Administratīvajā rajona tiesā noraidījusi Šveices uzņēmuma Stadler Bussnang AG lūgumu apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu, kas ļauj slēgt līgumu par jauno vilcienu iepirkumu, DB uzzināja tiesā.
No šī tiesas lēmuma, visticamāk, atkarīgi turpmākie notikumi ap teju 610 milj. eiro vērto 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma konkursa likteni.
Minētajā konkursā uzvarēja Spānijas ražotājs Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF), kas pagarināja a/s Pasažieru vilciens izteikto līguma slēgšanas piedāvājumu līdz šā gada 31. janvārim. Jāatgādina, ka CAF izteiktā piedāvājuma termiņš beidzās 26. decembrī, un iepriekš viss liecināja, ka to pagarināt CAF neplāno.
Janvārī izšķirsies tas, vai Latvijā būs jauni vilcieni, iepriekš norādīja Pasažieru vilciena pārstāvis Andrejs Fiļipovs. Viņš piebilda, ka uzņēmums no savas puses izpildījis visas sava akcionāra Satiksmes ministrijas personā - prasības un iesniedzis visus prasītos paskaidrojumus un papildinājumus saistībā ar paredzamo līgumu par jauno vilcienu iepirkumu.
Satiksmes ministrs Aivis Ronis atzīmējis, ka valdība nav pret līguma slēgšanu ar uzvarētāju, tā tikai vēlas, lai līguma noslēgšana neradītu draudus par papildu budžeta izdevumiem perspektīvā. Viņš arī atzina, ka esošajos apstākļos nevar dot garantijas, ka konkurss tiks īstenots. Proti, sliktākajā gadījumā pastāvot iespējas pasažieru vilcienu iepirkumu konkursam paredzētos 100 milj. Ls ES fondu līdzekļu pārdalīt citiem projektiem.
Konkurss ilga gandrīz divus gadus, un tika vairākkārt iesniegtas sūdzības un veiktas konkursa nolikuma izmaiņas. Pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti - CAF, a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG. Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā, bet savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF. Stadler iesniedza sūdzību un lūdza aizliegt parakstīt līgumu, kā arī uzdot pārtraukt konkursu. Kopējā līgumsumma ir vairāk nekā 430 milj. Ls, no kuriem ES atbalsts paredzēts teju 100 milj. Ls apmērā.