Globālā industriālās loģistikas spēlētāja GEFCO Group meitasuzņēmums GEFCO Baltic, pagarinājis līgumu ar MAN - vadošu vācu kravas automobiļu, autobusu un citu komerciālo transportlīdzekļu ražotāju.
GEFCO nodrošina pilnu piegādes ķēdi, transportējot MAN sastāvdaļas no rūpnīcām Austrijā un Vācijā uz Uzbekistānu ar unikāla multimodālā risinājuma palīdzību.
Komplicētā multimodālā piegādes ķēde aptver vairākus transportēšanas veidus un ir būtiska MAN automobiļu ražošanai pēc just-in-time principa, tūlītēji reaģējot uz pieprasījumu. Loģistikas risinājums tika izstrādāts pēc klienta pieprasījuma nodrošināt laicīgu piegādi ar visaugstāko kvalitāti un pārredzamību visos piegādes ķēdes posmos ceļā no Austrijas un Vācijas uz Uzbekistānu, neskatoties uz sezonālajām kravu apjoma izmaiņām. GEFCO piedāvātais multimodālais piegādes ķēdes risinājums, ko izstrādāja GEFCO Baltic sadarbībā ar citām GEFCO filiālēm, apmierināja visas klienta prasības gan attiecībā uz strikto laika grafiku, gan kapacitātes elastību un budžeta ietvaru.
Projekts tika uzsākts 2014. gada aprīlī un saskaņā ar līgumu ilga gandrīz gadu. Kopš 2015. gada GEFCO Baltic ir tiešais dzelzceļa sastāvu operators šim projektam, nodrošinot arvien kvalitatīvākus pakalpojumus MAN un citiem projekta partneriem. Konteineri piegādei pa dzelzceļu uz Uzbekistānu tiek pārkrauti Rīgas ostā, un visi dzelzceļa pakalpojumi ceļā uz galamērķi tiek nodrošināti GEFCO grupas ietvaros, kravai līdzās esot pat GEFCO dzelzceļa pakalpojumu operatoram.
Laikā no šā gada aprīļa līdz nākamā gada martam paredzamais daudzums 40 pēdu konteineru piegādēm uz Uzbekistānu ir 800 kravas konteineri no Vācijas un 50 no Austrijas. Sarežģītos apstākļos un ar īsu trīs dienu iepriekšējo paziņojumu (saskaņā ar situāciju MAN rūpnīcā) GEFCO organizē 71 konteinera piegādi un formē papildu vilciena sastāvu.
GEFCO Baltic ģenerāldirektors Martīns Keršis uzsver: «Mūsu lielākais izaicinājums šajā projektā ir nodrošināt veiksmīgu konteineru piegādi ļoti stingra grafika ietvaros, kas ir sarežģīts uzdevums, ņemot vērā, ka kravai jāšķērso septiņas valstis. Lai nogādātu kravu no noliktavām Vācijā un Austrijā līdz galapunktam Uzbekistānā, kombinējam sauszemes, jūras un dzelzceļa transporta veidus, kā arī veicam muitas procedūras 13 pārkraušanas vietās.»
Ar pieeju 200 Eiropas dzelzceļa līnijām, 4 000 dzelzceļa vagoniem un jauno kapitāldaļu turētāju RZD (Russian Railways) piekļuve Krievijas dzelzceļa tīklam un aprīkojumam GEFCO ir vienkārša. Bez minimālā kravu apjoma prasībām attiecībā uz vilcienu atiešanu un ar ikdienas kravu konteineru apsekošanu GEFCO veiksmīgi apmierina klientu vajadzības šajā reģionā.
Sākotnējā līguma gaitā, laikā no 2014. gada aprīļa līdz 2015. gada martam, GEFCO Baltic transportēja 972 konteinerus (40 pēdu) no Vācijas un Austrijas uz Uzbekistānu, 28 dienās pārvietojot no 70 līdz 250 no šādiem konteineriem mēnesī.