt jaunu savienojošās gaitas ceļu ar 200 m rādiusu līdz Sarkandaugavas kanālam.
Šobrīd Kundziņsalā ar dzelzceļa un auto transportu tiek apkalpots apmēram 1 miljons tonnu kravu gadā, nākamgad plānoti 3,5 milj. t, 2015. g. 5,7 milj. t, bet 2020. g. – jau 13,5 milj. t, liecina Rīgas Brīvostas pārvaldes (RBP) prognozes.
Projekta pirmajā posmā ir paredzēti trīs sliežu ceļi (stacija Rīga–Osta), kas nodrošinās iespēju vilcienu sastāviem izmainīties un pārvadāt uz Kundziņsalu 10 milj. t kravu gadā, stāsta LDz Projektu vadības daļas vadītāja Aija Poča. Ja izdotos jau šogad izstrādāt tehnisko projektu, tad optimistiskā scenārija gadījumā dzelzceļa būvniecību varētu pabeigt pat 2015. gadā.
Jaunais dzelzceļa tilts (tuvāk Rankas ielai salīdzinājumā ar pašreizējo) pār Sarkandaugavas kanālu un pievedceļu izbūve līdz termināļiem ir Rīgas brīvostas pārvaldes ziņā, saka RBP dzelzceļa nodaļas vadītājs Sergejs Dolgihs. Kopumā viss dzelzceļa infrastruktūras projekts saistībā ar Kundziņsalu izmaksās 9,5 milj. Ls, tostarp 3,5 milj. Ls – tilta būvniecība. Jau šogad brīvosta plāno apgūt ap 6 milj. Ls dažādu pievedceļu izbūvē.
Šogad RBP plāno izbūvēt divus pievedceļus (un astoņus iekšējos dzelzceļa pievedceļus) no dzelzceļa parka Kundziņsalā uz SIA Riga Bulk Terminal, kas strauji attīstās un novembrī gaida pirmās kravas, 2015. g. plāno pārkraut 1,9 milj. t beramkravu, bet 2018. g. – jau 3,2 milj. t. Multifunkcionālajā un tehnoloģiski intensīvajā beramkravu pārkraušanas terminālī iecerēts apkalpot kombinētās lopbarības, graudu u.c. kravas, kas tiks piegādātas pa dzelzceļu no Krievijas, saka RBP pārstāvis.