Sportošana ir iegansts, taču nav galvenais motīvs, kas mudina kuplu skaitu cilvēku brīvdienās piedalīties kādā no maratoniem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Vasarā gandrīz katru nedēļas nogali Latvijā notiek kāds maratons, kurā kupls skaits ļaužu dodas distancē, lai skrietu, brauktu ar velosipēdiem vai skrituļotu. Šie trīs sporta veidi līdz šim piesaistījuši kuplāko interesentu skaitu, tāpēc maratonu dalībnieku skaits mērāms nevis simtos, bet tūkstošos. Šāda mēroga maratonus Latvijā organizē četri uzņēmumi – SIA Igo Japiņa sporta aģentūra, kas pārsvarā orientējas uz velo sacīkšu organizēšanu; SIA Nords Event Communications, kas ik pavasari Rīgā pulcē vairākus tūkstošus skriešanas mīļu, SIA Alpha Baltic Sport, kas tirgū darbojas sešus gadus, un SIA Baltijasmaratoni.lv, kas vērienīgus sporta pasākumus rīko divus gadus. Aptaujātie tirgus dalībnieki DB atzīst, ka konkurence ir, bet tā visus dzen uz vienu mērķi – mudināt aizvien vairāk cilvēku brīvo laiku pavadīt aktīvi. «Viens otru dzenam uz priekšu. Pilnveidojamies. Mērķauditorija ir cilvēki, kuri vēlas brīvo laiku pavadīt sportiskā garā, kā arī tie, kuriem šīs sacīkstes ir iespēja pārbaudīt savus personiskos rezultātus,» stāsta SIA Baltijasmaratoni.lv vadītājs Kaspars Tupiņš.
Vairo veselību
Pašlaik Igo Japiņa sporta aģentūra gadā organizē apmēram desmit pasākumus. Pārsvarā tās ir kalnu un šosejas divriteņu sacensības, bet ir bijušas arī soļošanas un slēpošanas sacīkstes. Aģentūra dibināta 1997. gadā, kad Igo Japiņš sāka organizēt pirmos sporta pasākumus. Tobrīd konkurentu īsti nebija, eksistēja tikai Rīgas skriešanas un velomaratons – tie organizēti jau no padomju laikiem –, kā arī Vienības velo brauciens.
«Riteņbraukšanā bijām pirmie, un pārējie organizatori tur mums līdzi, savukārt Aigars Nords ar Rīgas maratonu bija pirmais, kas parādīja, kāda apmēra pasākumu ir iespējams noorganizēt, piesaistot visus, kuri vēlas izmēģināt spēkus skriešanā. Viņš masu sporta veida popularizēšanā ir daudz devis,» teic I. Japiņš. Viņa aģentūrai sporta pasākumu organizēšana ir pamatnodarbošanās, un tās galvenā misija – vairot to cilvēku skaitu, kas ar sportu nodarbojas regulāri, nevis tikai reizi gadā kādās sacensībās.
Visu rakstu Sporto, atpūšas, tērē lasiet 16. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.