Jaunākais izdevums

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari pirmdien debitējis Milānas fondu biržā, taču kompānijas akciju vērtība piedzīvojusi kritumu.

Biržas atvēršanas brīdī Ferrari akciju cena veidoja 43 eiro, taču pēc 15 tirdzniecības minūtēm tā nokritās par gandrīz 4% un uz brīdi tika apturēta to tirdzniecība.

Ferrari oktobra beigās Volstrītā veiksmīgi debitēja fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Ferrari īpašnieks - Itālijas un ASV autobūves grupa Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - Ņujorkas biržā kotēja 9% struktūrvienības akciju.

Pirms šīs kotēšanas FCA piederēja 90% Ferrari akciju.

Šis IPO bija pirmais solis FCA iecerē atsevišķā uzņēmumā atdalīt struktūrvienību Ferrari.

Lēmums pārdot Ferrari mazākuma akciju daļu skaidrojams ar FCA nepieciešamību iegūt finanšu līdzekļus, lai finansētu ambiciozu attīstības stratēģiju, kas paredz automašīnu pārdošanas apjomu pasaulē līdz 2018.gadam palielināt līdz septiņiem miljoniem vienību.

Fiat 2014.gada janvārī pabeidza visu ASV autoražotāja Chrysler akciju iegādi.

Savukārt 2014.gada 10.oktobrī pēdējo dienu Milānas fondu biržā tika tirgotas Itālijas autobūves kompānijas Fiat akcijas pirms tā paša gada 13.oktobrī īstenotās FCA debijas Ņujorkas akciju tirgū.

Ar šo debiju Volstrītā Fiat noslēdza apvienošanās procesu ar ASV autoražotāju Chrysler.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari trešdien Volstrītā veiksmīgi debitējis fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Par godu šim svinīgajam notikumam pie Ņujorkas akciju biržas ēkas garāmgājēji varēja aplūkot astoņus Ferrari superauto, tostarp Sebastjana Fetela vadīto Pirmās formulas (F-1) modeli, 1961.gada modeli, kura vērtība veido 15 miljonus dolāru un vienu no jaunākajiem modeļiem - 1,4 miljonu dolāru vērto hibrīdu LaFerrari.

Uzņēmuma akciju IPO cena tika noteikta 52 dolāru (45,79 eiro) apmērā, taču neilgi pēc tirdzniecības sākšanas tā pārsniedza 60 dolārus par akciju.

Tirdzniecības sesijas noslēgumā Ferrari akciju cena gan bija pieaugusi vien par 5,8% - līdz 55 dolāriem par akciju.

Analītiķi gan norāda, ka šī bijusi cienījama debija tirgū, kas pēdējās nedēļās jaunu akciju kotēšanu sagaidījusi visai atturīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bridgestone EMEA jauns vadītājs

Žanete Hāka,19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par riepu un gumijas produktu ražotāja Bridgestone Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas biznesu struktūrvienības (EMEA) prezidentu un vadītāju ievēlēts Paolo Ferrari, informē uzņēmuma pārstāvji.

Ferrari kļūs arī par Bridgestone Europe NV/SA direktoru valdes un izpildkomitejas locekli.

Franko Anunciato, kurš iepriekš bija Bridgestone EMEA vadītājs, 2016. gada janvārī tika iecelts par Bridgestone China Asia Pacific vadītāju.

Itālijas pilsonis Ferrari uzņēmumā Bridgestone ienesīs globālas vadības pieredzes bagātību, viņam iepriekš vadošus amatus ieņemot Ziemeļamerikā, Eiropā un Latīņamerikā. Viņš uz Bridgestone pārnācis no Pirelli, kur pavisam nesen viņš vēl bija Pirelli LATAM struktūrvienības vadītājs, bet iepriekš pārvaldīja Ziemeļamerikas biznesu. Ferrari ieņēmis arī dažādus vadītāja amatus uzņēmumā Telecom Italia Group Itālijā, Vācijā un Lielbritānijā dažādās biznesa struktūrvienībās. Savas karjeras agrīnajā posmā viņš arī strādājis investīciju banku pakalpojumu jomā, ieņemot amatu Credit Suisse First Boston Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ferrari elektrisko automobili tirgū plāno laist tikai pēc 2025.gada

LETA,13.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas luksusa klases automašīnu ražotājs "Ferrari" savu pirmo elektrisko automobili tirgū, visticamāk, laidīs vien pēc 2025.gada, jo šobrīd ir nepietiekamas akumulatoru tehnoloģijas, ceturtdien paziņoja uzņēmuma vadītājs Luī Kamiljeri.

"Mēs noteikti aplūkojam pilnībā elektrisku automobiļu izstrādi, taču šobrīd paredzamai nākotnei piemērotākais variants ir hibrīdi," žurnālistiem norāda Kamiljeri.

"Es domāju, ka elektriskie automobiļi tirgū nonāks pēc 2025.gada. Akumulatoru tehnoloģijas šobrīd vēl ir nepietiekamas," skaidro "Ferrari" vadītājs.

Viņš jau pagājušajā mēnesī pavēstīja, ka "Ferrari" klienti izrāda ievērojamu interesi par hibrīda modeļiem, taču uzņēmums nesteidzas ar pilnībā elektrisku automobiļu izstrādi, lai nodrošinātu, ka "šādi modeļi pilnībā atspoguļo "Ferrari" DNS."

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Itālijas policija konfiscē 20 luksusa automobiļus nodokļu parādniekam

LETA--DPA,18.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas finansiālo noziegumu policija Finanšu gvarde ir konfiscējusi 20 luksusa un klasiskos automobiļus, tai skaitā vairākus «Ferrari» un «Lamborghini», kādam vīrietim, kurš mēģināja izvairīties no nodokļu parāda samaksāšanas viena miljona eiro apmērā.

Nodokļu parādnieks, kurš ir klasisko automobiļu tirgotājs, bija nodevis savus spēkratus īpašumā līdzzinātājiem Itālijā un Monako, cerot izvairīties no to konfiscēšanas sava nodokļu parāda dzēšanai, teikts Finanšu gvardes paziņojumā.

Starp automobiļiem šī vīrieša kolekcijā bija piecdesmito gadu «Chevrolet Corvette», astoņdesmito gadu «Ferrari Testarossa» un deviņdesmito gadu «Lamborghini Diablo», kā arī «Ferrari 360», «Ferrari 460» un pieticīgākais modelis «Citroen 2CV».

Automobiļi tika konfiscēti pēdējo dienu laikā neilgi pirms tam, kad astoņus no tiem bija paredzēts pārdot izsolē Monako un Lielbritānijas klasisko automobiļu pasākumā «Goodwood Festival of Speed».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas luksusa klases automašīnu ražotāja «Ferrari» tīrā peļņa šā gada trešajā ceturksnī pieaugusi līdz 287 miljoniem eiro, salīdzinot ar 141 miljonu eiro attiecīgajā laika periodā pērn, teikts pirmdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas kāpumu veicinājušas vienreizējas nodokļu atlaides.

«Ferrari» piegādāto automobiļu skaits pagājušajā ceturksnī palielinājies par 11% - līdz 2262 vienībām.

Uzņēmuma pārdošanas apjoma kāpuma izaugsme Eiropā un Tuvajos Austrumos bijusi divciparu skaitlī mērāma, bet Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā tirdzniecības apjoms pieaudzis par 5%.

«Ferrari» prognozē, ka šogad kopumā tas piegādās vairāk nekā 9000 automobiļu.

«Ferrari» 2016.gadā 4.janvārī debitēja Milānas akciju biržā, Itālijas un ASV autobūves grupai «Fiat Chrysler Automobiles» īstenojot struktūrvienības atdalīšanu atsevišķā uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotāja Ferrari akciju vērtība trešdien piedzīvojusi būtisku kāpumu saistībā ar ziņām, ka amerikāņu miljardieris Džordžs Soross iegādājies kompānijas akciju daļu.

Ferrari akciju cena trešdienas tirdzniecības sesiju noslēdz ar kāpumu par 10,4% - līdz 34,45 eiro.

Ziņojumā, kas iesniegts ASV Vērtspapīru un fondu tirgus komisijai (SEC), Soross norāda, ka viņa fonds pērnā gada nogalē iegādājies 850 000 Ferrari akciju, kas veido 0,45% akciju daļu un ir 40,8 miljonu dolāru vērtas.

Kā ziņots, Ferrari 4.janvārī debitēja Milānas akciju biržā, Itālijas un ASV autobūves grupai Fiat Chrysler Automobiles īstenojot struktūrvienības atdalīšanu atsevišķā uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

VIDEO: Aizturēts Ferrari vadītājs, kurš brauca ar ātrumu 213 km/h

Ilze Žaime,06.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.septembrī Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja amatpersonām patrulējot Talsu pusē, par ievērojamu atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu aizturēja automašīnas Ferrari vadītāju.

Talsu novada Lībagu pagastā, uz autoceļa Rīga – Ventspils 1980. gadā dzimis vīrietis ar automašīnu Ferrari 488 Spider, brauca ar ātrumu 213 km/h vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 90 km/h, pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu par 123 km/h.

Ferrari vadītājam noformēts administratīvo pārkāpumu protokols.

Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa (LAPK) 149. 8 pants paredz, ka par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu vairāk par 60 kilometriem stundā uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 360 - 480 euro un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz 6 mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Ferrari NV akcijas cena pieauga līdz rekordaugstai atzīmei pēc tam, kad Sebastians Vettels vinnēja Austrālijas Grand Prix, raksta Bloomberg.

Tādējādi Itālijas autoražotājs pēc 27 sacensībām atguva līdera titulu Formula 1 sacensībās.

Rezultātā uzņēmuma akcijas cena pieauga par 3,6% līdz 68,5 eiro, kas ir augstākais līmenis kopš superauto ražotāja debijas Milānas biržā 2016.gadā. Pēc tam pieaugums nedaudz atslāba līdz 2%, kompānijas tirgus vērtībai sasniedzot 12,7 miljardus eiro.

Ferrari vadītājs Serdžio Markioni uzsvēris, ka Formula 1 komanda būs viena no kompānijas prioritātēm.

IG Markets stratēģis Vincenco Longo uzsvēris, ka Formula 1 veiksme ir vēl viens pozitīvs katalizators Ferrari akcijām, kuras jau kopš gada sākuma bijušas iecienītas analītiķu vidū, pateicoties S. Markioni paplašināšanās plānam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Ferrari ceturtdien prezentējis jaunu automašīnas modeli - Roma, raksta Business Insider.

Šogad Ferrari tirgū laidis jau četrus jaunus modeļus un šonedēļ paziņojis par jaunu modeli, kas prezentēts Romā. Jaunajam automobilim ir 611 zs, V8 3,9 l dzinējs.

Uzņēmuma pārstāvji skaidrojuši, ka Roma raksturo jaunu pieeju automašīnas dizainam, un 70% detaļu izveidotas no jauna.

Roma sver salīdzinoši maz - vien aptuveni 1,5 tonnas. 100 km/h tā spēj sasniegt 3 sekundēs un maksimālais ātrums ir 320 km/h.

Pagaidām Ferrari nav minējis jaunā modeļa cenu, taču eksperti lēš, ka tā varētu būt ap 250 tūkstošiem dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mercedes» britu pilots Lūiss Hamiltons svētdien nodrošināja savu ceturto Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu karjerā.

Hamiltons par čempionu tika kronēts arī 2008., 2014. un 2015.gadā.Svētdien notikušajā sezonas 18.posmā - Meksikas «Grand Prix» - Hamiltons finišēja devītais, bet viņa sīvākais konkurents cīņā par titulu, vācietis Sebastjans Fetels no «Ferrari», izcīnīja ceturto vietu, taču ar to nepietika, lai turpinātu pretendēt uz uzvaru kopvērtējumā. Savukārt uzvaru posmā izcīnīja «Red Bull» nīderlandiešu pilots Makss Verstapens, kuram tas bija trešais panākums karjerā.

Tikmēr uz goda pjedestāla otrā un trešā pakāpiena kāpa Hamiltona un Fetela komandas biedri. Otrais bija «Mercedes» somu pilots Valteri Botass, bet trešo vietu izcīnīja «Ferrari» somu braucējs Kimi Reikenens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas autoražotājs "Ferrari" šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar deviņu miljonu eiro peļņu, kas bijusi par 95% mazāka nekā pagājušā gada aprīlī-jūnijā.

Uzņēmuma ieņēmumi šajā laika periodā samazinājušies par 42% līdz 571 miljonam eiro.

"Ferrari" skaidro, ka kritums saistīts ar koronavīrusa epidēmijas ierobežošanas pasākumiem.

Ražošanu pilnā apmērā "Ferrari" atsāka 8.maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārais Mustang ir gatavs ar pilnu jaudu iesaistīties Eiropas tirgus apgūšanā. Kā allaž, jaudas un spēka Mustang būs gana daudz .

Mustang ir Ford kompānijas imidžmeikers, kas iepriekšējo piecu paaudžu laikā ir lutinājis kaislīgāko un fanātiskāko Ziemeļamerikas autoentuziastu daļu, kas jūsmo par jaudu, ātrumu un svilstošas gumijas smaržu. Iebraucot sestajā paaudzē, leģendārais modelis ir nolēmis oficiāli iekarot arī Vecā kontinenta fanātiķus, kam vispārējās taupības un minimālisma ērā pietrūkst pirmatnējās izjūtas, ko sniedz tīrasiņu american muscle car ar atmosfērisko lieljaudas motoru priekšgalā un klasisko piedziņu.

Vīrišķie hormoni burtiski spraucas pa visām Mustang vīlēm, tāpēc diezgan neierasti pie Mustang stūres būtu ieraudzīt trauslu skaistuli, ja nu vienīgi tad, ja daiļā dzimuma pārstāve rokdarbus un daudzstundu deguna pūderēšanu būs iemainījusi pret kaislīgu mīlestību pret dzelžiem un benzīna smaržu. Mustang nenoliedzami ir īstu veču auto, ar milzīgu vēlmi pēc brauciena atstāt sava īpašnieka sejā platu smaidu. Nenoniecinot četrcilindru 314 ZS jaudīgā Ecoboost benzīnmotora potenciālu, kas kalpo kā Mustang bāzes spēkstacija, tomēr pareizais motors neapšaubāmi ir tikai viens, proti, piecu litru 418 ZS jaudīgais astoņcilindru motors komplektā ar sešpakāpju manuālo transmisiju. Nomināli abiem motoriem pieejams arī sešpakāpju automāts, taču tas drīzāk ir iesācējiem nevis autoentuziastiem, kas vēlas iegūt emocijas no brauciena ar šāda tipa auto. Vēl lielāku emociju vētru pircēju prātos atstās Mustang cenu lapa. Diezgan neticami, bet askētiskākais Mustang ar 314 ZS jaudīgo Ecoboost motoru maksās, sākot no 36 200 eiro. Savukārt ar V8 motoru – 42 800 eiro. Lielākā daļa visu nepieciešamo ekstru jau ir standartā, bet, pieliekot īpašo Style Pack, kura ietver Recaro sēdekļus, premium navigācijas sistēmu ar 12 skaļruņiem un citus labumus, Mustang cena nepārsniegs 50 tūkst. eiro robežu. Vienīgi jārēķinās ar to, ka, piemēram, pasūtot šodien kādu no Mustang versijām, ieskaitot arī bezjumta Mustang Convertible, auto sagaidīsiet tikai 2016. gada vasarā. Mustang ir Ziemeļamerikā ražots produkts, turklāt pieprasījums pēc auto pašu mājās ir ļoti liels, attiecīgi gaidīšanas svētki eiropiešiem var ievilkties ilgāk nekā parasti. No otras puses, Mustang ir tā vērts, lai to gaidītu tikpat ilgi, kā dažu labu Ferrari vai Lamborghini.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas luksusa autoražotāja "Ferrari" peļņa pērn pirmo reizi uzņēmuma vēsturē pārsniegusi viena miljarda eiro robežu, teikts kompānjas publiskotajā finanšu pārskatā.

"Ferrari" 2023.gadā strādāja ar 1,25 miljardu eiro peļņu, kas ir par 34% vairāk nekā gadu iepriekš.

Peļņas kāpumu veicināja pieprasījuma palielināšanās pēc uzņēmuma ražotajiem automobiļiem.

"Ferrari" ienākumi pagājušajā gadā palielinājušies par 17,2% un sasnieguši 5,9 miljardus eiro, bet piegādāto automobiļu skaits kāpis par 3,3% - līdz 13 663 vienībām.

Autoražotājs šogad noteicis mērķi ienākumiem pārsniegt 6,4 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Volkswagen pērn pārdevis 238 tūkstošus Porsche markas automašīnu, sasniedzot 4,1 miljardu dolāru lielu operatīvo peļņu, raksta Bloomberg.

Tas ir par 14% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Nedaudz detalizētāk aplūkojot ciparus, neto peļņa uz katru pārdoto automašīnu ir 17,25 tūkstoši dolāru.

Tādējādi, pārdodot 911 vai Cayenne SUV automašīnu, par gūto peļņu uzņēmums var iegādāties vienu jaunu Chevrolet Cruze.

Peļņa no Porsche ir augstāka nekā no citu marku automašīnām. Kā liecina dati, Daimler AG iekasēja aptuveni 5000 dolāru par vienu transportlīdzekli, kas ir līdzīgs līmenis kā BMW. Jāatzīmē, ka lielu daļu no tā veido noteiktā cena, jo Porsche neražo lētas automašīnas, un šī zīmola pircēji maksā papildus samaksu par zīmola reputāciju.

Līdzīgi ir arī ar Ferrari, taču šajā gadījumā kompānijas peļņa uz vienu automašīnu ir vēl augstāka – aptuveni 90 tūkstoši dolāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mihaela Šūmahera Ferrari sīvā vairāksolīšanā pārdots par rekordaugstu cenu

LETA--AFP,17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona Mihaela Šūmahera sacīkšu automobilis «Ferrari», ar kuru viņš bija ieguvis «Grand Prix», ceturtdien tika pārdots izsolē Ņujorkā par 7,5 miljoniem ASV dolāru, kas ir cenas rekords mūsdienu F-1 automobilim izsolē, paziņoja izsoļu nams «Sotheby's».

Septiņkārtējā pasaules čempiona 2001.gada automobilis «Ferrari F2001» tika pārdots sīvā vairāksolīšanā, ievērojami pārsniedzot pirms izsoles veikto novērtējumu, kas bija no četriem līdz pieciem miljoniem dolāru, «Sotheby's» rīkotā pēckara un mūsdienīgās mākslas izsolē.

«Sotheby's» paziņoja, ka šī ir pirmā reize, kad rets automobilis ticis iekļauts mākslas izsolē, un šis lēmums izrādījies populārs.

Spoži sarkanais automobilis nebija gluži mākslas darbs, bet «Sotheby's» vecākais viceprezidents Greguārs Bijo to nosauca par «vislabāko sacīkšu automobili, kāds jebkad pārdots izsolē».

Vācu autosacīkšu leģenda Šūmahers nav bijis redzēts sabiedrībā, kopš viņš 2013.gadā guva nopietnas galvas traumas kādā slēpošanas incidentā. Viņa septiņkārtējā pasaules čempiona titulu un 91 gūto uzvaru gan neviens cits nav sasniedzis vai pārspējis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Pirmais Lamborghini, kas beidzot ir piemērots Latvijas ceļiem

Aldis Zelmenis,28.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lamborghini Urus ir pirmais Lamborghini, kas beidzot ir piemērots Latvijas ceļiem un arī vieglam bezceļam, pirmais Lambo ar četrām durvīm un pirmais Lambo ar iespaidīgu bagāžnieku

Izbraukt ar Lamborghini?! Tas skan vilinoši, un tieši šādu iespēju DB autoapskatniekam nodrošināja Lamborghini reģionālais importētājs Baltijā Auto 100. Testa objekts – jaunais super SUV Lamborghini Urus. Vieta: Igaunija, Tallinas apkārtne. Īpašs auto, kaut vai tikai tāpēc, ka itāļu sporta automobiļu ražotājam šis būs jau otrais sānsolis, ko cits itāļu sporta auto meistars Ferrari uzskata par nepieņemamu un pat daļēji nosodāmu rīcību. Laiks rādīs, vai Ferrari tā domās arī pēc gada vai pieciem. Katrā gadījumā jaunais Urus šobrīd visā pasaulē sacēlis milzu ažiotāžu, un tas rezultējies ar jaunu klientu pieplūdumu. Neslēpsim, ka arī Baltijā par šo modeli ir sakāpināta interese. Lamborghini reģionālā pārstāvja darbinieki pačukstēja, ka arī Latvijā jau «briest» Urus klienti. Protams, jaunajam Urus nav nekāda sakara ar 90. gados ražoto pusmilitāro Lamborghini LM002 jeb Rembo-Lambo. Šis vairs nebūs dārgs eksperiments ar niecīgu automobiļu tirāžu. Lamborghini Urus ir Volkswagen grupas unifikācijas paraugs, jo tā pamatā varēs atrast tehniku, kas ir Audi Q7&Q8, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga vai VW Touareg rīcībā. Cita lieta, ka daudzas sastāvdaļas, regulējumi ir unikāli un pieejami tikai Urus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns BMW šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar 212 miljonu eiro zaudējumiem salīdzinājumā ar 1,48 miljardu eiro peļņu pagājušā gada aprīlī-jūnijā, liecina kompānijas publiskotais pārskats.

Ieņēmumi šajā laika posmā samazinājušies par 10% līdz 43,2 miljardiem eiro.

Savukārt koncerna ražoto automobiļu pārdošanas apjoms sarucis par 25% līdz 485 500 automašīnām.

Tomēr koncerna vadītājs Olivers Cipse paudis piesardzīgu optimismu par to, kas gaidāms otrajā pusgadā. Viņš norādījis, ka atsākušas darbu visas BMW rūpnīcas, kas bija slēgtas koronavīrusa pandēmijas dēļ.

Lasi arī:

Ferrari peļņa otrajā ceturksnī sarukusi par 95% 

Itālijas autoražotājs "Ferrari" šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar deviņu miljonu eiro...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums "Toyota" šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar 159 miljardu jenu (1,3 miljardu eiro) peļņu, kas bijusi par 74% mazāka nekā pagājušā gada aprīlī-jūnijā, liecina uzņēmuma pārskats.

Ieņēmumi šajā laika posmā sarukuši par 40% līdz 4,5 triljoniem jenu.

Šogad aprīlī-jūnijā uzņēmums pārdevis 1,2 miljonus automobiļu jeb par apmēram pusi mazāk nekā pagājušā gada otrajā ceturksnī.

"Toyota" norāda, ka pārdošana samazinājusies koronavīrusa pandēmijas dēļ.

Lasi arī:

BMW zaudējumi otrajā ceturksnī - 272 miljoni eiro 

Vācijas autobūves koncerns BMW šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar 212 miljonu...

Ferrari peļņa otrajā ceturksnī sarukusi par 95% 

Itālijas autoražotājs "Ferrari" šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar deviņu miljonu eiro...

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumos

Reklāmraksts,17.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumosLatvijā lielākā daļa uzņēmumu izvēlas pasniegt dāvanas darbiniekiem svētkos un īpašos notikumos. Tā ir samērā populāra personāla motivēšanas metode organizācijās ar apstiprinātu darbinieku labbūtības programmu un augstu darbinieku apmierinātības līmeni kā vienu no uzņēmuma prioritātēm. Vienlaikus vērts sev pajautāt, vai saldumu paciņas un karstvīna komplekti Ziemassvētkos, siera cepumu un limonādes sainīši Jāņos, kārtējā termokrūze, kas personalizēta ar uzņēmuma logo, vislabāk spēj nodot darbiniekiem iecerēto vēstījumu?

Kā liecina korporatīvo dāvanu vides ekspertu pieredze – īsti nē. Enija Kibelko, uzņēmuma “Lieliska dāvana” B2B segmenta pārdošanas vadītāja, pārstāv vienu no Latvijā vadošajiem piedzīvojumu dāvanu zīmoliem ar 13 gadu pieredzi vietējā biznesa vidē. Viņa atzīst, ka tendences par to, kas patīk un nepatīk darbiniekiem, visskaidrāk iezīmējas sadarbības pieredzē ar privātā un sabiedriskā sektora organizācijām, kurās ir liels kolektīvs virs 100 darbiniekiem.

“Darbinieku dāvanām, īpaši uz Ziemassvētkiem, uzņēmumos nereti ir ļoti ierobežots budžets. Piemēram, ko gan kvalitatīvu un taustāmu mēs varam uzdāvināt kolēģim par 5, 10 vai 15 eiro, kas turklāt vēl iepriecinātu dažādu paaudžu cilvēkus ar atšķirīgu gaumi? Par dāvanu sagādāšanu atbildīgie vadītāji tad nereti izmisumā ķer galvu, jo sarūpēt kaut ko paliekošu, kas turklāt darbiniekam raisītu pozitīvas sajūtas par piederību uzņēmumam, ar tik maziem līdzekļiem šķiet teju neiespējami. Lai gan mēs uzņēmumā “Lieliska dāvana” jau uzreiz varam palīdzēt ar ātrām un foršām idejām. Cita lieta un arī lielāks budžets pieejams, kad dāvana jāmeklē mazākam darbinieku skaitam – apaļās dzīves un darba jubilejās, labākajiem darbiniekiem, veiksmīgi noslēdzot projektus,” skaidro biznesa dāvanu eksperte E. Kibelko. Šajā rakstā viņa dalās ar korporatīvajā vidē iecienītākajām darbinieku dāvanām, kas visbiežāk iepriecina “Lieliska dāvana” biznesa klientu kolektīvus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Automāti sacenšas ar baristām

Kristīne Stepiņa,05.03.2019

«Šomēnes tirgū nonāks pirmais kafijas automāts ar mākslīgo intelektu, kas sekos līdzi lietotāja paradumiem, pielāgojot tiem dzērienus,» informē Rickman Trade Latvijas filiāles

klientu attiecību vadītājs Matīss Nitišs.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas pagatavošanā arvien lielāku vietu ieņem tehnoloģijas, un HoReCa uzņēmumi tajās investē vairāk, tomēr zīmēt piena putās automāti vēl neprot.

Latvijā ir pieejami dažāda līmeņa kafijas automāti – sākot ar kapsulām darbināmiem opelīšiem līdz pat Ferrari klases iekārtām profesionāļiem, tie var sasniegt pat automašīnas cenu. 2018. gadā Latvijā darbību sāka Šveices uzņēmuma Jura Elektroapparate AG zīmola Jura sadzīves tehnikas vairumtirgotājs, kas piedāvā modernas inovācijas – šomēnes tiks piedāvāts pirmais kafijas automāts ar mākslīgo intelektu, kas sekos līdzi lietotāja paradumiem.

Kafijas automātus tirgo un iznomā dažādi uzņēmumi, tostarp SIA Eugesta un partneri, SIA Kafe serviss, SIA Gemoss u.c. Lielākā daļa HoReCa segmentā izmantoto kafijas automātu tiek nomāti.

Kafijas automātu tirgus mainās, jo mainās patērētāju paradumi – palielinās gan mājsaimniecību, gan HoReCa uzņēmumu pieprasījums pēc tehnoloģijām, kas ļauj iegūt augstākas kvalitātes dzērienu, atzīst Rickman Trade L atvijas fi liāles klientu attiecību vadītājs Matīss Nitišs. «Cilvēki arvien biežāk kafijas gatavošanai mājās izvēlas automātus, turklāt nevis tādus, kuros dzēriens tiek pagatavots, izmantojot kapsulas, bet tādus, kuros pupiņas tiek maltas un pievienots svaigs piens. Šobrīd mājas apstākļos ar vienas podziņas nospiešanu iespējams pagatavot cappucino vai caffe latte restorānu līmenī. Savukārt reti kurā augsta līmeņa viesnīcā kafija brokastīs vairs tiek piedāvāta no termosiem,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Lielupes klāni izsolē Jūrmalā pirka Ferrari klases zemi, bet realitātē saņēma «zaporožeca» tipa īpašumu ar ierobežojumiem – desmit gadu ilgušais process nokausējis uzņēmumu, radot Latvijas valstij neglaimojošus secinājumus par investoru iespējām savu tiesību aizsardzībā, ceturtdien Dienas Biznesam pašreizējo situāciju raksturo SIA Lielupes klāni (līdzīpašnieki Ģirts Rungainis un Jānis Lielcepure) valdes priekšsēdētājs Uldis Liekniņš.

Viņaprāt, situācija būtu traģikomiska un piemērota literātiem kā izcils materiāls romāna sižetam, taču tāda tā diemžēl nav ne uzņēmumam, ne tā īpašniekiem. «Uzņēmuma piedzīvojumi ir izcils piemērs, kāpēc ārvalstu investori met līkumu Latvijai, turklāt sākotnēji nevienam pat negribas ticēt, ka kaut kas tāds vispār var notikt Latvijā jau pēc iestāšanās ES, nevis neatkarības atgūšanas rītausmā 90.gadu sākumā,» norāda U. Liekniņš. Viņš neizprot ne Jūrmalas pašvaldības, ne valsts, ne arī tiesu rīcību.

«Saprotu, ka nekļūdās tikai tas, kurš neko nedara, bet, ja kļūdās, tad sameklē abām pusēm pieņemamu risinājumu, nevis izliekas, ka viss ir kārtībā un ko gan te kāds vēl varētu gribēt,» piemetina U. Liekniņš. Uzņēmējs norāda, ka SIA Lielupes klāni vēlas godīgu situācijas risinājumu – no uzņēmuma puses atdot izsolē nopirkto saimnieciskajai darbībai nederīgo zemi, uz kuras pretēji izsoles rīkotāju solījumiem nevar realizēt biznesa ieceres, savukārt no pašvaldības – atmaksāt izsolē saņemto naudu viena miljona latu (1,42 milj. eiro) apmērā. «Tirgotāja pienākumu pieņemt atpakaļ preci no pircēja, kurš secina, ka bukletā ievietotais preces apraksts būtiski atšķiras ar saviem parametriem realitātē, nosaka normatīvie akti, diemžēl šādu pieeju un principu Latvijā attiecībā uz zemi neatbalsta,» uz jautājumu atbild U. Liekniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skudras Metropole triumfē pasaules labāko pasākumu konkursā

Zane Atlāce - Bistere,02.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pārstāvji - radošā apvienība "Skudras Metropole" - uzvarējuši vērienīgākajā un prestižākajā pasākumu rīkotāju konkursā "BEA World Festival", kurā tiek apbalvoti labākie izklaides un kultūras pasākumi no visas pasaules, informē R/A "Skudras Metropole" projektu vadītāja Nora Kancīte.

"Skudras Metropole" 1. vietu ieguva par pērnā gada nogales "Citādām Ziemassvētku vakariņām", kuras starptautiskā žūrija atzina par labāko nominācijā "Privātais pasākums".

BEA (best event award) festivāls un konkurss notika jau 14. gadu, šogad tajā piedalījās rekordliels dalībnieku skaits no visas pasaules, sākot ar Eiropas lielvalstīm - Itāliju, Vāciju, Lielbritāniju - un beidzot ar Indiju, Austrāliju, Ķīnu, Izraēlu, ASV u. c. Pasākumu rīkotājiem šī balva ir līdzvērtīga kā Grammy balva mūziķiem vai Oskars kino nozares speciālistiem, tāpēc pat iekļūšana tā dēvētajā šortlistē ir cienījams panākums. Dienu pirms apbalvošanas ceremonijas Milānā, kur šogad risinājās "BEA World Festival", nominētais pasākums bija jāprezentē starptautiskai žūrijai, kurā bija gan daudzu ietekmīgu kooperāciju un zīmolu mārketinga nodaļu vadītāji (Ferrari, Lavazza, Red Bull, Oriflame, Airbus u. c.), gan pasaules prestižāko pasākumu aģentūru pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Pasaulē vērtīgākie zīmoli

Lelde Petrāne,07.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Amazon" iegājis vēsturē kā pirmais zīmols, kas pārsniedz 200 miljardu ASV dolāru vērtības atzīmi un saglabā pasaules vērtīgākā zīmola titulu trešo gadu pēc kārtas, liecina konsultāciju uzņēmuma "Brand Finance" šā gada pētījums par pasaulē spēcīgākajiem zīmoliem.

Savukārt, saskaņā ar "Brand Finance" aplēsēm "Lidl" un "Aldi" ir visstraujāk augošie zīmoli mazumtirdzniecībā, pierādot, ka e-komercija nav vienīgais veiksmes faktors nozarē.

Ar pasaulē visstraujāk augošā zīmola titulu izceļas elektroauto ražotājs "Tesla".

Interesanti, ka pēc lielākā IPO vēsturē "Saudi Aramco" ir visvērtīgākais jaunpienācējs 2020. gada sarakstā, ieņemot 24. vietu.

"Ferrari" saglabā pozīciju kā pasaulē spēcīgākais zīmols ar zīmola stipruma indeksu (BSI) 94,1 no 100.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar vaboli arī var gonkot

Monta Glumane,26.06.2020

Dalies ar šo rakstu

Foto: Ritvars Skuja/Dienas Bizness

Arhitektu biroja "Outofbox" arhitekts Pēteris Bajārs īstenojis savu bērnības sapni - iegādājies senu BMW, atjauno vēl divas vabolītes un cer iegādāties vēl kādu sapņu auto.

"Otrdienas, ceturtdienas un sestdienas ir manas dienas, kad es te plosos," saka P. Bajārs, kurš vairākās garāžās Rīgā izvietojis savus antīkos auto. Viņa īpašumā ir 1971. gada BMW, 1956. gada "Volkswagen Beetle" kabriolets un vēl viena 1967. gada "Volkswagen Beetle", bet tad, kad nav auksti, tad galvenais pārvietošanās līdzeklis ir motocikls, ar kuru šogad bija plānots paceļot gar Adrijas jūru. Tomēr tie nav vienīgie automobiļi, kuru saimnieks bijis P. Bajārs.

Viņa īpašumā pirms vairākiem gadiem bijis arī 1958. gada "Volkswagen" T1 un 80. gadu "Volvo". Pārsvarā automašīnas līdz Latvijai atceļo no Kalifornijas - gan busiņš, gan kabriolets, gan BMW. "Man kaut kā Kalifornija ir ļoti iepatikusies, jo mašīnas no turienes ir mazāk rūsējušas," stāsta arhitekts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Arī Ferrari atsauc 2600 automašīnas visā pasaulē

Lelde Petrāne,21.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta auto gigants Ferrari visā pasaulē atsaucis 2600 automašīnas. Atsaukuma iemesls ir defektīvi drošības spilveni, kurus ražojusi Japānas kompānija Takata, atsaucoties uz paša ražotāja sniegto informāciju, ziņo AFP.

ASV Nacionālā Autoceļu satiksmes drošības administrācija piektdien paziņoja, ka vairāk nekā 800 automašīnas atsauktas Ziemeļamerikā.

Transportlīdzekļi var būt aprīkoti ar vadītāja puses drošības spilvenu, kas ir nepareizi ražots, tādējādi radot ievainojumu risku.

Takata drošības spilveni tiek saistīti ar astoņiem nāves gadījumiem un vairāk nekā 100 traumu gūšanas gadījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru