Izvērtējot Satiksmes ministrijas izstrādāto grozījumu projektu noteikumiem par auto vadītāju apmācību kārtību, Konkurences padome (KP) saskata būtiskus riskus, kas būtu jānovērš, lai vadītāju apmācības Latvijā nekļūtu mazāk pieejamas un dārgākas, informē KP.
Noteikumu projekts paredz, ka turpmāk teorētiskās apmācības būs jāpasniedz 11 vienas dienas moduļos, kas katrs ilgst piecas akadēmiskās stundas un ko autoskolas nav tiesīgas sadalīt pa vairākām dienām.
KP uzskata, ka šāda prasība ir nesamērīga iejaukšanās apmācāmo personu un autoskolu attiecībās un ir nepieciešams nodrošināt iespēju piedāvāt apmācības moduļos ar mazāku mācību stundu skaitu vienā dienā, bet garāku kopējo teorētisko apmācību laiku. Tādējādi apmācības netiktu liegtas jaunajiem vecākiem, cilvēkiem ar striktu darba laiku, strādājošiem studentiem, cilvēkiem ar veselības problēmām vai viņu aizgādņiem un citām sabiedrības grupām, kam var būt grūti 11 dienas izbrīvēt vairāk nekā četras astronomiskās stundas (ieskaitot starpbrīdi) mācībām.
Nedalāmo moduļu sistēma ierobežotu arī autoskolu konkurenci, jo tās vairs nevarētu konkurēt, piedāvājot klientiem izdevīgākus teorētisko apmācību grafikus.
Otrs būtiskais KP iebildums saistīts ar jaunu prasību, lai katrai autoskolai būtu savs, noteiktām prasībām atbilstošs braukšanas mācību laukums vai līgums par šāda laukuma izmantošanu. Mazajām autoskolām pašām šādu laukumu nav, savukārt lielās skolas savus laukumus mazajiem konkurentiem varētu nevēlēties izīrēt par saprātīgu cenu vai nevēlēties izīrēt vispār. Ja mazās autoskolas, nespējot izpildīt jaunās prasības, būs spiestas pārtraukt darbību, samazināsies konkurence un attiecīgi varētu sadārdzināties cenas, skaidro KP.
Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 13.aprīļa noteikumos Nr.358 Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām (VSS-1005), par kuriem KP ir paudusi savs iebildumus, šobrīd atrodas saskaņošanas stadijā pēc izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē.