Autoceļa Jelgava – Staļģene – Code (P94) trešajā kilometrā, Jelgavas novada Mežciemā patlaban tiek būvēts jauns tilts pār Vircavu, informē Satiksmes ministrijā.
Jaunais tilts tiek būvēts blakus vēsturiskajam vecajam tiltam pār Vircavu, kuram ir transporta satiksmei neatbilstošs platums un nestspēja, tādēļ šis tilts autotransportam vairāk netiks izmantots, bet tiks renovēts un atvēlēts gājējiem.
Jaunais tilts būs 40 metrus garš, un līdz ar tā būvniecību arī tiks iztaisnots asais līkums uz ceļa. Jaunā tilta konstrukcijas ir jau iebetonētas un tiek uzstādīti izolācijas materiāli. Tuvākajās dienās būvnieki plāno uzsākt arī jauno pievedceļu būvniecību.
Projekta kopējās izmaksas ir 1,175 milj. eiro (ar PVN), būvdarbus nodrošina SIA Rīgas tilti. Plānots, ka tilta būvniecība tiks pabeigta šogad rudenī. Trešdien, 29.jūnijā, būvdarbus Mežciemā apsekoja satiksmes ministrs Uldis Augulis un VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) vadība.
Šajā būvniecības sezonā valsts autoceļu tīklā ieplānoti remontdarbi uz vairāk nekā 30 tiltiem vai ceļu pārvadiem. Būvniecības plānu realizācija ir atkarīga no iepirkumu gaitas un būvniecības sezonas garuma, no tā, vai rudens mēnešos būs iespējams veikt būvdarbus.
Šogad 20 tiltus plānots tiks remontēti vai pārbūvēti par Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, bet 11 ‒ par valsts budžeta līdzekļiem. Darbi uz septiņiem tiltiem patlaban ir jau pabeigti. No visiem šiem tiltiem un ceļa pārvadiem 13 atrodas uz valsts galvenajiem autoceļiem, 16 – uz reģionālajiem, bet divi – uz vietējiem ceļiem.
LVC pārziņā ir 971 tilts. Tiltu inspekciju dati liecina, ka gandrīz pusei valsts autoceļu tiltu tehniskais stāvoklis vērtējams kā slikts (35%) vai ļoti slikts (13,8%). Sliktākā stāvoklī ir tilti uz vietējiem un reģionālajiem autoceļiem, labākā stāvoklī uz galvenajiem autoceļiem.
Vidējais valsts autoceļos esošo tiltu vecums ir 41 gads, un, saglabājoties līdzšinējam finansēšanas līmenim, tiltu tehniskais stāvoklis turpinās pasliktināties.