Itālijā pavisam ir 101 lidosta, taču tikai dažas lielākās no tām spēj strādāt ar peļņu. Mazajās lidostās, no Bolzāno līdz Salerno, ir vairāk darbinieku nekā pasažieru, un to uzturēšana iztukšo valsts un pašvaldību kasi, raksta laikraksts Latvijas Avīze.
Mazo lidostu kopējie zaudējumi pēdējos trīs gados esot sasnieguši 150 miljonus eiro. Aizejošā tehnokrātu valdība Mario Monti vadībā nolēmusi samazināt valsts finansējumu lidostām, mudinot mazākās lidostas piesaistīt privātos līdzekļus vai izbeigt darbību, norāda laikraksts.
Kas kopīgs Bolzāno lidostai pašos Itālijas ziemeļos ar Brešas Montikjāri lidostu 200 kilometrus uz dienvidrietumiem? Atverot šo lidostu mājaslapu, sadaļā «šodien izlido/ielido» valda pilnīgs tukšums, skaidro Latvijas Avīze. Abās lidostās joprojām strādājot ugunsdzēsēju brigāde un finanšu policijas iecirknis, bet pasažieru nav. Krīzes dēļ aviokompānija Air Alps nesen atcēlusi pēdējo reisu Bolzāno – Roma. Kamēr reiss vēl bija aktīvs, lidosta apkalpoja 3000 pasažieru mēnesī, tagad nevienu. Brešas lidosta apkalpo tikai dažus kravas reisus.
Šo lidostu uzturēšanai valsts esot iztērējusi milzīgas summas. Brešas lidosta kopš gadsimta sākuma dotācijās saņēmusi 160 miljonus eiro, Bolzāno – 45 miljonus, no kuriem seši miljoni jaunā termināļa būvei, kuru atklāja 2011. gadā, bet nu tas netiek izmantots. Vēl 27 miljonus eiro Bolzāno lidostai nupat iedalījusi provinces vadība, noskaidrojis laikraksts.
Un tie neesot daži atsevišķi gadījumi. Salerno lidostai, kas valstij līdz šim izmaksājusi 30 miljonus eiro, vajadzēja kļūt par Kampānijas reģiona otru lielāko lidostu. Bet arī tur lidojumu saraksts ir tukšs, lidosta jau vairākkārt slēgta un atkal atvērta, saglabājot pārdesmit darbiniekus. Pirms dažiem mēnešiem aviokompānija Skybridge mēģinājusi atdzīvināt šo lidostu, atklājot reisu uz Milānas Malpensu. Pirmajā lidojumā bijis tikai viens pasažieris, un reisu nekavējoties slēdza.
Labāku iespaidu par sevi atstājot Forlī lidosta, kuras lidojumu sarakstā ir ielidojošie reisi no Bulgārijas un Rumānijas. Tomēr, neskatoties uz 40 miljoniem eiro, ko beidzamajos sešos gados ieguldījusi province, tā atrodas uz bankrota robežas. Apsaimniekojošā uzņēmuma direktors Masimo Balzani izteicis priekšlikumu nosaukt lidostu Benito Musolīni vārdā, lai pievērstu tai lielāku uzmanību.
Vismaz trīsdesmit Itālijas mazajās lidostās situācija esot līdzīga iepriekšminētajām, uzsver Latvijas Avīze.