Jebkuras pārdošanas aktivitātes panākumu pamatā ir sistemātiskums un neatlaidība
Tā uzskata Jurģis Sedlenieks, SmartLynx Airlines viceprezidents komercjautājumos. SmartLynx Airlines nodarbojas ar tehniskā kārtībā esošu, apdrošinātu un ar kvalificētām apkalpēm nodrošinātu lidmašīnu izīrēšanu aviokompānijām, kas uzņemas komerciālo risku reisu piepildīšanai.
Šāds pakalpojums tiek izmantots, ja kavējas jaunu lidmašīnu piegādes, reisu nodrošināšanai nepieciešams sezonāls flotes palielinājums vai aviokompānijai nav nepieciešamā tipa lidmašīnu, lai apkalpotu konkrētus maršrutus, skaidro J. Sedlenieks.
Pārmaiņu perioda beigas
«2013. gadā noslēdzās pārmaiņu periods SmartLynx Airlines, rezultātā floti veidoja tikai viena tipa lidmašīnas. Aviokompānija bija atteikusies no riskantākajiem un mazāk ienesīgajiem klientiem, un pēc vairāku gadu negatīviem rezultātiem pārliecinoši atgriezās rentabilitātē. Turklāt veiksmīgi izdevās stabilizēt sezonalitāti, no kā cieš Eiropas aviopārvadātāji ziemā, piesaistot jaunus klientus ārpus kontinenta robežām,» akcentē J. Sedlenieks.
Viņš arī norāda, ka SmartLynx Airlines pēdējos piecus gadus esot kļuvis par lielāko aviācijas ārpakalpojuma ACMI sniedzēju ar Airbus 320 tipa lidmašīnām Eiropas Savienībā.
Baltijas tīģeris
«SmartLynx Airlines nosaukumā ir lūša vārds (lynx), un lūsis ir Baltijas tīģeris. Būt lūsim nozīmē būt klusam, spējīgam piemēroties videi, ātram un veiklam, lai panāktu medījumu. Nav nejaušība, ka lūša emblēma rotā SmartLynx Airlines lidmašīnas. Mūsu sniegtais ACMI pakalpojums citām aviokompānijām tieši apzīmē minētās īpašības,» saka J. Sedlenieks.
Runājot par sasniegumu noslēpumiem, viņš uzskata, ka jebkuras pārdošanas aktivitātes panākumu pamatā ir sistemātiskums un neatlaidība. Pārdevējam, īpaši B2B jomā, būtiski ir uzturēt kontaktu ar iespējamiem pakalpojuma klientiem arī gadījumā, ja pirmie centieni noslēgt darījumu nav vainagojušies panākumiem. J. Sedlenieka pieredze rāda, ka reizēm pirmos pārdošanas rezultātus var sasniegt pēc trim vai četriem gadiem. Periods līdz sadarbības sākšanai sekmē uzticību pušu starpā un stiprina sadarbību jau kontrakta fāzē. Aviācijai specifiski ir tas, ka panākumus sekmē arī pieturēšanās pie klasiskiem, konservatīviem risinājumiem.