Kopš NP Foods iegādes norvēģu uzņēmumu grupa Orkla kompānijā Orkla Confectionery & Snacks Latvija ieguldījuši vairāk nekā desmit miljonus eiro un neplāno apstāties
Pirms pusotra gada notika vērienīgs darījums Latvijas saldumu biznesā – SIA NP Foods un zīmoli Laima, Selga, Staburadze, Ādažu čipsi un Pedro nonāca pārtikas nozares milža Orkla paspārnē. Par izmaiņām uzņēmuma dzīvē stāsta Orkla Confectionery & Snacks Latvija vadītājs Ēriks Smits-Hansens (Erik Smith-Hansen).
Fragments no intervijas:
Iepriekš Laimai un citiem zīmoliem bija izteikti laba reputācija. Vai tā ir mainījusies?
Ikmēneša tirgus daļas apskats par augustu, ko veic Nielsen, liecina, ka mums ir jauns rekords šokolādes tāfelīšu tirgū – 42,6%, un tas Laimai ir rekords. Domāju, ka patērētājs redz, kā zīmols izskatās plauktos, novērtē, kā garšo, un faktam, kas ir īpašnieks, nevajadzētu būt īpaši svarīgam aspektam. Taču, ja tam ir nozīme, ceru, ka mūs redz kā labu īpašnieku. Protams, Laimai ir īpašs pozicionējums Latvijā, un nevienam citam zīmolam tāda nav.
Runājot par jauno logo, ir izskanējuši komentāri, ka jaunais Laimas logo ļoti līdzinās Leica logo.
Jā, esmu to dzirdējis. Joprojām domāju, ka tas ir Laimas logo. Tam ir vēsture – paskatoties uz vecākiem Laima logo, var redzēt, ka tas ir attīstījies. Ja mēs tirgotu kameras, būtu cits jautājums. Neesam mainījuši logo, lai kopētu Leica.
Pirms kāda laika Laimai bija arī saldējums. Vai kompānija ir plānojusi atjaunot šo produktu sortimentā?
Tas bija izplatīšanas līgums – daži mūsu zīmoli tika izmantoti saldējuma ražošanā, bet paši to neražojām. To vairs nedarām.
Laimai vairs nav ražotnes Sporta ielā. Kāpēc pieņēmāt lēmumu aiziet no šīm telpām, un vai esat spējīgi saražot visu Miera ielas ražotnē?
Sporta ielas telpas nepiederēja šai kompānijai, bet gan iepriekšējiem NP Foods īpašniekiem, tāpēc mums bija jāpamet tās. Renovējām Laimas un Staburadzes ražotnes, lai pārvietotu ražošanas iekārtas un turpmāk ražotu mūsdienīgākās un ērtākās telpās. Arī ar ražošanas kapacitāti problēmu nav.
Visu interviju Jauna lappuse Laimas dzīvē lasiet 17. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.