Uzņēmēja Marika Ģederte nolemj slēgt savu salonu un pārstāt kosmētikas zīmolu izplatīšanu, lai fokusētos uz skaistumkopšanas izglītības nozari , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Kopš 1996. gada uzņēmēja Marika Ģederte nodarbojas ar kosmētikas importu; 2000. gadā viņa atvēra profesionālo vidējās izglītības iestādi. «Atskārsme, ka vajadzētu biznesā veikt revīziju, parādījās 2013. gadā. Sapratu, ka ir svarīgi būt līderim kādā vienā jomā,» stāsta Marika Ģederte, SIA Kosmetoloģijas koledža valdes priekšsēdētāja.
Būt jaunradītājai
Iedzīvotāju skaits Latvijā ir samazinājies, kosmētika vispār ir luksus bizness. Pēc Maslova piramīdas, kosmētika ir pašā augšā, bez tās var iztikt, turklāt ir visai liela konkurence, savus apsvērumus pauž M. Ģederte. Tāpat ir problēmas ar darbiniekiem – nereti vērojama situācija, ka speciālisti kādu laiku pastrādā salonā, iegūst klientu bāzi un vēlāk pārtrauc darba attiecības, atverot savu salonu vai strādājot mājās.
Beigām tuvojies arī salona telpu nomas līgums. Tāpēc skaistumkopšanas salona biznesu viņa nodeva savas bijušās darbinieces rokās. «Sastapos ar apkārtējo neizpratni, kā es tik viegli «atlaižu» kaut ko, ko gadiem esmu darījusi. Esmu jaunradītāja, man patīk viss jaunais. Visu laiku skatos tajā virzienā – kas vēl Latvijā nav bijis. Ir cilvēki, kuri labāk konservatīvi turpinās strādāt, pelnīs mazāk, bet es esmu jaunradītāja – Bluebox solāriju studijas, Go Blonde apliecina to, ka esmu traka riskētāja,» saka M. Ģederte.
Franšīze ārzemēs
2014. gada nogalē Kosmetoloģijas koledža ieguva Starptautiskās skaistumkopšanas un kosmetoloģijas konfederācijas CIBTAC (Confedaration of International Beauty Therapy and Cosmetology) akreditāciju. «Saņemot akreditāciju, sapratu, ka esam tik labi, ka varam vēl vairāk un varētu atvērt savu koledžu arī citās valstīs,» saka M. Ģederte. Tāpēc viņa plāno savas koledžas franšīzes atvēršanu ārzemēs.
Visu rakstu Koncentrēsies uz izglītību lasiet 28. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.