Gaisa tunelis, kas atrodas Latvijas paviljonā Šanhajā notiekošajā izstādē Expo 2010, patiesībā sākotnēji tika būvēts kāda Kazahstānas uzņēmuma vajadzībām.
Turklāt Kazahstānas klients par šo tuneli uzņēmumam Aerodium maksājis 1,2 milj. eiro, savukārt no Latvijas valsts par to prasīti 1,5 milj. latu, vēsta laikraksts Telegraf.
I. Beitāns sarunā ar Telegraf nenoliedz, ka Ķīnā ir nonācis Kazahstānas klientam būvētais tunelis. «Vienošanās par Latvijas paviljona veidošanu ar mums tika parakstīta pārāk vēlu un fiziski nevarējām paredzētajā laikā uzbūvēt jaunu tuneli, tāpēc paņēmām jau gandrīz gatavu aprīkojumu,» viņš atzīst. Savukārt tuneļa izveides cenas atšķirību — aptuveni 700 000 eiro — viņš skaidro ar faktu, ka Šahnajā būvēti arī paviljona pamati un veikta apdare, kamēr Kazahstānā tas nebūtu bijis nepieciešams.
I. Beitāns arī norāda, ka jau šobrīd tiekot būvēts jauns gaisa tunelis Kazahstānas vajadzībām, kas būšot gatavs rudenī. «Ja mūsu partnerus Kazahstānā tas neapmierinās, tad atdosim naudu. Pagaidām mums tādas summas nav, taču vajadzības gadījumā – atradīsim,» pārliecināts ir I. Beitāns.
Šis nav pirmais skandāls saistībā ar Expo 2010 Latvijas paviljonu. Pagājušajā mēnesī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols apsūdzēja I. Beitānu valsts līdzekļu izkrāpšanā, savukārt I. Beitāns paziņoja, ka A. Ozols prasījis no viņa kukuļus un nodarbojies ar šantāžu. Turklāt A. Ozols ir vērsies KNAB saistībā ar I. Beitāna pārstāvētā vēja tuneļu būvētāja Aerodium veidoto objektu Jelgavas zinātnes parkā, jo tunelis vēl līdz šim nav darbojies un esot realizēts tikai tāpēc, lai izkrāptu ES fondu līdzekļus – 2,5 miljonus Ls. I. Beitāns savukārt Db.lv norādīja, ka Jelgavas objekts uzbūvēts likumīgi – LIAA A.Ozola vadībā atļāvusi to būvēt, kontrolējusi projekta realizāciju. Tiesa, tas neesot izrādījies finansiāli veiksmīgs, turklāt pietrūcis naudas, lai to pabeigtu.