Reprezentablās vieglās automašīnas, kas tiek reģistrētas kā komerctransports – kravas – auto, lai maksātu mazākus nodokļus, tiks pakļautas pamatīgam nodokļu pieaugumam, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola atzina, ka valdībā ir panākta konceptuāla vienošanās, kas paredz ierobežot iespējas reģistrēt apvidus un citus vieglos auto, kuru vērtība pārsniedz 50 tūkst. eiro, kā komerctransportu (N1 klasē). «Šādas iespējas luksusa vieglo auto klasē ar nelielu pārbūvi piedāvā paši ražotāji,» norādīja ministre. Ideja ir vērsta uz to, lai ierobežotu izdevumu norakstīšanu un pievienotās vērtības priekšnodokļa atskaitījumus. To varētu īstenot ar grozījumiem likumā «Par uzņēmumu ienākuma nodokļa likumu», paredzot, ka kravas auto ar trīs tonnu pilnu masu (un kura iegādes vērtība pārsniedz 50 tūkst. eiro), ja tie pārklasificēti no vieglā auto kategorijas, ir uzskatāms par vieglo auto ar visām no tā izrietošajām sekām nodokļu jomā. Pēc aptuvenām aplēsēm valsts, īstenojot šādu kārtību, varētu papildus iegūt vismaz ceturtdaļmiljonu eiro.
Jāņem vērā, ka N1 klasei no 2016. gada transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis pieauga par 100–120%, turklāt tika paplašināts uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis uz mazajiem furgoniem vai tā dēvētajiem bulku vāģiem, kas aprīkoti ar pasažieru sēdekļiem (mazo auto kontekstā tas ir aptuveni 29 eiro mēnesī), tika paaugstinātas degvielas akcīzes nodokļa likmes. «Pašlaik tiek virzīta ideja par 250 eiro vērtas vinjetes obligātu iegādi no nākamā gada, un arguments tam ir autoceļu stāvoklis, kuru nolietojums sasniedz 75%, bet pēc dažiem gadiem beidzas Eiropas Savienības līdzfinansējums, un, kas notiks tad, nevienam nav ne jausmas,» piemetina Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.
Visu rakstu Luksusa auto īpašniekiem nāksies atvērt maku lasiet otrdienas, 27.septembra laikrakstā Dienas Bizness (4.-5.lpp)!