Saskaņā ar "Kantar COVID-19 Barometra" jaunākajiem datiem pasaulē pieaudzis cilvēku skaits, kas uzskata, ka pašreizējā situācija ietekmē viņu ikdienas dzīvi. Vairāk nekā puse cilvēku visā pasaulē (52%) atzīst, ka viņu ikdienas dzīvi skāruši koronavīrusa apstākļi.
Šie skaitļi būtiski pieauguši salīdzinājumā ar marta vidu (39%), kad notika pirmais globālā pētījuma vilnis.
Latvijā 67% iedzīvotāju pauduši viedokli, ka COVID-19 situācija viņus būtiski ir ietekmējusi. Biežāk tā atzīst uzņēmumu vadītāji un augstākā līmeņa speciālisti.
"COVID-19 Barometra" pētījums Latvijā atklāj vairākas izmaiņas iedzīvotāju ikdienas ieradumos, piemēram:
- 32% strādājošo Latvijā koronavīrusa ārkārtas situācijas laikā strādā attālināti.
- 43% iedzīvotāju mainījuši ikdienas iepirkšanās ieradumus.
- 26% Latvijas iedzīvotāju brīvo laiku cenšas pavadīt, pastaigājoties dabā.
- 22% jaunieši vecumā 18-24 gadi sportot turpina mājas apstākļos.
Latvijā kopumā cilvēki atzīst, ka situācija ar koronavīrusu ir jāuztver nopietni (92%). Tomēr vienlaikus 43% iedzīvotāji uzskata, ka nevajadzētu ļauties panikai, bet pieiet informācijai un notiekošam saprātīgi.
Pētījuma otrā posma datu analīze liek secināt, ka uzņēmumu loma sabiedrībā pieaug, jo cilvēki gaida no uzņēmumiem praktisku palīdzību, tostarp, noderīgu lietu ziedošanu un atbalstu valdībai.
Tāpat kā uzņēmumiem, sabiedrības uzmanība ir pievērsta arī zīmoliem. Tiek sagaidīts, ka tie būs praktiski, reālistiski un izpalīdzīgi. 31% aptaujāto vēlas, lai zīmoli palīdz viņiem ikdienas dzīvē, norādot ka to, kā zīmoli rīkojas tagad, viņi atcerēsies pēc pandēmijas beigām.
Tikai 8% patērētāju uzskata, ka uzņēmumiem būtu jābeidz reklamēties. Daudzi atzīmē pretējo, ka tā ir veicināma aktivitāte, kas atgādina par normāliem laikiem. Vienlaikus Latvijā 39% iedzīvotāju norāda, ka uzņēmumiem savās mārketinga kampaņās nevajadzētu izmantot koronavīrusa situāciju.
Dati ir apkopoti, īstenojot "Kantar" globālā pētījuma "COVID-19 Barometrs" pirmo un otro posmu. Pētījuma pirmajā posmā aptaujāti vairāk nekā 25 000 iedzīvotāju vairāk nekā 30 valstīs laika posmā no 2020. gada 14. līdz 23. martam. Pētījuma otrajā posmā aptaujāti vairāk nekā 30 000 cilvēki vairāk nekā 50 valstīs laika posmā no 2020. gada 27. līdz 30. martam.