SIA Ērenpreiss Original Latvijā un ārvalstu tirgos sevi pozicionē kā augstas klases pilsētas dizaina velosipēdu ražotāju.
Pieprasījuma dinamika dod pārliecību nenovirzīties no iesāktā kursa, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Velosipēdu dizaina izstrāde un prototipu veidošana notiek SIA Ērenpreiss Original darbnīcā, savukārt detaļas tiek meklētas ārpus Latvijas robežām. «80% no tām tiek veidotas pēc mūsu individuālā pasūtījuma un lielākoties tas notiek Taivānā. Šajā valstī esošās ražotnes velosipēdu industrijā atzītas par kvalitatīvākajām. Mūsu velosipēdu kvalitātes garants – komplektācija notiek šeit, Rīgā. Vērtējot velosipēda ražošanas izmaksas, puse ir mūsu ieguldītais darbs,» stāsta SIA Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss. Baltijas valstīs šo faktu, ka Ērenpreisa velosipēdu detaļas ražotas ārvalstīs, mēdzot uztvert saasināti, bet rietumos tas tiek pieņemts kā ierasta prakse. «Mūsu ambīcijas nākotnē ir ražot velosipēdu rāmjus tepat Latvijā. Tajā saskatu biznesa potenciālu, bet, lai būtu rentabli to darīt, ražošanas apjoms jāpalielina līdz četriem, pieciem tūkstošiem velosipēdu gadā. Līdz šādam ražošanas apjomam vēl jāattīstās,» viņš turpina.
SIA Ērenpreiss Original pieteicis Ērenpreisa velosipēdus Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajam konkursam Eksporta un inovāciju balva 2014 kategorijā Importa aizstājējprodukts.
Pirmie četri Ērenpreisa velosipēdu modeļi Latvijas un Eiropas tirgū nonāca 2012. gadā. No tiem divi modeļi (Greta un Tom) bija vidējas klases un komplektācijas velosipēdi, bet modeļi Paula un Gustav tika pozicionēti kā augstas klases velosipēdi. Pēc tirdzniecības rādītājiem tika secināts, ka pieprasītākie bija cenas ziņā dārgākie velosipēdi, kas ļāva gūt pārliecību, ka jāpozicionējas tikai kā augstas klases produkta ražotājam, pārstrādājot visu modeļu (arī Greta un Tom) komplektāciju tā, lai tie atbilstu augstākajai cenu kategorijai. Ražotājs noskaidrojis, ka vidēji Latvijas tirgū cenu kategorijā virs 700 eiro gadā tiek pārdoti 500–700 jauni pilsētas dizaina velosipēdi, tātad Ērenpreiss aizņem 40–50% no šīs tirgus nišas Latvijā.
Nolūkā pilnveidot velosipēdu kvalitāti esot investēti 100 tūkstoši eiro, izstrādājot presformas speciāli Ērenpreisa velosipēdu detaļām. Ražotājs arī veicis velosipēdu izturības pārbaudes testus sertificētās laboratorijās gan Taivānā, gan Eiropā. Kaut arī tā nav obligāta prasība, Ērenpreiss Original mērķis ir sasniegt starptautiskām prasībām atbilstošu rāmju sertifikāciju, kas nostiprinātu pozīcijas eksportā.
Tāpat esot ieguldīts darbs pie divu vidējas klases modeļu izstrādes, lai spētu izvērst plašāku darbību vietējā cenu kategorijā no 450 līdz 600 eiro. Jauno modeļu mērķauditorija būšot gados jaunāki pircēji. Velosipēdi būšot modernāki, ar sportiskāku ģeometriju, ne tik klasiski kā līdzšinējie Ērenpreisa divriteņi.
Visu rakstu Rada divus jaunus velo modeļus lasiet 20. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.