#Modernākā teju 152 milj. eiro vērtā Rīgas ostas infrastruktūras objekta Krievu salā ar maksimālo pārkraušanas jaudu 20 milj. t gadā izveide tuvojas finišam
Modernākā teju 152 milj. eiro vērtā Rīgas ostas infrastruktūras objekta Krievu salā ar maksimālo pārkraušanas jaudu 20 milj. t gadā izveide tuvojas finišam, no 2019. gada tajā sāksies aktīva darbība
To intervijā Dienas Biznesam stāsta Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš. Viņš norāda, ka projekta pirmais posms, kas tika līdzfinansēts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, nodots ekspluatācijā jau 2015. gadā, bet šogad vēl ir jāizbūvē tā saucamais vēja žogs, kravu laukumi un pazemes komunikācijas, savukārt stividorkompānijām jāizveido tām nepieciešamā kravu pārkraušanas infrastruktūra un būves.
Fragments no intervijas, kas publicēta 6. februāra laikrakstā Dienas Bizness:
Kāda ir pašreizējā projekta gatavības stadija?
Rīgas osta cenšas kravu apstrādes operācijas virzīt prom no blīvi apdzīvotajiem rajoniem pilsētas centrā uz Daugavas ietekas Rīgas jūras līcī pusi. Tādējādi tiek attīstītas jaunas teritorijas, kas rada iespējas modernizēt un vienkāršot kravu pārkraušanu un apstrādes loģistiku. Šī mērķa īstenošanai Rīgas Brīvosta mērķtiecīgi attīsta divus projektus — Krievu salas un Kundziņsalas, kur ir gan jauna infrastruktūra, gan arī plašas iespējas variēt ar kravām.
Protams, idejas par Krievu salas izveidi Rīgas ostā pirmsākumi ir meklējami uzreiz pēc Latvijas neatkarības atgūšanas 90. gadu sākumā. Šīs idejas pirmo posmu deviņdesmito gadu nogalē īstenoja meža nozares flagmanis SIA Lindeks, izveidojot specializēto kokostu, kura sāka darboties 2001. gadā. Nākamais attīstības posms bija jāgaida daudzus gadus. Sava veida starts bija 2010. gads, kad ar ES struktūrfondu atbalstu tika uzsākta lielā Krievu salas projekta īstenošana, uzberot pārpurvotu teritoriju. Projekta mērķis - novērst ostas aktivitāšu izraisīto ietekmi uz vidi Andrejsalas un Eksportostas teritorijās, pārceļot akmeņogļu pārkraušanas terminālus prom no pilsētas vēsturiskā centra, vienlaikus nodrošinot ostas konkurētspējas saglabāšanu Baltijas jūras reģionā. 2015. gada nogalē ekspluatācijā tika nodotas izbūvētas četras universālās piestātnes ar kopējo garumu 1,2 km un 15,5 m dziļumu pie piestātnēm, kā arī visi nepieciešamie transporta pievedceļi un inženiertehniskās komunikācijas līdz ostas teritorijai. Papildus stividorkompānijas vēl izbūvē specializētas kravu pārkraušanas iekārtas, t.sk. automātiskās vagonu pazemes apgāšanas stacijas, beramkravu konveijera līnijas, savukārt osta papildus izbūvē kravu laukumus ar lietus ūdens savākšanas un attīrīšanas infrastruktūru, dzelzceļa ceļus, inženierkomunikācijas un putekļu žogu vēja mazināšanai, kas kopumā izmaksās vēl aptuveni 40 milj. eiro. Jaunajam kompleksam jāsāk strādāt jau 2019. gada 1. janvārī. Faktiski tā Rīgas ostā 18 gadu laikā būs tapusi modernākā, mūsdienu prasībām atbilstošākā kravu pārkraušanas vieta, kas vienlaikus būs ekonomiski efektīva un videi un iedzīvotājiem draudzīga.
Visu interviju Krievu salas projekts finiša taisnē lasiet 6. februāra laikrakstā Dienas Bizness.