Kravu pārvadājumi ar autotransportu uz Krieviju un Baltkrieviju būtiski samazinās, pirmdien Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" teica Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Kravu pārvadājumi uz Krieviju un uz Baltkrieviju šobrīd turpinās, bet, pēc jaunākajiem datiem, ir novērojams būtisks apmēru samazinājums, tostarp pagājušajā nedēļā salīdzinājumā ar nedēļu iepriekš kravu pārvadājumu atļauju skaits uz Baltkrieviju samazinājās par 20%, bet uz Krieviju - par 33%.
"Šāda tendence, visticamāk, turpināsies," sacīja K.Godiņš.
Uz minētajām valstīm pārsvarā notiek tranzīta kravu pārvadājumi vai arī pasta pārvadājumi.
K.Godiņš pastāstīja, ka kravu pārvadātājiem nākas pavadīt ļoti ilgu laiku uz robežas ar Krieviju un Baltkrieviju, tostarp, iebraucot Latvijā no Krievijas, rindā uz robežas nākas pavadīt pat 10-12 dienas Terehovā un 8-10 dienas Grebņevā, savukārt, iebraucot no Baltkrievijas, Silenes robežkontroles punktā rindā nākas pavadīt sešas dienas, bet Pāterniekos - četras dienas. Šāda gaidīšana sarežģī, kā arī sadārdzina pārvadājumus.
Pēc aktuālajiem datiem, šobrīd Ukrainas teritorijā ir piecu kravu pārvadātāju 11 transportlīdzekļi.
K.Godiņš teica, ka visi Latvijas valstspiederīgie šoferi ir izkļuvuši no Ukrainas, bet salīdzinoši daudz šoferu bija ar Baltkrievijas un Ukrainas pilsonību. Šobrīd Ukrainas teritorijā ir palikuši apmēram 10 šoferu, kuriem ir Baltkrievijas vai Ukrainas pilsonība, tostarp daļa Ukrainas pilsoņu ir pieteikušies dienestam, bet Baltkrievijas pilsoņi netiek izlaisti no Ukrainas.
Savukārt viens šoferis turpinot ārstēties slimnīcā ar šautu brūci.