Izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis nekad nav uzskatījis, ka skolotāju atalgojums ir adekvāts viņu kvalifikācijai un darba prestižam, un gatavojas veikt pasākumus, lai paaugstinātu skolotāju motivāciju.
Skolēnu skaits samazinās, taču, rēķinot budžetā paredzēto gada mērķdotāciju, tas tiek darīts, ņemot vērā provizorisko skolēnu skaitu, tādēļ šajā budžetā līdzekļi paliek pāri. Starpība, kas veidojas starp provizorisko un reālo mērķdotāciju, ir pieteikami apjomīga, lai to paturētu sistēmā un lai tā varētu tikt izmantota motivācijas plāna pirmajiem pasākumiem, savā videoblogā pauž izglītības un zinātnes ministrs R. Ķīlis.
«Skolotāju motivācijas sistēma ir neadekvāta. Nekad neesmu teicis, ka varam turpināt ar tādu pašu atalgojomu sistēmu, kāda tā ir pašlaik. Savulaik – 2006. gadā – valdība izstrādāja plānu, kā kāpināt skolotāju algu, bet šī plāna realizācija pārtrūka līdz ar 2008. gada decembri. Pašlaik jāraugās, kā var aktualizēt šo plānu vai drīzāk – kā izveidot jaunu skolotāju motivācijas plānu, kas pedagogiem sniegtu cienīgu atalgojumu par kvalifikāciju un atbildību,» norāda ministrs.
Viņš norādīja, ka šobrīd ir uzsāktas konstruktīvas sarunas ar pedagogu arodbiedrībām. Viena diskusiju sadaļa ir arodbiedrību vēlme skolotājiem paaugstināt algas, bet otra daļa saistās ar izglītības sistēmā veicamajām reformām. «Drīzāk šī otrā daļa varēs nodrošināt to, lai situācija skolotāju atalgojumā varētu uzlaboties,» R. Ķīlis norāda, ka izglītības sistēmā veicamās reformas varētu spert soļus pedagogu atalgojuma paaugstināšanas virzienā.