Viens no zināmākajiem Lietuvas jaunuzņēmumiem Trafi palīdz plānot pārvietošanos ar sabiedrisko transportu un kapitalizēt laiku
«Mūsu misija ir parādīt alternatīvos maršrutus, ko pats varbūt neizvēlētos, bet kas, balstoties uz reālā laika situāciju, ir ātrāki vai ērtāki nekā ierastie. Cilvēki mēdz pieturēties pie saviem ierastajiem maršrutiem, bet Trafi iedrošina eksperimentēt un pamēģināt alternatīvas,» saka Regimants Urbans (Regimantas Urbanas), Trafi mārketinga vadītājs. Vienlaikus mobilā lietotne ļauj taupīt ne vien laiku, bet arī izmaksas – izvēlēties vienu transportlīdzekli, nevis divus, tādējādi maksājot arī par vienu biļeti. «Viļņā transports kursē diezgan precīzi, bet pat tad, ja ir vienas vai divu minūšu nobīde, cilvēki var paskatīties aplikācijā, lai pārliecinātos, vai autobuss iet pēc saraksta. Taču augošajās pilsētās nav runa par dažām minūtēm, bet gan 5, 10 un 30 minūtēm,» saka R. Urbans. Cilvēku skatījums uz laiku un kavēšanu gan ir dažāds. Piemēram, Džakartā neviens neuztraucas, ka autobuss atbrauc dažas minūtes vēlāk, ka kāds tikšanos nokavē desmit minūtes, jo visi saprot, ka tur tā gadās. Turpretī Eiropā, jo īpaši ziemeļos, cilvēki ir īpaši precīzi, un, ja kāds nav ieradies laikā, tas tiek uzskatīts par necieņu. «Cilvēki vēlas ierasties laikus, pat agrāk, lai neviens viņa dēļ negaidītu. Iespējams, mēs esam pārāk norūpējušies par to, bet tā mēs cenšamies kapitalizēt katru savas dzīves minūti,» spriež R. Urbans.
Trafi pērn bija oficiālā Rio vasaras olimpisko spēļu transporta aplikācija. «Olimpiāde ir lielisks iemesls, lai lietotu kaut ko tādu kā Trafi. Tad nekas nenotiek pēc grafika, cilvēki nepārzina pilsētu, un ir vajadzīgs kaut kas, kas palīdz izprast notiekošo. Trafi spēks ir reālā laika situācijas atainojums,» norāda R. Urbans.
Šobrīd Trafi strādā 25 pilsētās 11 valstīs. Uzņēmums orientējas uz pilsētām ar vairāk nekā desmit miljoniem iedzīvotāju.
Trafi piedāvā arī dažādus risinājumus pilsētām, piemēram, lai pašvaldības varētu labāk organizēt savus transportlīdzekļus un uzņēmumu komandu. «Tā ir stratēģiska sadarbība, Trafi var izmantot ne vien pasažieri, bet arī satiksmes kompānijas,» saka R. Urbans.
Runājot par nākotni, R. Urbans norāda, ka tehnoloģijas paver dažādas iespējas transportā. Piemēram, Viļņā ir vairākas alternatīvas sabiedriskajam transportam – īstermiņa auto noma City Bee, īstermiņa elektroauto noma Spark, velosipēdu noma, tiek izmantoti kopbraukšanas pakalpojumi Uber, Taxify. Kombinācijā ar sabiedrisko transportu tas dod interesantas pārvietošanās iespējas, tāpēc šobrīd Trafi Viļņā integrē visas transporta iespējas vienā aplikācijā. Mobilā lietotne parāda, cik tālu ir dažādi transporta veidi, cik varētu maksāt pārvietošanās ar katru no tiem un cik ilgā laikā varētu nonākt galamērķī.
Plašāk lasiet rakstā Saprast, kā kustas pilsēta trešdienas, 12. jūlija, laikrakstā Dienas Bizness!
Fotoattēlus skatīt galerijā augstāk!
TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ: