Trīs pārsteidzošas idejas, kā nopelnīt (vēl vairāk) ar Ziemassvētkiem un Jauno gadu.
Jā, īsti grinčiskā garā, mēs nevis par to, kā, piemēram, būt vairāk kopā ar sev tuvajiem un nozīmīgajiem cilvēkiem šajā svētku posmā, bet gan par to, kādas svētku idejas varētu ienest papildu vērdiņu, jo, kā labi zināms, nerimtīgais patērētājs apgurst ar sev tuvajiem un nozīmīgajiem gana ātri, un tad viņam gribas pirkt un darīt, un rosīties, tāpēc svētku laiks ir vislabākais, lai pārbaudītu, vai uzņēmīgā ideja spēj iekārdināt arī nerimtīgo patērētāju. Un neba visām idejām ir jābūt tik sezonāla rakstura kā, piemēram, Salaveču biznesam. Lai gan pat to ar mazliet izdomas un apķērības var pārvērst biznesā, kam nav sezonas, kā to pierāda Sealed by Santa, neliels uzņēmums, kas sezonā izsūta «Santaklausa dāvanas», bet pēc tās omulīgais resnvēderis iemiesojas i’ Lieldienu zaķa un pat Zobu fejas «ādā». Taču tās idejas...?
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Neglītie svīteri
Gandrīz pirms 12 gadiem Ragstock Čikāgas veikala vadītājs un mantu iepircējs palūdza, lai kolēģi iesūta viņiem visus iespējamos Ziemassvētku svīterus, ko vien sanāk atrast. Tie ir puloveri, kurus rotā Ziemeļbrieži sarkandeguņi, plīšlācēni slēpotāji un piparkūkvīriņi-šķelmji. To vienojošā pazīme ir ne tikai zaļsarkanbalta krāsu gamma ar kādu zelta vai nakts zilā akcentu, bet arī neaprakstāms neglītums. Izrādījās, šādam otro roku neglītumam ir milzu pieprasījums, un nu šie svīteri (to vidū gan ir arī vestes un jakas) tiek pārdoti visos 34 Ragstock veikalos visā plašajā Amerikā, raksta Fast Company (virtuāli svīteru&Co neglītumu var izbaudīt ragstock.com). Nesen kompānija pat radīja Tinder tipa aplikāciju, lai palīdzētu ļautiņiem atrast vispiemērotāko neglīto svīteri. Konkurences pieaugums apliecina, ka kaut kas ir aizgājis masās. Uglychristmassweater.com līdzās jau uzradītiem neglītajiem svīteriem ļauj cilvēkam pašam dizainēt savu personisko «neglītumu», kas tad nedēļas laikā no dizaina pārtop pavisam reāli nēsājamā svīterī. Nav nopietni? Šīs kompānijas apgrozījums 2015. gadā bija 4,8 miljoni ASV dolāru. Savukārt kompānija ar tik daiļrunīgo nosaukumu Tipsy Elves (Piedzērušies elfi) savu neglīto svīteru kolekciju paplašinājusi ar Helovīna kombinezoniem un Pateicības dienas T-krekliem.
Dāvana ne tikai gada nogalē
Abonējamo lietu bizness nav nekas īpaši jauns, un daudzas idejas ir nākušas un tā arī aizgājušas, bet ja nu šāda ideja ir radusies, vislabākais laiks, kad to pārbaudīt, ir gada nogale. Tieši šajā laikā miljoniem cilvēku izmisīgi vai pat histēriski joņo pa veikaliem vai sērfo stundām ilgi internetā, mēģinot atrast to vienīgo un labāko dāvanu. Kā mēs labi zinām, ar to rezultātu ir, kā nu ir, – ekonomisti aprēķinājuši, ka vismaz 10% no Ziemassvētku dāvanas vērtības ir tīrais zudums. Atgādināsim, ka šis skaitlis ir tikai vidējais statistiskais un zudums nereti ir stipri lielāks. Nav gan nekādu oficiālu ziņu, kā tad dāvanas saņēmējs lūkojas uz abonentdāvanu, bet jau pati ideja, ka regulāri tiek saņemts kāds pārsteigums, ir iepriecinoša. Uzdāvināt smaržu pudeli vai abonementu uz ikmēneša smaržu paraugu kolekciju ir divas atšķirīgas lietas, kur pirmajā gadījumā nošaut greizi ir vieglāk par vieglu, bet otrajā vienmēr var cerēt uz kaut ko labāku nākamajā mēnesī.
Visu rakstu Ne tikai salaveči un piparkūkas lasiet piektdienas, 21.decembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!