Transporta un loģistikas uzņēmums GEFCO sadarbībā ar AS Transcontainer un citiem nozares partneriem izstrādājis jaunu preču piegādes līniju multimodālajiem pārvadājumiem, savienojot Vāciju ar Ķīnu caur Rīgas Universālo terminālu.
Pirmajā vilcienā, kurā ir 52 konteineri (40 pēdu), tiek vestas Eiropā ražotas šūšanas iekārtas, kas domātas Ķīnas kompānijai industriālajā parkā, Db.lv norādīja GEFCO Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis. Dzelzceļa pārvadājumi starp Eiropu un Āziju nav tikai šī brīža tendence, bet gan plaukstošs nozares risinājums, Ķīnai veidojot jaunas pārvadājumu līnijas un terminālus, kā arī ieguldot investīcijas Eirāzijas dzelzceļa transporta plūsmas attīstīšanā, norāda GEFCO.
Jaunais risinājums caur Rīgu nodrošina 14 līdz 16 dienu piegādes laiku, kombinējot dažādus transporta veidus un pakalpojumus – konteinerkuģus, dzelzceļu, muitošanu, kā arī piegādi galamērķī. Multimodālo pārvadājumu projektā iesaistīti vairāki nozares spēlētāji. Konteineru piegādi preču iekraušanai Vācijā un dzelzceļa platformas Rīgā nodrošina AS Transcontainer, savukārt GEFCO Baltic nodrošina jūras pārvadājumus un tālākos iekraušanas pakalpojumus līdz Ķīnai.
Projektu atbalsta VAS Latvijas dzelzceļš un Krievijas dzelzceļš. Jaunais risinājums piedāvā vienu kontrolpunktu, kas veic saziņu un kontroli no kravas atiešanas līdz piegādes brīdim, garantētu konteineru piegādi kravas iekraušanai Eiropā, izplānotu un fiksētu izpildes laiku, caurspīdīgumu, tiešsaistes izsekošanas sistēmu un monitorēšanu kravas drošībai. Dzelceļa pārvadājmi ir uz pusi ātrāki nekā jūras pārvadājumi, kā arī par 75% lētāki nekā gaisa pārvadājumi, norāda GEFCO.
«Zīda ceļa risinājumi starp Ķīnu un Eiropu kļūst arvien nozīmīgāki loģistikas sektorā vai transporta un uzglabāšanas nozarē. Klienti meklē iespējas, kā samazināt tranzīta laiku un saņemt augstas klases servisu. Rīga kā robežpunkts ir alternatīvs risinājums kravas nokļūšanai Ķīnā, izmantojot dzelzceļu, un mēs ticam, ka, piedāvājot šādu iespēju un nodrošinot šī risinājuma priekšrocības un konkurētspēju, būsim spējīgi to attīstīt un izmantot ne tikai nodrošinot kravas piegādi uz Ķīnu, bet arī otrādi – palīdzēt Ķīnai sasniegt Eiropu,» uzsver M. Keršis.