Aprīļa vidū veiktā iedzīvotāju aptauja Latvijā atklāj, ka koronavīruss Covid-19 un tā radītie draudi satrauc 57% Latvijas iedzīvotāju pretstatā 66% marta beigās.
Joprojām saglabājas nozīmīgs skaits iedzīvotāju, kuri uzskata, ka koronavīrusa radītie apstākļi ir viņus būtiski ietekmējuši – 65% līdzīgi kā marta beigās (67%). Tomēr liela daļa iedzīvotāju (42%) ir pārliecināti, ka drīzumā viss kļūs labāk.
"Kantar" zīmolvedības eksperte Inta Priedola komentē: "Vēlme pēc pozitīvām ziņām un pārredzamā nākotnē jūtamām izmaiņām ikdienas kārtībā vērojama arī citos šī pētījuma jautājumos. Cilvēku vidū pieaug dzīvesprieks, vēlme ikdienā nedomāt tik daudz par koronavīrusu un tā radītajiem ārkārtas apstākļiem, bet vairāk par praktiskām un ikdienišķām lietām – mājokļa sakārtošanu, svētku svinēšanu un to, kā pilnvērtīgi pavadīt laiku ar ģimeni, gūstot no tā prieku. Medijiem un zīmoliem būtu ieteicams vairāk runāt par ikdienišķām un praktiskām lietām, par nākotnes perspektīvām."
Lai arī iedzīvotāju noskaņojumā parādās pozitīvas tendences un vērojama apņēmība atgriezties pie ierastās lietu kārtības, pētījuma dati joprojām rāda, ka liela daļa iedzīvotāju ir noraizējušies par ekonomisko situāciju un gaidāmo krīzi.
75% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka būs vajadzīgs ilgs laiks, lai atgūtos no ekonomiskās lejupslīdes. Pieaug to iedzīvotāju skaits, kuri atzīst, ka koronavīrusa ārkārtas situācija ir ietekmējusi viņu ģimenes finansiālo situāciju (32% pretstatā 22% marta beigās).
Kopumā vērojams, ka iedzīvotājiem pietrūkst skaidrības par ārkārtas situācijas ilgumu, pārredzama plāna, kā no tās iziet un kā valstī tiks stabilizēta ekonomiskā lejupslīde. Tas ir aktuāli 60% Latvijas iedzīvotāju.
"Kantar Covid-19 Barometrs" pēta to, kā Covid-19 ietekmē patērētāju rīcību, attieksmi un gaidas. Globālā pētījuma ietvaros katrā pētījuma vilnī tiek aptaujāti ap 30 000 cilvēku vairāk nekā 50 valstīs. Jaunākais pētījuma vilnis Latvijā veikts 15. līdz 17. aprīlī, aptaujājot 700 Latvijas iedzīvotājus vecumā 18 -74 gadi.