Jaunu kravas automašīnu modeļu izstrādē, galvenais uzsvars neapšaubāmi ir funkcionalitāte, kvalitāte un uzticamība. Taču ne mazāk svarīgs komponents pēdējos gados ir kļuvusi arī krāsa.
Kravas automašīnā galvenais kritērijs ir funkcionalitāte. Tā ir gan darbavieta, gan birojs, gan guļamistaba, un tam visam ir jābūt iekārtotam un jādarbojas nevainojami. Baltā krāsa joprojām ir populārākā kravas automašīnu kabīnēm – tāpēc, ka tā ir vislētākā standarta krāsa, kā arī citu iemeslu dēļ.
Volvo Trucks krāsu un materiālu dizainere Karīna Bīstrema (Carina Byström) uzskata, ka krāsa ir būtiska zīmola daļa arī kravas automobiļiem.
“Šajā ziņā mēs pagaidām vēl atpaliekam no vieglo automašīnu ražotājiem, taču ir skaidri saskatāms, ka arī kravas automašīnu nozarē arvien lielāka nozīme zīmola tēla veidošanā ir dizainam un krāsai,” stāsta Karīna Bīstrema.
Vieglo automašīnu ražotāji jau sen ir sapratuši, ka krāsa ir ļoti nozīmīgs faktors automašīnas izvēlē.
“Vieglo automašīnu ražotāji katru gadu pārskata savu krāsu gammu paleti – pievienojot dažus jaunus toņus vai kādu no tiem izņemot no apgrozības, taču viņu klāstā vienmēr ir tādas krāsas kā sudraba, melnā un baltā,” piebilst K. Bīstrema.
Šīs ir klasiskās krāsas, kas būs populāras vienmēr. Neņemot vērā to, ka pašlaik moderni ir zaļie un brūngani pelēkie toņi, piemēram, apmēram 25% no Volvo vieglo automašīnu pircējiem izvēlas melno krāsu, kaut arī katram modelim ir piecpadsmit dažādu toņu.
“60 līdz 70% pārdoto kravas automašīnu ir baltā krāsā, jo daudzi no klientiem vēlas tās pārkrāsot sava uzņēmuma korporatīvajā krāsā vai uzkrāsot savu simboliku vai citus atpazīšanas elementus.”
Pašlaik jaunākā tendence kravas automašīnu nozarē ir tieši metāliskās krāsas.
“Pirms dažiem gadiem mums bija tikai daži metāliskie toņi, un mēs novērojām to pieprasījuma palielināšanos. Tāpēc 2008. un 2009. gadā sākām piedāvāt apmēram divdesmit jaunas metāliskās krāsas,” stāsta K. Bīstrema.