Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijas kuģniecība un tai piederošās sabiedrības strādāja ar zaudējumiem 1,25 miljonu latu (3,15 milj. USD) apmērā, kas ir 70% mazāki nekā 2010. gada pirmajā ceturksnī, kad zaudējumi bija 5,4 miljoni latu.
Reisu ieņēmumi 2011.gada 1. ceturksnī bija 12 milj. Ls (23,02 miljoni ASV dolāru), kas ir par 34% mazāk nekā 2010. gada 1. ceturksnī. Šādu samazinājumu var skaidrot ar faktu, ka 2010. gada laikā būtiski samazinājās Latvijas kuģniecības (LK) flote (tika pārdoti septiņi novecojušie kuģi), Db.lv informēja LK.
Lai gan kuģošanas frakta likmju tirgū bija vērojama piesardzīga atlabšana, tomēr LK koncernu tas tieši neietekmēja, jo fraktēšanas līgumi 17 kuģiem no kopējās LK flotes, kurā ietilpst 21 kuģis, ir noslēgti iepriekšējās vadības laikā par zemākām likmēm, skaidro LK vadība. Tādējādi faktiski finanšu rezultātu uzlabošanās ir galvenokārt sasniegta veicot kuģu uzturēšanas un administratīvo izmaksu vadību, kā arī samazinot finanšu izdevumus. LK pašreizējā vadība dara visu iespējamo, lai, aizsargājot akcionāru kapitālu, panāktu pozitīvu naudas plūsmu un atgrieztos pie pelnīt spējas, norādīts LK pirmā ceturkšņa pārskatā. No jauna noslēgtie fraktēšanas līgumi tiek slēgti par likmēm, kas pilnībā atbilst pašreizējam tirgus līmenim. Tāpat šā gada pirmajos mēnešos LK koncerna vadība turpināja veikt aktīvas pārrunas ar LK koncernu kreditējošajām bankām, lai restrukturizētu LK koncerna kredītsaistības, ņemot vērā LK faktisko finanšu situāciju.
2011. gada martā LK koncerns pārdeva divus jaunbūvējamos naftas gāzvedējkuģus katru par cenu 52 miljoni ASV dolāru. Plānots, ka līdzekļi, kas iegūti no šo kuģu pārdošanas, tiks izmantoti, lai finansētu divus jaunbūvējamos tankkuģus, kas tiks saņemti no kuģu būvētavas Hyundai Mipo Dockyard Ltd. (Koreja).
LK koncerna aktīvu kopējā vērtība ir samazinājusies no 365,2 milj. Ls (680,47 miljoniem USD) 2010. gada beigās līdz 333,5 milj. Ls (663,95 miljoniem USD) 2011. gada marta beigās. Šajā laikā LK flotes kopējā vērtība ir samazinājusies, jo ir pārdoti divi jaunbūvējamie naftas gāzvedējkuģi un ņemot vērā, ka norēķins par darījumu vēl nebija pabeigts uz 31. martu, ir palielinājies debitoru prasījumu apmērs.
Jau vēstīts, ka pagājušā gadā kopumā LK koncerns cieta 78,35 miljonu latu zaudējumus, kas ir par 72% lielāki nekā 2009. gadā.