Foto stāsts

Kā top?: Ērenpreiss velosipēdi

Gunta Kursiša,09.05.2014

Šonedēļ rubrikā Kā top? lasiet un fotogrāfijās skatiet Latvijas velosipēdu zīmola Ērenpreiss montāžas procesu!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Pirmais un pagaidām vienīgais atjaunotās Latvijas velosipēdu zīmols Ērenpreiss, kurš sākotnēji pārsteidzis ne vien ar eleganci, bet arī latviešu maciņam augsto cenu, jaunus eksporta tirgus nemeklēs, bet paplašināsies jau esošajos. Tālākā nākotnē cerēts sākt velosipēdu detaļu ražošanu Rīgā.

Starpkaru perioda Latvijas laikā populārā velosipēdu zīmola Ērenpreiss atjaunošana sākās 2006. gadā, kad Toms Ērenpreiss, pirmās Ērenpreisa divriteņu ražotnes izveidotāja Gustava Ērenpreisa mazmazdēls, vēra vaļā velosipēdu restaurācijas darbnīcu. Līdz šim brīdim tajā restaurēti vairāk nekā simts seni pilsētas velosipēdi. Savukārt pirms aptuveni trīs gadiem sācies darbs pie jaunu velosipēdu ražošanas, un pirmie jaunie Ērenpreiss velosipēdi ielās izbrauca 2012. gadā.

Pagājušā gada jūlijā Ērenpreiss prezentēja otro divriteņu kolekciju, un kopumā trīs gadu laikā ir pārdoti vairāk nekā 800 velosipēdi. Pērno gadu uzņēmums noslēdza ar nelielu peļņu, ko paredzēts ieguldīt attīstībā. «Nulles periodu» plānots noslēgt trīs četru gadu laikā, cer T. Ērenpreiss.

Viņa vecvectēva izveidotajam Ērenpreisam vajadzējis aptuveni 40 gadus (ieskaitot Pirmā Pasaules kara laiku), lai sasniegtu uzņēmuma darbības zenītu - 40 tūkstošus saražotu velosipēdu gadā. Tiesa gan, ražotne darbojās 13 gadus - G. Ērenpreisa velosipēdu fabrika tika izveidota 1927. gadā un darbojās līdz tās nacionalizācijai. Jautāts, vai jaunajam Ērenpreisam izdotos līdzvērtīgus apjomus sasniegt ātrāk, uzņēmuma izveidotājs prognozēs ir atturīgs.

Latvijā tiek pārdoti 20 – 30% Ērenpreiss velosipēdu, bet pārējais nonāk eksporta tirgos – Skandināvijas valstīs, Vācijā, Šveicē un Lielbritānijā. Neliels divriteņu skaits nonāk arī Krievijā, ASV un tādā eksotiskā valstī kā Singapūra.

Nesen Ērenpreisa pārstāvji atgriezušies no Berlīnes, kur viņi ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu piedalījās divriteņu izstādē Berliner Fahrradschau. Rezultātā galvenais mērķis ir sasniegts, un tagad Ērenpreiss velosipēdi nopērkami arī Berlīnē. «Paralēli vairāk izpratām Vācijas tirgu un vāciešu mentalitāti – ir ļoti daudzi «knifi», kurus interneta vidē nekad nevarēs izprast. Būtībā izstādes ir izšķiroši svarīgs faktors, lai varētu saprast kādas valsts tirgu,» pieredzē par dalību izstādē dalījās T. Ērenpreiss.

Būtībā Berliner Fahrradschau ir mazākas nozīmes izstāde, savukārt visnozīmīgākā jebkuram divriteņu ražotājam ir Eurobike, kas Vācijā notiek augusta beigās. Eurobike ir arī viena no lielākajām velosipēdu izstādēm pasaulē, kurā uzņēmuma Ērenpreiss komanda guvusi lielāko daļu jaunu kontaktu ārvalstīs. «Ja tu neesi tur, tad tu neesi vispār,» uzskata T. Ērenpreiss.

Līdzīgi veikali kā jau minētā Ērenpreiss velosipēdu pārdošanas vieta Berlīnē, ir arī citu Eiropas valstu pilsētās, piemēram, Stokholmā, Kopenhāgenā, Londonā u.c. Tur līdzās citu valstu ražotajiem divriteņiem tiek tirgots arī jaunais Latvijas zīmols.

T. Ērenpreiss atzīst - ārvalstīs, kur dzīves līmenis augstāks, arī Ērenpreisa cena nebiedē tik ļoti kā Latvijā. Vācieši būtu gatavi maksāt pat vairāk. Runājot ar šīs valsts iedzīvotājiem atklājies, ka vācieši uzskata – šis divritenis varētu maksāt tūkstoš eiro, iepretim noteiktajai cenai, kas ir 700 – 850 eiro. «Tas, ka cilvēki mūsu velosipēdu uzskata par vēl vērtīgāku nekā noteikta tā cena, ir ļoti labs novērtējums,» pauž T. Ērenpreiss.

Pretēji šai pieredzei, Latvijā gan Ērenpreiss velosipēdi tiek uzskatīti par gana dārgiem. Taču uzņēmuma izveidotājs un vadītājs uzsver, ka, iegādājoties dārgāku braucamo, līdzekļi velosipēda apkopē vairs nav jāiegulda vēl ilgus gadus, tādēļ lielāks sākotnējs līdzekļu ieguldījums ar laiku atmaksājas. «Filozofija nāk no trīsdesmitajiem gadiem – arī Pirmās Latvijas laikā Ērenpreisa velosipēds maksāja divas Latvijas iedzīvotāja algas. Līdzīga situācija saglabājusies arī mūsdienās. Lai arī cena ir gana augsta, vēl pirms desmit piecpadsmit gadiem trīsdesmito gadu Ērenpreisa velosipēdi – jau 60 un 70 gadus veci - tika redzēti braucam Latvijas laukos un pilsētās,» stāsta T. Ērenpreiss.

Ērenpreiss ražošanā atkarībā no sezonalitātes strādā no pieciem līdz desmit darbiniekiem. Nākotnē uzņēmums cer paplašināties un Rīgā uzsākt arī velosipēdu rāmju ražošanu – pašlaik tie tiek pirkti Taivānā. Lai arī T. Ērenpreiss ir prognozēs atturīgs, šāds solis ražošanas attīstībā varētu tikt sperts pēc četriem pieciem gadiem. To, kā ražošana A. Čaka ielas darbnīcā notiek pašlaik, Db.lv izrādīja uzņēmuma vecākais tehniķis Mārtiņš Rutks.

2010. gadā dibinātā SIA Ērenpreiss Original pērn apgrozījusi 71,2 tūkstošus latu, bet peļņa veidoja 10,9 tūkstošus latu. Uzņēmuma valdē bez valdes priekšsēdētāja Toma Ērenpreisa vēl darbojās arī valdes loceklis Viesturs Masteiko, rāda Lursoft dati. SIA Ērenpreiss Original īpašnieki ir T. Ērenpreiss - 40%, Viesturs Masteiko - 40% un Mārtiņš Kvēps - 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Rada divus jaunus velo modeļus

Linda Zalāne,20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ērenpreiss Original Latvijā un ārvalstu tirgos sevi pozicionē kā augstas klases pilsētas dizaina velosipēdu ražotāju.

Pieprasījuma dinamika dod pārliecību nenovirzīties no iesāktā kursa, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Velosipēdu dizaina izstrāde un prototipu veidošana notiek SIA Ērenpreiss Original darbnīcā, savukārt detaļas tiek meklētas ārpus Latvijas robežām. «80% no tām tiek veidotas pēc mūsu individuālā pasūtījuma un lielākoties tas notiek Taivānā. Šajā valstī esošās ražotnes velosipēdu industrijā atzītas par kvalitatīvākajām. Mūsu velosipēdu kvalitātes garants – komplektācija notiek šeit, Rīgā. Vērtējot velosipēda ražošanas izmaksas, puse ir mūsu ieguldītais darbs,» stāsta SIA Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss. Baltijas valstīs šo faktu, ka Ērenpreisa velosipēdu detaļas ražotas ārvalstīs, mēdzot uztvert saasināti, bet rietumos tas tiek pieņemts kā ierasta prakse. «Mūsu ambīcijas nākotnē ir ražot velosipēdu rāmjus tepat Latvijā. Tajā saskatu biznesa potenciālu, bet, lai būtu rentabli to darīt, ražošanas apjoms jāpalielina līdz četriem, pieciem tūkstošiem velosipēdu gadā. Līdz šādam ražošanas apjomam vēl jāattīstās,» viņš turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien biežāk, lasot ziņas, mēs uzduramies tēmām, kas saistītas ar velosipēdiem vai to pieaugošo lomu mūsu vai vismaz galvaspilsētas iedzīvotāju dzīvē. Pat, ja ikdienā nepārvietojamies ar velosipēdu, tad noteikti pazīstam kādu, kurš velosipēdu izvēlējies par diendienas transporta līdzekli. Pārvietojoties pa Rīgas ielām, ja arī neievērojam uz ielām un trotuāriem gadu no gada pieaugošo velosipēdistu skaitu, tad velojoslas un attiecīgi ar to saistītās neērtības autovadītājiem esam pamanījuši. Par šiem apgrūtinājumiem noteikti esam lasījuši, jo par tiem vismaz augustā ir rakstījis katrs no lielākajiem Latvijas medijiem.

Apdrošinātājs kā finanšu pakalpojumu sniedzējs parasti seko tirgus konjunktūrai. Apskatot to, kā velosipēda ienākšana rīdzinieku ikdienas dzīvē maina mūsu paradumus un dažādus praktiskus jautājumus, mēs varam iedalīt vairākas apspriežamās tēmas.

Vispirms, kādi ir velosipēdu veidi un kurš ar tiem brauc: 1. Pilsētas velosipēdi; 2. Kalnu MTB velosipēdi; 3. Jauniešu un bērnu velosipēdi (fiksīši un BMX); 4. Citi velosipēdi (velorikšas utml.). Gandrīz jebkuru no augstāk norādītajiem var izmantot atpūtai, biznesam, sportam un ikdienas pārvietošanās vajadzībām. Kā no apdrošinātāja viedokļa varētu grupēt šos klientus? Pēc izmantošanas mērķa, pārvietošanās biežuma vai vecuma? Jau ilgu laiku ar velosipēdiem nepārvietojas tikai tie, kas nevar iegādāties auto, tāpēc jādomā, kuri velobraucēji būtu gatavi pirkt apdrošināšanas produktus. Arī savās ikdienas gaitās dārgu biroju priekštelpās var pamanīt slavenos jaunos Erenpreiss velosipēdus, kuru cena ir lielāka nekā vidējā mēneša alga Latvijā . Lielākai daļai Pierīgas privātmāju īpašniekiem, jaunajām ģimenēm pieder kāds brīvdienu velosipēds. Jautājums ir, vai šie velosipēdi ir apdrošināti, piemēram, kā īpašums. Izrādās, ka ir, bieži vien īpašniekiem nemaz nezinot, jo parasti mājas vai dzīvokļa īpašuma apdrošināšanas polisē tiek ietverta arī iedzīve (sadzīves tehnika, mēbeles, zāles pļāvēji utml.), tajā skaitā velosipēdi. Ir arī tādi apdrošināšanas teritorijas paplašinājumi, kas sedz risku, ja kāds iedzīves priekšmets ir nozagts arī ārpus pašas apdrošinātās ēkas. Saskaņā ar jaunākajiem datiem , 2014. gada jūnijā Rīgā nozagti 146 velosipēdi, Latvijā kopumā - 270 velosipēdi. Iespējams, ka daļai šo nozagto velosipēdu ir apdrošināšanas segums, pašiem īpašniekiem to nemaz nezinot. Privātie uzņēmēji un valsts piedāvā reģistrēt velosipēdus, lai zagļiem tie būtu mazāk iekārojami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākajā velosipēdu izstādē Berliner Fahrradschau apmeklētāju uzmanību piesaistīja Ērenpreisa velosipēdi, īpaši Sparrow modeļi, kuri atzīti par «ļoti piemērotiem» ikdienas braukšanai Berlīnes ielās, informē uzņēmumā.

Uzņēmums Ērenpreiss Original izstādē piedalījās jau otro gadu, šoreiz kopā ar latviešu dizaineru jaunajiem, balansējošajiem bērnu velosipēdiem Brum Brum. «Ērenpreiss velosipēdi, īpaši jaunie zvirbuļi jeb Sparrow velosipēdi piesaistīja publikas uzmanību, tie tika atzīti par ļoti piemērotiem ikdienas braukšanai Berlīnes ielās. Publika atzinīgi novērtēja velosipēdu izkopto dizainu, izpildījuma kvalitāti un Ērenpreiss velosipēdu stāstu,» pastāstīja uzņēmuma Ērenpreiss Original vadītājs Toms Ērenpreiss.

Izstādē, kas no 20. līdz 22. martam notika Berlīnē vēsturisku stacijas ēku kompleksā STATION-BERLIN piedalījās vairāki simti velo nozares pārstāvju, zīmoli, ražotāji no visas pasaules.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss šonedēļ no 26.līdz 29.augustam piedalās lielākajā veloizstādē Eiropā Eurobike 2015 Vācijā, izrādot jaunos velosipēdus, informē uzņēmumā.

Eurobike 2015 velo izstāde – lielākais velosipēdu nozares notikums pasaulē, kur ik gadu satiekas visi nozīmīgākie nozares profesionāļi, lai izrādītu jaunumus un paveikto, kā arī lai uzlabotu un attīstītu savas biznesa iespējas.

Izstāde notiek Frīdrihshafenē, Vācijas dienvidos, kur izstāžu zāles nolūkiem ir pielāgots milzīgs izbijis aviokomplekss ar 12 hallēm un 100 000 m2 lielu teritoriju. Izstādē piedalās vairāk nekā 1500 dalībnieki un četru dienu garumā to apmeklē vairāk nekā 50 000 interesenti.

«Esam cītīgi strādājuši un radījuši jaunus velosipēdu modeļus, kurus esam priecīgi atrādīt arī Eiropā saviem esošajiem un topošajiem sadarbības partneriem. Piedalāmies izstādē ceturto gadu, un galvenajās lomās šeit ir mūsu jaunie Ērenpreiss pilsētas zvirbuļi jeb Sparrow velosipēdi un žubītes jeb Finch krāsainie dāmu velosipēdi, kuru dizainu augstu novērtējuši interesenti,» atzīst Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ērenpreiss pērn strādājis ar apgrozījuma pieaugumu un zaudējumiem

LETA,05.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs SIA Ērenpreiss Original pērn strādājis ar apgrozījuma pieaugumu un zaudējumiem, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmums pērn apgrozīja 228 882 eiro, kas ir par 35% vairāk nekā 2014.gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 169 629 eiro. Pērn uzņēmuma zaudējumi bija 68 227 eiro, kas ir par 70% vairāk nekā 2014.gadā, kad uzņēmums cieta zaudējumus 40 032 eiro apmērā.

Vadības ziņojumā teikts, ka pagājušajā gadā veikti vairāki būtiski pasākumi uzņēmējdarbības attīstībai - piesaistītas investīcijas un iegūti vairāki stabili ilgtermiņa klienti.

Šogad uzņēmums turpina veikt potenciālā tirgus izpēti un konkurentu analīzi, kā arī meklē veidus turpmākai uzņēmuma attīstībai, kā arī jaunu darbības virzienu piesaistīšanai.

Ērenpreiss Original palielinājis pamatkapitālu līdz 5000 eiro. Izmaiņas pamatkapitālā reģistrētas 2.maijā. Līdz tam uzņēmuma pamatkapitāls bija 2845 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veloizstrādājumu mazumtirdzniecības un restaurācijas uzņēmuma SIA Ērenpreiss Original apgrozījums pērn bija 101 433 eiro, liecina Firmas.lv informācija.

Tas ir par 83% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija 55 490 eiro. Tikmēr uzņēmuma peļņa pērn pieaugusi par 58,2%, sasniedzot 15 513 eiro, bet 2012.gadā peļņa bija 9803 eiro.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka 2013.gads bija ceturtais uzņēmuma Ērenpreiss Original darbības gads, un tā laikā uzņēmums turpina sadarbību ar dažādiem ārvalstu piegādātājiem.

Uzņēmuma Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss atzīmē, ka pagājušā gada rezultāti liecina par to, ka uzņēmums turpina iesākto attīstību. «Uzņēmums turpina attīstīties iecerētajā virzienā. Pagājušā gada rezultāti liecina, ka mums ir izdevies sasniegt līdz šim iecerēto un gadu noslēgt ar tādu rezultātu, kāds iepriekš bija plānots.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss no 8. līdz 10. maijam piedalīsies Londonas pilsētvides velosipēdu izstādē Spin London, informē uzņēmumā.

Spin London jeb Londonas pilsētvides velo izstāde norisinās kopš 2013. gada, un katru gadu tā sevi piesaka arvien skaļāk – izstādes organizatori pārliecinoši sola, ka šis būs lielākais notikums tieši urbānās velo industrijas jomā Londonā šogad, pulcējot vairākus simtus velo nozares pārstāvju un zīmolu no visas pasaules.

«Līdzīga veida izstādēs piedalāmies jau vairākus gadus, piemēram, Vācijas izstādē Berliner Fahrradschau, šī būs mūsu pirmā pieredze Spin London, kas Ērenpreiss pilsētas velosipēdiem ir ļoti piemērota, jo esam nopietni strādājuši, lai radītu un prezentētu īpašus velosipēdus dinamiskai braukšanai tādā lielpilsētā, kā Londona,» stāsta Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Velosipēdu ražotājs Ērenpreiss palielinājis pamatkapitālu līdz 5000 eiro

LETA,05.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs SIA Ērenpreiss Original palielinājis pamatkapitālu līdz 5000 eiro, liecina Firmas.lv informācija.

Izmaiņas pamatkapitālā reģistrētas 2.maijā. Līdz tam uzņēmuma pamatkapitāls bija 2845 eiro.

Uzņēmuma pārstāvji nekomentē pamatkapitālā veiktās izmaiņas.

Ērenpreiss šovasar plāno atvērt vairākas pop-up tirdzniecības vietas, iepriekš stāstīja Ērenpreiss Original vadītājs Toms Ērenpreiss.

Viņš gan neatklāja, cik lielas investīcijas plānots ieguldīt šī projekta īstenošanā, bet norādīja, ka divas šādas vietas noteikti šovasar būs Vecrīgā un Jūrmalā.

Ērenpreiss Original pamatdarbība ir velosipēdu ražošana, uzņēmums izveidojis plašu pārdošanas tīklu Latvijā un 15 eksporta valstīs. Ražotnē Čaka ielā 90, Rīgā, tiek piedāvāta arī senlaiku velosipēdu restaurācija, veloserviss, kā arī darbojas veikals. Pērn darbu sāka Ērenpreisa velosalons, kas no pagājušā gada decembra vidus atrodas Rīgā, Tērbatas ielā 64.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ērenpreiss atklās velosalonu un prezentēs jaunos modeļus - Zvirbuļus un Žubītes

Dienas Bizness,15.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šo ceturtdien, 18. jūnijā Rīgā Tērbatas ielā 65 Ērenpreiss atklās savu jauno velosalonu - jaunu mājvietu īpaši izmeklētiem velosipēdiem un veloaksesuāriem, informē uzņēmumā.

Atklāšanā Ērenpreiss prezentēs arī savus jaunos kolekcijas velosipēdu modeļus - pilsētas putnus Sparrow un Finch jeb Zvirbuļus un Žubītes, kā arī kolekcijā atgriezīsies pierastie un pieprasītie melnie velosipēdi Tom un Greta.

No ceturtdienas Ērenpreiss velosalons būs atvērts ikvienam un tajā plānoti tematiski pasākumi.

Ērenpreiss ir Latvijas uzņēmums, kas kopš 2012. gada ražo un piedāvā jaunus un modernus pilsētas velosipēdus. Ērenpreiss ir vēsturiskās Gustava Ērenpreisa velosipēdu fabrikas idejas turpinātājs un aktīvs Latvijas velo kultūras attīstītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", augusta vidū sāks testēt vilcienus plānotajā maršrutā Tartu-Rīga.

"Elron" tehnoloģiju direktors un valdes loceklis Merts Ērenpreiss sacīja, ka pirmais izmēģinājuma brauciens ar vilcienu "Stadler Flirt" gaidāms augusta vidū, un iespējamas problēmas varētu rasties saistībā ar radiosakariem un vilcienu iekļaušanos Latvijas dzelzceļa koridorā.

"Pirms desmit gadiem visi "Elron" vilcieni Igaunijā ieradās caur Latviju, tomēr šajā laikā daudz kas ir mainījies. Tādēļ mēs plānojam izvērtēt vilcienu spējas iekļauties dzelzceļa koridora konstrukcijās un aprīkojumā un pārbaudīt to savienojamību ar Latvijas dzelzceļu, izmantojot jaunos radiosakarus," Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR teica Ērenpreiss.

Viņš norādīja, ka Latvijas dzelzceļā tiek veikti plaši radiotīkla rekonstrukcijas darbi un dzelzceļa posms starp Rīgu un Valku tiek aprīkots ar jaunu radiosakaru sistēmu. "Mums ir jābūt gataviem jaunās sistēmas ieviešanai," sacīja Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Aprīļa beigās Rīgā atvērs Ērenpreisa velo «ride-in» kafejnīcu

LETA,24.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa beigās Rīgā plānots atvērt veloizstrādājumu mazumtirdzniecības un restaurācijas uzņēmuma SIA Ērenpreiss Original velo «ride-in» kafejnīcu, stāsta valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss.

Patlaban notiek labiekārtošanas darbi. Ērenpreisa velo «ride-in» būs vienlaikus arī pilna servisa veikals, kas iekļauj arī velosipēdu darbnīcu, kas atradīsies Tērbatas ielā 65. Kopējā platība būs 100 kvadrātmetri.

Ieguldīto investīciju apjoms patlaban vēl nav aprēķināts. «Tā kā šis ir ilgtermiņa projekts, visas ieguldāmās investīcijas vēl nevaram izmērīt. Mūsu galvenais uzsvars ir uz kvalitāti, līdz ar to investēsim tik, cik nepieciešams. Līdz šim esam ieguldījuši privātus līdzekļus, bet laika gaitā plānojam piesaistīt papildu investīcijas,» skaidro Ērenpreiss.

Viņš norāda, ka ar šo «ride-in» kafejnīcu-veikalu uzņēmums vēlas radīt nevis vienkārši veikalu, bet pilsētvides dzīvesveida kultūrpunktu - pulcēšanās vietu, kur notiks tematiski pasākumi, lekcijas, ar mērķi veicināt velo kultūras turpmāko attīstību Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss velosalona izveidē investējis 10 tūkstošus eiro, informē uzņēmuma pārstāve Ance Pudāne.

«Pēc jau divu kolekciju izlaišanas pasaulē un kopumā 5 gadu darba esam stipri strādājuši pie jaunu velosipēdu izstrādes un ražošanas, un esam papildinājuši savu kolekciju ar 4 jauniem velosipēdiem – mūsu tā sauktajiem pilsētas putniem – kungu un dāmu sudrabpelēkajiem Zvirbuļiem (angliski Sparrow) un citrona un tirkīza toņu dāmu velosipēdiem Žubītēm (Finch),» stāsta Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Ērenpreiss līdz ar jauna velosalona atklāšanu Tērbatas ielā, Rīgā no 18. jūnija piedāvās jaunos velosipēdus, kā arī jau esošo kolekciju. Velosalons būs arī kā krustpunkts un kultūras telpa – tajā plānots rīkot dažādus tematiskus pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Toms Ērenpreiss komentē koka velosipēdu biznesa ideju

Kārlis Vasulis, speciāli DB,19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā šodien vēsta laikraksts Dienas Bizness, Martins Zemītis biznesā pārvērtis koka velosipēdu ideju.

Šobrīd uzņēmumam jau izdevies pārdot 35 divriteņus, neraugoties uz iespaidīgo cenu – ap trim tūkst. eiro.

Koka velosipēdu ideju komentē Toms Ērenpreiss, velosipēdu darbnīcas Ērenpreiss dibinātājs un vadītājs:

«Biznesa ideju uztveru diezgan pozitīvi. Viņiem ir sava niša pietiekami ekskluzīvā līmenī. Pētot pasaules tirgu, redzams diezgan liels potenciāls. Zinu arī to, ka šim uzņēmumam ir ļoti profesionāla pieeja pārdošanā, līdz ar to uzskatu, ka tas dos rezultātu. Runājot par velosipēda cenu, atbilde ir tieši luksus, premium produktu segmentā. Ja cilvēki ir gatavi maksāt astronomiskas summas par lidojošiem, peldošiem un braucošiem spēkratiem, tad kādēļ gan ne par velosipēdiem? Pašam arī, izbraucot ar koka velosipēdu, bija līdzīgas sajūtas, kā braucot ar karbona divriteni. Karbona velosipēdi nereti maksā desmitiem tūkstošus eiro. Viņu darbībā ir liels fokuss uz individuālo pircēju. Reakcija uz produktu bieži vien ir līdzīga tai, kādu raisa Ērenpreiss velosipēdi – ir cilvēki, kuri apgalvo, ka ir ļoti dārgi, tomēr pārdošanas rādītāji liecina par pretējo.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Velosipēdu zādzību skaits audzis par trešdaļu

Žanete Hāka,19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada pirmajā ceturksnī parasti visstraujāk aug velosipēdu zādzību skaits, liecina Ergo dati.

To apstiprina arī Valsts policijas statistika, kas liecina, ka šā gada pirmajos trīs mēnešos kopā nozagti jau 167 velosipēdi, un tas ir par 33% vairāk nekā šajā pašā laika periodā gadu iepriekš. Daļēji tas skaidrojams ar to, ka šogad ziema bijusi neierasti silta un īsa, tāpēc velosipēdi lietoti aktīvāk un pieprasījums pēc tiem bijis lielāks. Taču arī apdrošināšanas sabiedrībā Ergo novērots, ka, kopš īpašumu apdrošināšanas polisē iekļauta velosipēdu apdrošināšana, ik gadu tieši pavasarī sāk pieteikt to zādzības.

Velosipēdu zādzības visaktīvāk tiek pastrādātas tieši sezonas sākumā — aprīlī un maijā, jo pēc tiem ir vislielākais pieprasījums un nozagto pārvietošanās līdzekli iespējams ātri realizēt. Valsts policijā atgādina, ka visbiežāk tiek zagti nepieslēgti velosipēdi vai tie, kas ir saslēgti ar nepietiekami kvalitatīvu saslēgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nodrošina ziemotni velosipēdiem, kuriem nav vietas saimnieku mājās

Linda Zalāne,02.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan velosezona šogad izstiepusies nedaudz garāka kā citus gadus, kad novembra beigās jau zemi klāja sniegs, velosipēdu darbnīcas un tirgotāji sākuši naski piedāvāt jaunu pakalpojumu – velogarāžu, kur savu uzticamo braucamo novietot ziemas sezonā.

Princips pavisam vienkāršs – klients atved savu velosipēdu uz konkrēto vietu, samaksā par pakalpojumu un līdz pavasarim aizmirst, ka mājoklī jāatrod vieta arī velosipēdam, kas gada aukstajos mēnešos visbiežāk kalpo kā drēbju statīvs. Protams, dzīvoklī iespējams velosipēdu arī ar speciāliem stiprinājumiem novietot pie sienas vai pat griestiem, bet ne visos mājokļos tam atradīsies piemērota vieta. Turklāt gleznu no sienas taču nost nerausi, lai pāris mēnešus skatītos uz savu ciskudrilli.

Aptaujātās velodarbnīcas teic, ka pakalpojums nebūt nav ienesīgs bizness un brīva niša, bet iespēja ziemas sezonā lietderīgi izmantot savas pustukšās noliktavas un nodrošināt, ka meistariem ir darbs, jo garāžas pakalpojums tiek piedāvāts komplektā ar velosipēda tehnisko apkopi. Tas nozīmē, ka, iestājoties pavasarim, klientam vairs nebūs jālauza galva par sava braucamā savešanu darba kārtībā. Velodarbnīcas gan ir pārliecinātas, ka nākamajā pavasarī būs mazāk darba un pie to durvīm neveidosies garas rindas, jo lielākā daļa velobraucēju, kā ierasts, visu tomēr atstāšot uz pēdējo brīdi un līdz ar pirmajiem pavasara saules stariem attapšoties, ka braucamo vajag tagad un tūlīt, turklāt ideālā kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien no plkst.17 darbu sāks veloizstrādājumu mazumtirdzniecības un restaurācijas uzņēmuma SIA Ērenpreiss Original velokafejnīca, apstiprina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss.

Oficiālā atklāšana varētu notikt tuvāko nedēļu laikā.

Ērenpreisa velokafejnīca būs vienlaikus arī pilna servisa veikals, kas iekļauj arī velosipēdu darbnīcu. Tā atradīsies Tērbatas ielā 65. Kopējā velokafejnīcas platība būs 100 kvadrātmetri.

Ieguldīto investīciju apjoms patlaban vēl nav aprēķināts.

Pēc formas šī būs ride-in kafejnīca. Proti, ar šo kafejnīcu-veikalu uzņēmums vēlas radīt nevis vienkārši veikalu, bet pilsētvides dzīvesveida kultūrpunktu - pulcēšanās vietu, kur notiks tematiski pasākumi, lekcijas ar mērķi veicināt velo kultūras turpmāko attīstību Rīgā.

SIA Ērenpreiss Original dibināta 2010.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2845 eiro. Ērenpreiss Original īpašnieki ir Ērenpreiss - 25%, Viesturs Masteiko - 50% un Mārtiņš Kvēps - 25%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums "BS bicycles" Dobelē rada personalizēta dizaina velosipēdus, kurus tuvākā gada laikā plānots arī eksportēt.

Uzņēmuma īpašnieks Arvīds Borherts-Smiļģis velo nozarē sāka strādāt 2007.gadā pēc vidusskolas absolvēšanas - iesākumā kā pārdevējs velo veikalā, vēlāk tika apmācīts par velosipēdu mehāniķi. Paša uzņēmējdarbība aizsākās 2014.gadā, piedāvājot velosipēdu atjaunošanu un remontu, tomēr klientu pieprasījuma un uzkrāto zināšanu vadītam A.Borhertam-Smiļģim radās ideja par sava velosipēdu zīmola izveidi, jo tā ir niša, ko viņš vēlas attīstīt.

Uzsākot sadarbību ar pasaulē vadošajiem un atpazīstamajiem velosipēdu daļu ražotājiem, 2018. gadā tika dibināta velosipēdu ražotne, firma "BS bicycles", kurā sākta velosipēdu izgatavošana un no 2019.gada uzņēmums strādā kā zīmols "Barons Velo", savukārt 2020.gada februārī saņemta arī preču zīme "Barons Velo®".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ līdz ar pavasara iestāšanos Rīgas ielās sezonu sāk koplietošanas velosipēdi “nextbike LV”, kas ir vienīgais nomas velosipēdu tīkls galvaspilsētā, informē uzņēmums.

Kopumā lietošanai rīdziniekiem un galvaspilsētas viesiem šogad ir pieejami vairāk nekā 400 velosipēdi, tai skaitā tandēmi. 2023. gada sezonas laikā “nextbike LV” velosipēdi tika nomāti vairāk nekā 11,3 tūkstošus reižu un pa pilsētas ielām nobrauca 142 tūkstošus kilometru.

Koplietošanas velosipēdus iespējams izmantot jebkurā diennakts laikā, par braucieniem norēķinoties ar “nextbike LV” mobilo lietotni. Nomas velosipēdu var paņemt jebkurā vietā, kur tas ir novietots, un pēc lietošanas atstāt “zaļajā zonā“, kas norādīta lietotnes un mājaslapas kartē. Lai motivētu lietotājus velosipēdus atstāt tādās vietās, kur tas netraucē citiem satiksmes dalībniekiem, par velosipēdu atstāšanu ārpus bāzes stacijām tiek piemērota papildu maksa 1 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes policisti aizdomās par velosipēdu uzpirkšanu, apzinoties, ka tie ir zagti, aizturējuši kāda Rīgas lombarda darbinieku. Likumsargi izņēmuši 26 divriteņus.

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes rīcībā bija nonākusi informācija par kādu lombardu Rīgā, Brīvības gatvē, kur, iespējams, tiek uzpirkti zagti velosipēdi.

5.septembrī Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas pārvaldes policisti sadarbībā ar velosipēdu zādzību atklāšanas grupu aizturēja 1989. gadā dzimušu lombarda darbinieku. Policijas rīcībā esošā informācija liecina, ka vīrietis uzpircis velosipēdus no vairākiem klientiem, zinot, ka tie ir zagti.

Aizturētais vīrietis iepriekš sodīts par narkotiku lietošanu un sveša finanšu instrumenta izmantošanu.

Kriminālprocesa ietvaros kratīšanas laikā lombardā izņemti 26 velosipēdi. Valsts policija jau ir noskaidrojusi septiņu velosipēdu īpašniekus un cenšas noskaidrot, kam pieder pārējie 19 velosipēdi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat ieguvis finansējumu Rīgas domes grantu programmā «Atspēriens».

SIA «Transporent», kas uz franšīzes līguma pamata pārstāv zīmolu «Sixt» un līdz šim piedāvāja arī koplietošanas velosipēdu nomas pakalpojumus, turpinās piedāvāt dažāda veida auto transporta nomu, attīstot un pilnveidojot tieši šo pakalpojumu.

Līdzšinējais «Sixt» velosipēdu nomas struktūras vadītājs un jaunā zīmola «Nextbike Latvia», ko pārstāv uzņēmums SIA «Evlab», vadītājs Mārcis Blumbergs skaidro, ka, atdaloties no līdzšinējā uzņēmuma un veidojot jaunu pakalpojuma sniedzēju, uzsvars tiks likts uz koplietošanas velosipēdu infrastruktūras attīstību.

«Nextbike Latvia» pakalpojumi būs pieejami līdz ar jauno sezonu, paredzams, sākot ar 2020.gada aprīli. Uzņēmuma īpašumā šobrīd ir 150 velosipēdi, un par konkursā «Atspēriens» iegūtajiem līdzekļiem 23 960 eiro apmērā, tiks iegādāti apmēram 45-50 jauni velosipēdi. Jaunie velosipēdi «Smartbike v2.0» atbildīs visjaunākajiem standartiem, savukārt, esošie tiks restaurēti un to slēdzenes tiks nomainītas pret modernākām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Nomas punktos Rīgas centrā velosipēdi būs pieejami visu ziemu

Lelde Petrāne,26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aktīvajā velosezonā strauji augusi nomas velosipēdu popularitāte un kopējais ar tiem reģistrēto braucienu skaits ir trīskāršojies, sasniedzot nepilnus desmit tūkstošus. Visaktīvāk velo nomas pakalpojumus izmantojuši vietējie iedzīvotāji, kuri veikuši 70% no visiem braucieniem, liecina Sixt velo nomas apkopotie dati. Populārākajos nomas punktos Rīgas centrā velosipēdi būs pieejami visu ziemu.

Vidējais nomas velosipēda lietošanas ilgums ir 3,2 stundas - vietējie iedzīvotāji parasti nomājuši velosipēdu īsākam laika posmam, kamēr ārvalstu viesi bieži vien mēdz iznomāt velosipēdu līdz pat nedēļu ilgam periodam, aktīvi iepazīstot Rīgu, Jūrmalu un pilsētu tuvāko apkārtni. Vairāk nekā 200 velobraucēji šovasar izmantojuši arī iespēju iegādāties velo nomas abonementus, lai visu sezonu regulāri pārvietotos ar velosipēdu.

«Velobraukšanas kultūra Rīgā ir sākusi attīstīties. To veicina gan infrastruktūras pakāpeniska izveide, gan arī pēdējos gados labvēlīgie laika apstākļi, kas ļauj ar velosipēdu brīvi pārvietoties arī gada aukstākajos mēnešos. Šogad pagarināsim velo sezonu, piedāvājot nomas velosipēdus arī ziemas sezonā. Skandināvijas valstu pieredze rāda, ka velobraukšanai vēsāks laiks nav šķērslis,» stāsta Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rada salokāmu elektrisku kravas velosipēdu

Db.lv,18.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmos Latvijā radītos salokāmos elektriskos kravas velosipēdus “Vezums” plānots piedāvāt tirgū jau 2025. gadā.

“Vezums” mērķis ir eksportēt gan salokāmos mehāniskos, gan salokāmos elektriskos kravas velosipēdus, kā pirmās izvēloties riteņbraucējiem un velotransportam draudzīgākās valstis – Nīderlandi, Dāniju, Vāciju, Lielbritāniju u.c.

Ar ideju par salokāmiem kravas velosipēdiem, kas būtiski atvieglotu ikdienu kopienās, kam īpaši rūp pilsētvide, “Vezums” komanda – Jēkabs Ozols, Oskars Kotello un Emīls Krišjānis – startēja konkursā “Ideju kauss 2023”. Konkursā iegūtais atbalsts deva papildu stimulu ķerties pie darba, lai šādi velosipēdi nonāktu Latvijas un pasaules tirgū.

“Pašreiz daudzviet Eiropā kravas velosipēdi kļuvuši ļoti populāri, piemēram, Londonā, to iekļaušana pilsētvidē, tādējādi, atslogojot satiksmi, tiek pat īpaši atbalstīta. Kravas velosipēdi ir dažādu meistaru, kā santehniķu, elektriķu u.tml. braucamais, jo viņi kravas kastē var ievietot instrumentus un doties pie klienta. Tāpat vecāki bieži vien šādi pārvietojas pilsētā kopā ar saviem mazajiem bērniem. Mums bija skaidrs, ka kravas velosipēdu loma pilsētvidē pieaugs ne tikai siltajā gadalaikā, bet arī ziemā, turklāt tie spēj paveikt gandrīz tikpat daudz kā vieglā automašīna, vienlaikus esot videi un veselībai draudzīgāki,” stāsta J. Ozols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nupat aizvadītā Vienības velobrauciena laikā plašākam veloekspertu lokam bija iespēja tuvāk iepazīt daļu no Latvijā topošās Materia Bikes koka rāmju divriteņu kolekcijas. Pirmās uzslavas jau saņemtas, uzņēmuma pārstāvji neslēpj, ka ir ļoti priecīgi par to, taču vienlaikus redzams, ka šajā gadījumā esam liecinieki nevis vienreizējam mākslas projektam, bet gan ekskluzīva eksportprodukta tapšanai Rīgā, trešdien raksta laikraksts Diena.

Ir redzēti daudzi mēģinājumi izgatavot koka rāmjus, arī citas detaļas divriteņiem. Parasti tie beidzas ar naudas trūkumu rūpnieciskas ražošanas uzsākšanai un arī neprasmi piesaistīt investorus. Šajā gadījumā iniciatīva nāca no investoru puses, tie, sadarbojoties ar Tehniskās universitātes studentiem un mācībspēkiem, biznesa potenciālu saskatīja tieši no koka izgatavotajos velosipēdu rāmjos. Lai saprastu, vai studentu mēģinājums ir dzīvotspējīgs, tika radīts vīriešu pilsētas velosipēda modelis, ko nosūtīja uz akreditētu laboratoriju Vācijā, kur tam veica testu saskaņā ar augstākās kategorijas izturības prasībām. «Patiesībā likumdošana nenosaka, ka velosipēdu ražotājiem šie testi būtu obligāti jāiziet, taču mūsu gadījumā apzinājāmies, ka būs jāiekaro uzticība,» stāsta viens no Materia Bikes vadītājiem Mārtiņš Pakulis. Velosipēdi testēti arī sacensībās – ar vienu no tiem nobraukti četri SEB kalnu divriteņu sacensību posmi, braukts arī Rīgas velomaratonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Evlab" ar 150 zīmola "Nextbike" velosipēdiem galvaspilsētā ir atklājis velosipēdu koplietošanas sezonu.

"Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs norāda, ka nomas velosipēdi ir pieejami lietotājiem visas vasaras un rudens sezonas garumā. Gadījumā, ja ziema būšot tikpat silta kā pērn, velosipēdi lietotājiem būs pieejami arī ziemas mēnešos.

Jau ziņots, ka SIA "Evlab" kļuva par vienu no trim 2019. gada Rīgas domes grantu programmas "Atspēriens" uzvarētājiem. Projekta ietvaros uzņēmums saņēma 25 000 eiro jaunu velosipēdu iegādei.

Trīs uzņēmumi Atspērienā tiek pie 75 000 eiro viedpilsētu risinājumiem 

Par Rīgas domes grantu programmas «Atspēriens» 2019. gada uzvarētājiem atzīti SIA «Evlab»,...

"Plānu realizācija noteikti ir izdevusies. 150 velosipēdiem ir uzstādītas modernas rāmja slēdzenes, kas spēj precīzi parādīt savu atrašanās vietu gan klientiem pieejamības nolūkos, gan administrācijai drošības nolūkos. Ar grantu programmas "Atspēriens" palīdzību ir iegādāti arī 40 jauni velosipēdi. To piegāde Rīgā sagaidāma drīzumā - vēlākais augustā," stāsta "Nextbike" vadītājs.

"Nextbike" pilsētas ielās darbu uzsāka jūnijā, lai gan sākotnēji to bija plānots jau aprīlī. M. Blumbergs šo apstākli skaidro gan ar dažu sarežģītu birokrātisku procesu izpildes laiku, gan tehniskām pārmaiņām, bijusi jūtama arī pandēmijas ietekme.

Klientu ērtībai un velosipēdu pieejamības veicināšanai, sadarbībā ar inženieriem un pilsētplānotājiem "Grupa 93", tika izstrādāta "brīvā zona" jeb "flexzone", kur klientiem tagad ir iespēja pabeigt nomu ārpus "oficiālas" stacijas, par to piemaksājot papildu 1 eiro, norāda M.Blumbergs, kura sākotnējais mērķis jau pērn bija attīstīt koplietošanas velosipēdu infrastruktūru Rīgā.

Sixt velonomu Latvijā aizstās Nextbike 

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat...

"Brīvās zonas" ieviešana ļauj pakalpojumam kļūt daudz pieejamākam – katram klientam tiek dota iespēja aizbraukt līdz savam galamērķim un tur atstāt velosipēdu, kas tālāk ir pieejams nākamajam lietotājam daudz tuvāk kā fiksētā stacijā.

Esošo staciju izvietojums esot balstīts uz klientiem jau ierasto izvietojumu no citiem gadiem. Ir nākušas klāt arī jaunas stacijas, kur novērots potenciāls pēc pieprasījuma. "Aktīvajiem velo nomas lietotājiem būs iespēja ietekmēt brīvo zonu robežas un staciju izvietojumu," piebilst vadītājs.

Tāpat arī nekustamo īpašumu attīstītājiem, apsaimniekotājiem un jebkuram uzņēmumam, kas vēlas uzlabot vidi sev apkārt un iedzīvotāju vai darbinieku veselību, ir iespēja ar līdzmaksājuma palīdzību nodrošināt velo koplietošanas staciju gandrīz jebkurā sev vēlamā vietā.

"Nextbike" pirmā sadarbība stacijas izveidē ar citu uzņēmumu īstenota kompleksā "Business Garden" Rīgā, Pārdaugavā. Velo koplietošanas stenda pieejamība objektā tiks nodrošināta tuvākajā laikā. Šāda un citu mobilitātes pakalpojumu piedāvāšana biroju kompleksā palīdzējusi arī papildus punktu iegūšanai starptautiskā ilgtspējīgas būvniecības sertifikāta LEED augstākās - platīna kategorijas saņemšanai.

"Gan no pilsētplānošanas viedokļa, gan no pašvaldības pārvaldības viedokļa, gan arī no katra atsevišķa iedzīvotāja personīgā viedokļa, velosipēds un velosipēda pieejamība ir kā tāda "brīnumnūjiņa" - instruments dažādu situāciju efektīvai uzlabošanai," teic "Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs.

"Nextbike Latvija" pagaidām ir vienīgais šāda pakalpojuma sniedzējs valstī. "Lai arī pēdējos divos gados ir strauji paplašinājusies koplietošanas servisu daudzveidība (elektroskūteri, mopēdi un citi), tomēr no ilgtspējības, efektivitātes, vides aizsardzības, veselības un vēl daudziem citiem aspektiem – velosipēds ir galvas tiesu pārāks," teic M. Blumbergs

Arī tūristi ir ļoti nozīmīgs koplietošanas velosipēdu klientu segments. "Pandēmija, protams, ietekmē kopējo tūrismu plūsmu un paredzam, ka ceļošanas ierobežojumu dēļ ārzemju tūristi, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, mazāk izmantos velo nomas pakalpojumus Rīgā, taču paredzam arī to, ka velo koplietošana kļūs daudz populārāka vietējo iedzīvotāju vidū, jo ir novērojama tendence, ka iedzīvotāji meklē alternatīvas sabiedriskajam transportam," uzskata vadītājs. Viņš piebilst, ka sadarbība ar pašvaldībām ir tā, kas veicinās tieši vietējo lietotāju skaita pieaugumu.

Lai pārvietotu velosipēdus starp stacijām, kā arī lai pārbaudītu to tehnisko stāvokli, uzņēmuma tehniskais dienests veic regulāras apgaitas. Līdz ar to katrs velosipēds ne retāk kā reizi 3 dienās tiek pārbaudīts, apkopts, notīrīts un dezinficēts, norāda vadītājs. Tāpat viņš aicina lietotājus arī pašiem rūpēties par savu drošību un veselību, regulāri mazgājot rokas un ievērojot arī citas pandēmijas laikā noteiktās personīgās higiēnas prasības.

"Nextbike" ir viens no koplietošanas velosipēdu sistēmas izstrādātājiem, kas darbojas globālā tīklā vairāk nekā 200 pilsētās, vairāk nekā 26 valstīs visā pasaulē. Visā pasaulē ir 7 miljoni reģistrētu "Nextbike" lietotāju.

TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Atspēriens piešķirs 25 000 eiro grantus radošiem un inovatīviem uzņēmumiem 

Rīgas pašvaldība izsludina ikgadējo pieteikšanos grantu programmai "Atspēriens"....

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts iegādājies 200 jaunus un modernus velosipēdus, kuru uzbūve un funkcijas īpaši pielāgotas pasta sūtījumu transportēšanai dažādos laikapstākļos, atsaucoties uz uzņēmuma pārstāves Agijas Tēraudas sniegto informāciju, ziņo reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Ar velosipēdiem ikdienā pārvietosies pastnieki, kas apkalpo privātmāju rajonus pilsētās un lauku reģionos.

Rūpējoties par darbinieku un transportlīdzekļu drošību, Latvijas Pasts velosipēdus reģistrējis Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), pēc kuras datiem, šis ir lielākais vienas juridiskas personas vienlaikus reģistrēto velosipēdu skaits.

Jauni velosipēdi pirkti, jo iepriekš – 2004. un 2006.gadā – iegādātie velosipēdi intensīvās slodzes rezultātā jau nolietoti, nespējot pilnībā nodrošināt ne pastnieka komfortu, ne arī nepieciešamās piegādes funkcijas, raksta Zemgales Ziņas.

Komentāri

Pievienot komentāru