Kustība vietējo produktu popularizēšanā ne tikai veicinājusi to realizācijas apjomus, apvienojusi sīvākos konkurentus, bet arī starptautiskajā festivālā ieguvusi zelta āmuru, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Laikā, kad Krievijas durvis daļai Latvijas produktu ir slēgtas, bet pa mūsējām masveidā ieplūst citu valstu produkcija, Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības kamera (LTRK), sadarbībā ar DDB un Tritone Studio, radīja atbalsta programmu vietējiem ražotājiem Latvijas labums, kas saņēmusi augstāko novērtējumu šī gada Golden Hammer projektu konkursā. Pirmkārt, tas ir atbalsts vairāk nekā 200 vietējiem ražotājiem un uzņēmumiem, kuri, izmantojot Latvijas labuma identitātes zīmi, uzlīmes un plakātus, var sabiedrībai parādīt, kuri ir Latvijas labumi. Otrkārt, tas ir aicinājums visai sabiedrībai atbalstīt savējos, pērkot vietējo produkciju.
Pulcēšanās ap karogu
Sociālā kampaņa Latvijas labums – tas nav īstermiņa pasākumu kopums, tā ir domāšanas maiņa ilgtermiņā, norāda DDB vadītājs Andris Rubīns, uzsverot, ka ikviens Latvijas iedzīvotājs ar mazām ikdienas izvēlēm var veicināt Latvijas ekonomisko attīstību.
Latvijas labums pamatideja ir šāda: «Katrreiz, izvēloties produktu no ārzemēm, mēs aizsūtām kādu cilvēku projām no Latvijas, tāpēc atstāj svešos produktus plauktā un savējos cilvēkus mājās!»
«Mani nepārsteidz Latvijas labums panākumi, jo šī kampaņa no PR viedokļa tik tiešām ir zelta vērta,» atzīst festivāla Golden Hammer žūrijas komisijas loceklis, Abnormal radošais direktors Latvijā Raimonds Platacis. Krievijas sankcijas radīja bailes – gan par eksportu, gan par darba vietām. «Baiļu gadījumā tauta pulcējas ap karogu, un LTKR noreaģēja ļoti ātri, šo karogu iekrāsojot Latvijas labuma krāsās,» viņš konstatē. Kamēr vietējie ražotāji meklēja citus noieta tirgus, tika radīta kampaņa, kas veicināja vietējo produktu noietu, lai tie nesapūst noliktavās, bet darbinieki – nezaudē darbu. Temats bija karsts, mediji to izreklamēja pietiekami skaļi, lai par kampaņu dzirdētu teju vai katrs Latvijas iedzīvotājs, kas ir ļoti būtiski darbam, kas tiek iesniegts festivāla PR kategorijā, uzsver R. Platacis. Viņš uzskata, ka Latvijas labuma panākumu pamatā ir divi būtiski faktori, proti, – aiz šīs kampaņas nestāv konkrētas lielveikalu ķēdes zīmols, jo tas sašaurinātu lojālo patērētāju loku un ierobežotu mediju vēlmi izteikties, kā arī kampaņas valstiskais mērogs – tā tika radīta ar mērķi atbalstīt vietējos ražotājus grūtā brīdī, piemēram, nopērkot Dobeles Dzirnavnieka miltus, tiek saglabāta darba vieta kādam darbiniekam uzņēmuma graudu malšanas cehā.
Visu rakstu Latvijas labumi saliedē lasiet 29. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.