Bez finansējuma Expo noteikti nepaliks un process notiek, Db norāda ekonomikas ministrs Artis Kampars. Neesot viņa spēkos pagaidām pateikt, kur šis finansējums tiks ņemts, bet jautājums tiks risināts valdībā un, viņaprāt, šī aizķeršanās ir tikai juridiski tehniski risināmi jautājumi.
Jautāts, vai objektu paspēs uzbūvēt laikā, ministrs norādīja, ka viss iet pēc tāmes un nekādas kavēšanās neesot.
KNAB uzskata, ka Rīgas Brīvostas pārvaldei (RBP) nav tiesiska pamata ziedot, līdz ar to tā, visticamāk, nefinansēs Latvijas stenda būvniecību pasaules nozīmīgākajā izstādē World Expo 2010.
Vienlaikus KNAB skaidro, ka likuma izpratnē jēdziens «attīstīšana» varētu ietvert ostu mārketinga, reklāmas un publicitātes aktivitātes, taču konkrētajā gadījumā KNAB rīcībā nav pietiekamas informācijas par naudas piesaisti, projekta realizāciju, noslēgtajiem līgumiem un plānotajiem darījumiem, lai izvērtētu RBP tiesības piešķirt līdzekļus izstādei. «Man tas nav nekāds pārsteigums,» Db sacīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) vadītājs Andris Ozols. Jau jautājums, ko Rīgas Brīvostas pārvalde uzdevusi KNAB – vai atļauts ziedot, esot vedinājis domāt, ka tā nevēlas līdzfinansēt šo projektu. Jo atļauja bijusi jāprasa mārketinga aktivitātēm. «Kā tad Ventspils brīvosta varēja finansēt,» norādīja A. Ozols. Finansējuma tāmi esot apstiprinājusi valdība, kurai arī būs jālauza galva par to. Ar Latvijas līdzdalību esot vēl citas problēmas – ir šaubas, vai fiziski var paspēt projektu realizēt, atzina LIAA vadītājs. Savukārt SIA Aerodium pārstāvis Ansis Egle norādīja, ka nevar komentēt ar finansēšanu saistītas lietas, jo līgums ar LIAA atbildību par finansēšanu Aerodium neparedz.
Db jau rakstīja, ka Ķīnā, Šanhajā, ir sākti Latvijas paviljona būvniecības darbi starptautiskajai izstādei World Expo 2010. Iepriekš World Expo izstādei, kas no 2010. g. 1.maija līdz 31. oktobrim notiks Ķīnā, Šanhajā, bijušais satiksmes ministrs Ainars Šlesers apsolījās sagādāt nepieciešamos 2.7 milj. Ls.
Praktiski nepieciešamo summu tika pieprasīts saziedot VAS Latvijas Dzelzceļš (1.7 milj. Ls) un Ventspils un Rīgas brīvostām — katrai par 500 tūkst. Ls. Taču vairāku likumdošanas šķēršļu un neskaidrību dēļ naudu projekts ilgstoši nesaņēma, apdraudot Latvijas dalību izstādē. Ventspils brīvosta un LDz savu daļu ir pārskaitījuši.