Pakalpojumi

Fascinējošā produkta pircēju meklējumos

Guna Gleizde,25.07.2010

Jaunākais izdevums

Pretstatā citām nozarēm, auto nomas un līzinga tirgi Baltijā jau atkopjas, un šīs nozares starptautiskā milža Sixt pārstāvji pārliecināti, ka reģionā vēl ir potenciālsUzlabošanās vērojama visā Eiropā, jo uzņēmumi meklē iespējas izmantot ārpakalpojumus.

Kāda, jūsuprāt, pēc dažiem gadiem izskatīsies auto noma un auto līzings, kādos virzienos šajā laikā šīs nozares attīstīsies?

R. P. Mūsu klientu autoparka menedžeri regulāri tiekas ar uzņēmumiem, lai noskaidrotu, ko viņi turpmākajos piecos gados sagaida no līzinga kompānijas. Piemēram, tagad daudzi uzņēmēji jautā, kad mēs mūsu autoparkos ieviesīsim videi draudzīgas automašīnas - tad, kad būs izdevīgi braukt ar hibrīdauto. Tātad mēs saprotam, ka ir jāizstrādā piedāvājums šajā virzienā, jo klienti tuvāko gadu laikā to no mums sagaida. Mēs izstrādājam, piemēram, piedāvājumu, kurā īsāku distanču braucieniem un pilsētai pieejami hibrīdauto.

Lielākie mūsu klienti, protams, ir starptautiskie uzņēmumi, piemēram, Siemens. To autoparkā ir desmitiem tūkstošu mašīnu, tādēļ, ietaupot centu par katru kilometru, rezultātā ietaupījums veido miljonus. Vietējam klientam, kam ir tikai desmit mašīnu, cents paliek tikai cents.

Prognozēt to, kā attīstīsies auto nomas nozare, ir ļoti vienkārši. Klienti vēlas ļoti ātru servisu. Kad jūs ceļojat, parasti jūs dodaties prom no mājām agri no rīta, tad jums jāgaida lidojums lidostā, tad jūs sēžat lidmašīnā, un, kad jūs beidzot kaut kur nonākat, jūs jau esat bijuši ceļā vismaz piecas stundas, tādēļ pēdējā lieta, ko jūs vēlaties, ir gaidīt rindā vismaz vēl pusstundu auto nomā.

Mēs varam izmantot šo BMW piemēru: sadarbībā ar šo auto uzņēmumu mēs esam izstrādājuši pakalpojumu, kur klientam nemaz nav jādodas uz autonomas biroju, bet iznomāt mašīnu var, izmantojot telefonu. Saņemot apstiprinājumu, auto no centrālā biroja tiek atbloķēts un klients var sēsties tajā un braukt. Tas ir mūsu sapnis par nākotni, kas piepildīsies ļoti drīz.

Cita lieta, ko klienti vēlas, ir izvēle piedāvājumā. Un to mēs vēlamies piedāvāt. Klienti vēlas ātri un ērti saņemt fascinējošu produktu.

K. R. Atslēgas vārdi līzingam, no vienas ▶ puses, ir starptautiskās iespējas, no otras - elastīgums, svarīgas ir arī izmaksas. Tādos tirgos kā Vācija, Itālija un Francija ir vērojams, ka autoparka uzturēšanas izmaksas un to caurredzamība ir svarīgākais jautājums. Tādēļ, lai mēs varētu nodrošināt izmaksu pārskatāmību, mums ir jāizstrādā izsmalcināta pārskatu sistēma. Tas nozīmē ne tikai redzēt finansiālo pusi - līzinga maksājumus -, bet arī konsultēt klientus par piemērotāko automašīnu izvēli, apkopi, riepām, remontdarbnīcām. Naudu ietaupīt var arī procesos, piemēram, izstrādājot sistēmu, kas nosaka, kurš izmanto kādu automašīnu. Arī tā iespējams samazināt izmaksas. Un tas ir būtiski starptautiskajām kompānijām, jo mums katrā valstī 80% visu procesu ir vienādi, piemēroti tiek aptuveni 20%. Tādējādi katrā valstī nevajag slēgt atsevišķus līgumus un vienošanās.

Auto līzinga jomā ir ievērojamas atšķirības, piemēram, starp ASV, Eiropu un arābu valstīm. Lietas, uz ko jākoncentrējas Eiropā, ir izmaksu efektivitāte, pakalpojumu kvalitāte, bet arābu valstīs izpratne par servisu ir gluži citāda. Ja kaimiņam ir jauns auto modelis, arī mūsu klientam vajag jaunāko automašīnas modeli, pakalpojumam jābūt elastīgam. Viņi nevēlas iesaistīties mašīnas apkopē, mazgāšanā, tur pilns serviss tik tiešām ir pilns serviss. Līdzīgi ir arī Āzijā, lai gan ir atšķirības starp Ķīnu un citām kontinenta valstīm. Šīs atšķirības ir tie 20%, ko mēs piemērojam katras valsts klientu prasībām.

Tā kā jūs jau strādājat Baltijas valstu auto nomas tirgū un tagad arī auto līzinga tirgū, ko jūs sagaidāt no šiem tirgiem? Vai tie atgriezīsies pirmskrīzes līmenī vai to pārsniegs?

R. P. Auto nomas un auto līzinga tirgi noteikti augs. Prognozes par Baltijas valstīm liecina par stabilu izaugsmi - jau pašlaik vērojams pieaugums pretstatā citām nozarēm, kur vērojama stagnācija vai lejupslīde. Iemesls ir tas, ka mēs esam ārpakalpojumu sniedzēji.Sarežģītos apstākļos uzņēmumi cenšas izmantot ārpakalpojumus un vēlas elastīgumu, nevis fiksētas izmaksas. Uzņēmumi saprot, ka ir daudz izdevīgāk, ja izmaksas ir maināmas un pielāgojamas, nekā uzturēt pašiem savu autoparku. Tādēļ mēs uzskatām, ka turpmākajos gados auto līzinga tirgus turpinās palielināties. Bet, protams, mēs nevaram būt pilnīgi apmierināti ar to tirgus pozīciju, kāda mums ir šodien. Tādēļ mēs turpmāk sadarbosimies ar [Latvijas uzņēmumu] Transporent, jo arī viņi nav apmierināti, un tā ir laba kombinācija. Mēs vēlamies papildu tirgus daļu un vēlamies augt, jo klientu potenciāls Baltijas valstīs ir labs.

K. R. Baltijas valstis ir tirgi, kas vēl tikai attīstās, un mēs šajā attīstībā vēlamies piedalīties.

Sarunā iesaistās Arnis Jaunzems, Sixt Baltijas valstu vadītājs: pāris gadu laikā mēs plānojam palielināt savu tirgus daļu Baltijas valstīs no 20% līdz 30%. Pašlaik tirgus atkopjas, iepriekšējos gados uzņēmumi pagarināja esošos līgumus, bet pašlaik kompānijām vajadzīgas jaunas mašīnas. Iepriekš bankas izveidoja struktūras, kas nodarbojās ar auto līzingu un autoparku vadību, bet pašlaik šīs struktūrvienības tiek likvidētas un ar to turpina nodarboties tikai specializēti uzņēmumi. Arī Eiropā šajā tirgū galvenokārt strādā specializēti uzņēmumi, nevis bankas.

Lielākā Sixt Leasing klientu daļa ir korporatīvie klienti?

R. P. Ja jūs kā privātpersona vēlaties iegādāties automašīnu, parasti jūs dodaties pie sava auto dīlera un vaicājat par finansēšanas iespējām. Bet, ja jūs esat tāda uzņēmuma īpašnieks, kurā strādā simt darbinieku, jūs esat stipri piesardzīgāks, plānojot un kontrolējot izdevumus. Tad jūs izvēlaties partneri, kas par to parūpējas.

K. R. Tas ir atkarīgs no tirgus. Piemēram, Vācijā no 60 tūkstošiem klientu aptuveni 16 tūkstoši ir individuālie klienti. Tas nav tirgus, ko mēs atstājam novārtā, bet pieeja ir citāda. Bet, piemēram, arābu valstīs šādu klientu ir vairāk.

Vai zemo cenu uzņēmumi apdraud jūsu biznesu?

K. R. Daudzās nozarēs - viesnīcu un restorānu -, piemēram, ir tikai divas iespējas. Vai nu ir jābūt ļoti zemai cenai, vai augstākās klases servisam. Ja jūs iestrēgstat pa vidu, jūs izspiež ārā.

Bet mēs esam izstrādājuši arī zemo izmaksu piedāvājumus, jo sevišķi auto nomā, bet mēs atklājām, ka tas ir pievilcīgi tikai noteiktai cilvēku grupai. Ja jūs piedāvājat šo ekonomisko paketi, cilvēki ir ieinteresēti, bet viņi vēl palūdz to, to un to un galu galā nonāk atpakaļ pie standarta piedāvājuma. Uzņēmumi redz, ka gadījumā, ja viņi izvēlas lētāko produktu, tiem saviem spēkiem būs jāveic vairāk apkopes un uzturēšanas darbu, turklāt par fiksētu, nevis mainīgu samaksu.

R. P. Bet konkurence vienmēr ir laba lieta. Ja jūs neatbalstāt konkurenci, jūs neatbalstāt savu produktu. Auto nomā ir liela zemo cenu kompāniju konkurence, un tas mums liek strādāt un attīstīties ātrāk, uzlabot savu efektivitāti. Tajā pašā laikā mums ir jāatzīst, ka ir uzņēmumi, kam ir tiešām labas idejas. Daži piedāvājumi ir ideāli piemēroti, piemēram, jaunākiem cilvēkiem. No tā mēs varam tikai mācīties, bet mēs nebaidāmies no konkurences.

Tā kā jūs esat pārstāvēti teju visur, jums droši vien ir skaidrs priekšstats, kur ekonomika atkopjas visveiksmīgāk.

R. P. Mēs redzam uzlabošanos visā Eiropā. Ļoti spilgti mēs to redzam Vācijā, kas ir mūsu lielākais tirgus. Rezultāti uzlabojas tūristu iecienītākajos galamērķos. Parasti tūrisma sezonā mēs redzam pārmaiņas, vienu gadu cilvēki vairāk ceļo uz Grieķiju, citu - uz Spāniju utt. Un mēs esam sapratuši, ka dažās valstīs pieprasījums ir lielāks nekā piedāvājums. Šādu situāciju mēs novērojām, piemēram, pērn Spānijā. Visi uzņēmumi iegādājās automašīnas ļoti piesardzīgi, arī auto tirgotāji piegādāja automašīnas ļoti piesardzīgi. Un vasarā automašīnu visiem gribētājiem nepietika. Savukārt šogad izskatās, ka autoparki ir lielāki, tomēr mēs varētu iznomāt vēl vairāk. Tā ir laba zīme, jo tas nozīmē, ka tirgus atkal pieaug. Iepriekš mēs ik gadu automātiski palielinājām automašīnu skaitu par 10-15%, bet tagad mēs plānojam ievērojami piesardzīgāk.

K. R. Atšķirībā no auto nomas, mašīnu līzinga bizness ir atkarīgs arī no banku procentu likmēm un starpbanku likmēm. Ir reģioni, jo sevišķi Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīs, kur starpbanku likmes joprojām ir ļoti augstas, jo bankas neuzticas cita citai un valdības ar krīzi cīnās citādi nekā Rietumeiropā. Tomēr pieprasījums atjaunojas. Pastāv arī valūtas maiņas kursa svārstību risks, kas jo sevišķi svarīgs, ja pēc noteikta termiņa iegādātais auto jāpārdod.

Dienvidamerikā problēma ir augstā inflācija, kas sasniedz pat 20%. Tas nozīmē, ja uzņēmumam ir līgums ar autoservisiem uz trim gadiem, līgumcenas ir jāpārskata ik pēc pusgada vai pat biežāk.

Kādus finanšu avotus, izņemot banku aizdevumus, jūs izmantojat līzinga biznesā?

K. R. Ir dažādi avoti, piemēram, dažās valstīs mēs izlaižam obligācijas, mēs esam fondu biržās. Lai kļūtu neatkarīgi no bankām, mēs strādājam ar dažādām kredītiestādēm un izmantojam citus instrumentus. Mums ir arī pietiekams pašu kapitāls, lai finansētu klientus.

Vai Īslandes vulkāna izraisītā krīze aviosatiksmē arī radīja kādas pārmaiņas tirgū? Vai cilvēki tagad biežāk izvēlas sauszemes, nevis gaisa satiksmi?

R. P. Šādas krīzes nekad nav labas, jo tās nav normālas situācijas. Un visas situācijas, kas nav normālas, rada izmaksas. Tās, protams, rada arī iespējas, jo mēs varējām iznomāt vairāk mašīnu. Bet tajā pašā laikā cilvēki, kas iznomāja mašīnas, lidojumu aizkavēšanās dēļ nevarēja tās nogādāt atpakaļ, kā bija paredzējuši. Mūsu automašīnas bija izkaisītas pa visu Eiropu, bet ne tajās vietās, kur tām bija paredzēts atrasties. Un autoparka sakārtošana mums izmaksāja papildu līdzekļus. Arī darbiniekiem nācās strādāt ārpus darbalaika un nedēļas nogalēs.

Taču cilvēki ļoti ātri atgriežas pie saviem ceļošanas ieradumiem, un paliekošas sekas nozarē šī krīze nav atstājusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no auto nomas pakalpojumu sniedzējiem Latvijā Sixt Rent a Car papildina savu autoparku ar 14 jaunām BMW automašīnām īstermiņa auto nomas vajadzībām Baltijā, turpinot 2010.gadā aizsākto dinamisko auto bāzes paplašināšanu.

Līdz ar automašīnu iegādi, Sixt Latvijā noslēdz sadarbības līgumu ar BM Auto, kas kļūst par ieteicamo auto nomas partneri. Sadarbības līgums paredz klientiem iespēju ātri un ērti rezervēt automašīnas nomai Latvijā un visā pasaulē ne tikai pie Sixt, bet tagad arī pie BM Auto darbiniekiem.

Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs: «Sixt sadarbībā ar BMW vairāk kā 105 pasaules valstīs nodrošina augstas kvalitātes auto nomas pakalpojumus gan korporatīvajiem klientiem, gan privātpersonām, piedāvājot premium klases automašīnas par izdevīgām cenām. Abas kompānijas vieno inovatīvo risinājumu izmantošana un sniegto produktu un pakalpojumu kvalitāte. Šobrīd sadarbība ar BMW kļūst vēl ciešāka, jo, līdzīgi kā tas notiek Sixt un BMW dzimtenē Vācijā, radam iespēju BMW klientiem saņemt pakalpojumus salonā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju uzņēmums Transporent ir ieguvis Sixt zīmola Sixt Leasing un Sixt Rent a Car franšīzes tiesības Baltijas valstīs. Turpmāk Transporent īstermiņa un ilgtermiņa auto nomas, auto līzinga un autoparku vadības pakalpojumus sniegs ar starptautiskā zīmola Sixt vārdu.

Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs: «Esam gandarīti, ka Sixt ir izvēlējies tieši Transporent kā labāko sadarbības partneri Baltijā. Mēs piedāvāsim klientiem labāko produktu tirgū, koncentrējoties uz katra uzņēmumu vajadzībām. Neskatoties uz stagnējošo auto tirgu Latvijā, esam pārliecināti, ka, uzņemoties visas klienta rūpes par automašīnām, tuvāko gadu laikā nostiprināsim savas vadošās pozīcijas Baltijas tirgū.»

Christian P. Rehbein, Sixt starptautiskās attīstības vadītājs: «Baltijas tirgus auto nomas, auto līzinga un autoparka vadības pakalpojumu jomās ir ļoti fragmentēts un atšķirīgs. Ekonomiskā krīze ir viesusi izmaiņas arī šajās jomās – izstumjot vairākus spēlētājus, tirgū palikuši spēcīgākie. Piedāvājot pilna servisa un individualizētus risinājumus, Sixt redz būtiskas attīstības iespējas Baltijas valstīs.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Arni Jaudzemu, Sixt vadītāju Baltijas valstīs

Lelde Petrāne,08.08.2014

Viena no retajām fotogrāfijām, kurās var redzēt mani – parasti esmu kameras otrā pusē. Singapūras putnu dārzs.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild uzņēmuma Sixt vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

Šobrīd Sixt ir pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs. Baltijā vairāk nekā desmit gadus uzņēmums sniedz auto nomas un līzinga pakalpojumus, konsultē Baltijas lielāko uzņēmumu autoparkus, kā arī uzņēmumus ar nelielu automašīnu skaitu. Rīgā un Jūrmalā pieejams arī Sixt velo nomas tīkls.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Darbs auto nomā un auto līzingā apvieno visas tās lietas, kas mani vienmēr ir interesējušas – auto, ekonomika un ceļošana. Automašīnu lieta, kā jau visiem puikām, sāka interesēt bērnībā; pēc pamatskolas uzreiz sāku studēt ekonomiku un biznesu, un pēcāk, atveroties robežām, ceļošana ir viens no maniem hobijiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sixt Latvija apgrozījums pērn palielinājies par 25%, sasniedzot 10,17 miljonus eiro

Dienas Bizness,15.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto nomas pakalpojumu sniedzēja Sixt Latvija apgrozījums 2014. gadā sasniedza 10,17 miljonus eiro, kas ir par 25% vairāk, salīdzinot ar 2013. gadu. Savukārt, Sixt konsolidētais apgrozījums Baltijā ir 12,5 miljoni eiro, uzrādot 29% pieaugumu. Grupas uzņēmumu konsolidētā peļņa ir 402 tūkstoši eiro, informē uzņēmumā.

«Esam būtiski paplašinājuši Sixt sniegto pakalpojumu pieejamību visā Latvijā, kā arī atvēruši jaunus auto nomas birojus Baltijā. Aizvadītā gada nogalē kļuvām par pirmo starptautisko auto nomu Latvijā, kas piedāvāja nomāt elektroauto, piedāvājot VW e-UP un BMW i3 elektroauto. Pavisam nesen esam uzsākuši sadarbību arī ar mazumtirdzniecības tīklu Narvesen, piedāvājot velo cienītājiem papildu iespējas Sixt velosipēdu nomāšanai,» stāsta Sixt vadītājs Baltijas valstīsArnis Jaudzems.

Pērn Sixt īstermiņa auto nomas apgrozījums Latvijā ir pieaudzis par 47%, sasniedzot 1,43 miljonus eiro. Sixt Latvijā mēnesī vidēji iznomā vairāk kā 500 automašīnas. Visbiežāk automašīnas nomā klienti no Vācijas, Krievijas, ASV, Lielbritānijas, Skandināvijas, kā arī lielu īpatsvaru sastāda vietējie klienti. Aktīvāko auto nomas klientu vidējais vecums ir 35 gadi, un biežākais auto nomas mērķis ir ceļošana vai biznesa vajadzības. Atkārtoti auto nomas pakalpojumus izvēlas veikt 65% klientu. Savukārt, par biežākajiem ārzemju galamērķiem klienti izvēlas Vāciju, Itāliju un Spāniju. Visbiežāk klienti auto nomas pakalpojumus izvēlas pieteikt ar interneta starpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto nomas un līzinga pakalpojumu sniedzējs Sixt, kas Rīgā nodrošina velosipēdu nomu, šogad plāno palielināt velosipēdu iznomāšanas staciju skaitu.

Uzņēmums iesniedzis Rīgas domē iesniegumu par piecu zemesgabalu nomu velonomas punktu izveidošanai. Vienu no punktiem plānots izvietot Aleksandra Grīna bulvārī, līdzās Uzvaras parkam, pie viesnīcas Maritim Park Hotel, otru - Mūkusalas ielā pie Latvijas Nacionālās bibliotēkas, trešo - Doma laukumā, ceturto - atjaunotā Spīķeru kvartāla teritorijā, Krasta ielā, bet vēl vienu punktu iecerēts izvietot Meža prospektā, netālu no zooloģiskā dārza ieejas.

Jautājums par zemesgabalu iznomāšanu Sixt uz laiku līdz pieciem gadiem pirmdien, 10.martā, tiks skatīts Rīgas domes Pilsētas īpašuma komitejā.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments un Satiksmes departaments norādījis, ka tiem nav iebildumu zemesgabalu daļu iznomāšanai velonomas punktu tīkla ierīkošanai, taču, ja komiteja atbalstīs zemesgabalu iznomāšanu, Īpašuma departamenta Nekustamā īpašuma pārvalde publiskos informāciju par zemesgabaliem, lai mēneša laikā arī citas personas varētu iesniegt iesniegumus par zemesgabalu iznomāšanu. Ja uz zemesgabalu iznomāšanu noteiktajā laikā pieteiksies vēl kāds pretendents, zemesgabali iznomājami, rīkojot nomas tiesību izsoli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pētījums: zemāka auto cena nenozīmē zemas ekspluatācijas izmaksas

Nozare.lv,27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemāka auto pārdošanas cena nebūt nenozīmē zemas auto ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā, liecina autoparku vadības pakalpojumu sniedzēja Sixt pētījums, kas balstīts uz auto dzīves cikla izmaksu (TCO) aprēķina metodiku.

Sixt salīdzināja 2011.gadā pārdotākās auto markas un modeļus piecās klasēs pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) sniegtajiem datiem, ņemot vērā arī dzinēja tipu un motora tilpumu, kas ir vienas no būtiskākajām pozīcijām, kas nosaka auto dzīves cikla izmaksas.

Ekonomiskajā klasē vispārdotākais ir Fabia ar 1,2 litru benzīna dzinēju un Toyota Yaris ar 1,4 benzīna dzinēju, kompaktklasē - Ford Focus ar 1,6 benzīna dzinēju un VW Golf ar 1,4 benzīna dzinēju, vidējā klasē - VW Passat ar 2 litru dīzeļa dzinēju un VW Passat ar 1,8 benzīna dzinēju, apvidus auto klasē - VW Tiguan ar 2 litru dīzeļa dzinēju un Peugeot 3008 ar 1,6 dīzeļa dzinēju. Savukārt vieglā komercauto klasē - VW Caddy ar 2 dīzeļa dzinēju un Citroen Berlingo ar 1,6 benzīna dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sixt auto noma papildina autoparku ar 120 jaunām automašīnām

Lelde Petrāne,17.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot uzņēmējdarbību Baltijā, auto nomas pakalpojumu sniedzējs Sixt auto noma papildina savu autoparku ar 120 jaunām automašīnām īstermiņa auto nomas vajadzībām Baltijā.

Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs, sacīja: «Viena no Sixt prioritātēm arī šogad ir palielināt auto nomas tirgus daļu Baltijā. Kā zināms, Sixt ir vācu izcelsmes kompānija un vēsturiski uzņēmumam ir ļoti laba sadarbība ar tādiem auto ražotājiem kā BMW, Volkswagen un citiem. Ekonomisku auto cienītājiem būs iespēja iznomāt jaunāko Volkswagen ražotāja piedāvāto auto – VW Up!, savukārt BMW cienītājiem būs iespēja izbraukt ar jauno BMW 3.sērijas auto, kas pārdošanā ir pavisam nesen.»

Sixt autoparku papildinās BMW, Volkswagen, Toyota, Opel un Ford marku automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sixt konsolidētais apgrozījums Baltijā 2017. gadā sasniedza 21,1 miljonu eiro, kas ir par 25% vairāk nekā 2016. gadā. Savukārt uzņēmuma grupas konsolidētā peļņa palielinājusies par 58%, sasniedzot 928 tūkstošus eiro, informē Sixt.

«Sixt» īstermiņa auto nomas pakalpojumu pieprasījuma izaugsmi būtiski ietekmējusi ekonomiskā izaugsme kopumā, kā arī tūrisma nozares pieaugums. Kā skaidro uzņēmums, tad pieaugums vērojams gan iekšzemes tūrismā – Latvijas iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas pavadīt brīvdienas, apceļojot Latvijas skaistākās vietas vai dodoties uz kaimiņvalstīm, kā arī korporatīvajā segmentā, izmantojot automašīnas projektiem vai kā aizvietošanas auto uzņēmuma pamatdarbības nodrošināšanai. Tāpat vērojams nemainīgi augsts ienākošā darījumu un atpūtas tūrisma pieprasījums.

«Biznesa klientiem joprojām ir svarīga kvalitātes un cenas attiecība, kā arī reaģēšanas ātrums nestandarta situācijās – uzņēmējdarbības vide paredz īsu reaģēšanas laiku un augstu efektivitāti konkurētspējīgam rezultātam,» stāsta «Sixt» vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto nomas pakalpojumu sniedzējs "Sixt" pagājušajā gadā Baltijā strādāja ar 37,8 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 21% vairāk nekā gadu iepriekš, bet koncerna peļņa pieauga par 49%, sasniedzot 2,4 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

Kompānijā atzīmē, ka, neraugoties uz Covid-19 pandēmijas ietekmi, uzņēmums veiksmīgi spēja pielāgot pakalpojumus tirgus izmaiņām, arvien vairāk fokusējoties uz vietējā tirgus korporatīvajiem klientiem un privātpersonām, būtiski samazinot atkarību no ienākošā tūrisma sektora. Tādējādi uzņēmums 2021.gadā spēja palielināt ienākumus visās pamatbiznesa pozīcijās.

Pērn "Sixt" Baltijā strādāja pie infrastruktūras uzlabošanas un procesu pilnveidošanas - veikti uzlabojumi iekšējo sistēmu darbībā, investēti līdzekļi informācijas tehnoloģiju (IT) risinājumu īstenošanā, izveidojot "Sixt Baltics Car Connect" aplikāciju auto nomas korporatīvajiem klientiem un vienotu zvanu centra sistēmu visā Baltijā, kā arī veikti vairāki uzlabojumi pakalpojumu apmaksas procesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Sixt iegādājies uzņēmumu Somijā

Db.lv,14.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIXT franšīzes turētājs Baltijas valstīs (SIA Transporent) iegādājas Veho Group piederošo Veho Rent Oy Ab. Veho Rent šobrīd darbojas kā neatkarīgs SIXT franšīzes ņēmējs Somijā, savukārt SIA Transporent darbojas kā neatkarīgs SIXT franšīzes ņēmējs visās Baltijas valstīs.

Līdz ar šo darījumu tiek nodrošināta SIXT zīmola nomas piedāvājumu nepārtrauktība, tostarp turpmāka attīstība Somijā sadarbībā ar SIA Transporent.

“Esam priecīgi paziņot par veiksmīgu Veho Rent Oy Ab iegādi, kas atspoguļo mūsu apņemšanos stratēģiski attīstīties Somijā. SIA Transporent, kopš 2010. gada darbojoties kā neatkarīgs SIXT franšīzes partneris, spējis konsolidēto apgrozījumu palielināt līdz 63 miljoniem eiro, bet autoparks pieaudzis līdz vairāk nekā 7000 transportlīdzekļu. Mēs esam pārliecināti, ka saglabāsim stabilu SIXT zīmola klātbūtnes izaugsmi Somijas tirgū, izmantojot abu organizāciju stiprās puses, lai veicinātu inovācijas un uzlabotu vispārējo klientu pieredzi,” norāda SIA Transporent valdes priekšsēdētājs Arnis Jaudzems.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto nomas nodrošinātājs SIXT ir parakstījis sadarbības līgumu ar lidsabiedrību Wizz Air.

Ceļotājiem šī sadarbība ļaus vienkārši un ērti būt mobiliem galamērķos. Kad klienti iegādājas lidmašīnas biļeti, izmantojot Wizz Air tīmekļa vietni vai mobilo lietotni, notiek piekļuve visam SIXT autoparkam galamērķī.

SIXT sola sniegt pasažieriem individuālus piedāvājumus katrā cenu kategorijā.

SIXT un Wizz Air sadarbība ir spēkā visā pasaulē gandrīz visos lidsabiedrības galamērķos 44 valstīs. SIXT kļūs par sadarbības partneri arī Wizz Air programmā Flight Credit.

SIXT ir pārstāvēts aptuveni 110 valstīs visā pasaulē. SIXT grupas gūtie ieņēmumi 2018. gadā bija 2,93 miljardi EUR, un tā ir viena no ienesīgākajām mobilitātes pakalpojumu sniedzējām pasaulē. Grupas mātesuzņēmums SIXT SE kopš 1986. gada ir iekļauts Frankfurtes fondu biržas sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sixt pērn divkāršojis peļņu

Lelde Petrāne,21.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto nomas un pilna servisa līzinga uzņēmums Sixt 2013. gadā kāpinājis apgrozījumu par 3% un Baltijā sasniedzis divkāršu peļņas pieaugumu, salīdzinot ar 2012. gada finanšu rādītājiem. Īpaši strauju izaugsmi Sixt sasniedzis īstermiņa auto nomas pakalpojumu jomā, uzrādot 13% pieaugumu Baltijā un 19% – Latvijā, liecina uzņēmuma paziņojums.

Sixt uzņēmumu Baltijā konsolidētais apgrozījums pērn sasniedza 9,71 miljonu eiro, kas ir par 3% lielāks salīdzinājumā ar 2012. gadu. Kopējā uzņēmuma Baltijas valstīs gūtā peļņa auga vairāk nekā divas reizes, sasniedzot 446 tūkstošus eiro. Būtiskāko apgrozījuma daļu visās valstīs nodrošinājusi pilna servisa auto līzinga un autoparku vadības pakalpojumu sniegšana, savukārt Sixt īstermiņa auto nomas pakalpojumu kopējais apgrozījums ir pieaudzis līdz 1,8 miljoniem eiro.

Sixt Latvija savu darbību uzsāka 2010. gadā, kad autoparku vadības uzņēmums Transporent kļuva par Sixt Rent a Car un Sixt Leasing franšīzes partneri Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sixt Rent a Car franšīzes partneris pērn uzaudzējis peļņu par 39%

Gunta Kursiša,30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Transporent, kas ir Sixt Leasing, Sixt Rent a Car un Sixt Chauffer Frive franšīzes partnere Baltijas valstīs, pērn nopelnīja 106 tūkstošus latu, kas ir par 39% vairāk nekā 2011. gadā, liecina Lursoft dati.

SIA Transporent apgrozījums veidoja 5,1 miljonu latu.

Kopumā uzņēmums 2012.gadā apkalpoja vairāk nekā 1 700 automašīnas. SIA Transprotent vadība raksturo aizvadīto gadu, kā «stabilizācijas gadu».

SIA Transporent izveidots 2005. gadā reorganizācijas rezultātā, nodalot daļu no uzņēmuma SIA Autonams. Kopš 2010. gada vidus SIA Transporent ir Sixt Leasing, Sixt Rent a Car un Sixt Chauffer Frive franšīzes partnere Baltijas valstīs.

Uzņēmuma pamatkapitāls ir 100 tūkst. Ls. Valdē darbojas trīs amatpersonas – valdes priekšsēdētājs Arnis Jaudzems, kā arī valdes locekļi Harijs Briedis un Marats Blate.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Auto abonēšanas pakalpojumu sāk piedāvāt arī SIXT

Db.lv,12.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēršot pakalpojumu klāstu un stiprinot līdera pozīciju Baltijā, starptautiskais mobilitātes pakalpojumu sniedzējs SIXT ieviesis jaunu automašīnu abonēšanas pakalpojumu SIXT+, kas pieejams Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

SIXT+ sniegs privātpersonām un uzņēmumiem iespēju abonēt automašīnu, veicot fiksētu mēneša maksājumu, un pārtraukt abonementu jebkurā brīdī bez līgumsoda.

“Šobrīd atrodamies dažādu izaicinājumu piepildītā laikā, kad inflācijas dēļ viss kļūst dārgāks, tostarp arī auto tirgus piedzīvo līdz šim nepieredzētas pārmaiņas visā pasaulē. Tā rezultātā līdz pat 20-30% palielinājušās gan jaunu, gan lietotu automašīnu cenas, kā arī to apkopes un uzturēšanas izmaksas. Plānojot jaunas automašīnas iegādi, cilvēki arvien pārdomātāk izvērtē nepieciešamību uzņemties jaunas un ilgstošas finanšu saistības. Automašīnu abonēšana ir viens no veidiem kā iegūt plašas mobilitātes iespējas un visas personīgās automašīnas piedāvātās ērtības, vienlaikus saglabājot kontroli par savu budžetu un ikmēneša maksājumiem,” norāda Arnis Jaudzems, SIXT vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto nomas un līzinga pakalpojumu sniedzējs Sixt no šodienas Rīgā sācis iznomāt velosipēdus par 70 santīmiem pusstundā vietās, kur savulaik atradās BalticBike nomas velosipēdu novietnes. Savlaik BalticBike iznomāja velosipēdus par 70 santīmiem stundā.

Sixt vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems sarunā ar Nozare.lv atteicās minēt, cik lielas investīcijas ieguldītas šajā projektā, taču norādīja, ka nākamgad plānots velonomas piedāvājumu būtiski paplašināt. Patlaban velosipēdus var iznomāt 12 vietās, un kopumā šogad tiks piedāvāti 130 velosipēdi. Reģistrēties var, zvanot pa tālruni, kā arī izmantojot mobilo aplikāciju. Prezentācijas pasākumā ar aplikācijas palīdzību velosipēdu izdevās iznomāt aptuveni piecās minūtēs.

Transporent jūlijā atkārtotā nomas tiesību izsolē iegādājies nomas tiesības uz pašvaldībai piederošiem zemes gabaliem velosipēdu nomas punktu veidošanai Rīgā. Transporent izsolē bija vienīgais pretendents un nomas tiesības uz deviņiem zemesgabaliem ieguva par 2175 latiem gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sixt iegādājas Renti Plus auto abonēšanas pakalpojumu

Db.lv,18.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais mobilitiātes pakalpojumu sniedzējs “Sixt” Latvijā iegādājies “Renti Plus” automašīnu abonēšanas pakalpojumu.

Darījuma ietvaros “Sixt” ir pārņēmis vairāk nekā simts automašīnas no “Renti Plus” autoparka, saglabājot esošos līguma noteikumus klientiem. Ar šo darījumu “Sixt+” ir nostiprinājis līderību auto abonēšanas pakalpojumu jomā Latvijā.

“Automašīnu abonēšana īsā laika posmā ir piedzīvojusi strauju pieprasījuma kāpumu, iezīmējot jaunu un būtisku soli mobilitātes iespēju paplašināšanā Latvijā,” norāda Arnis Jaudzems, “Sixt” vadītājs Baltijas valstīs.

Nepilna gada laikā, kopš pakalpojums ir pieejams Latvijā, “Sixt+” automašīnu abonēšanas pieprasījums ir strauji audzis un ik mēnesi Latvijā to izvēlas vairāki desmiti jaunu klientu. Auto abonēšanu izvēlas privātpersonas, kā arī mazie, vidējie uzņēmumi, kuriem automašīna ir nepieciešama ilgtermiņā par fiksētu mēneša maksu, saņemot visus ar to saistītos pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uzņēmēji automašīnas izvēlas racionāli

Lelde Petrāne,30.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji, izvēloties uzņēmuma transportu, dod priekšroku ekonomiskiem komercauto, liecina Sixt Leasing veiktie TCO jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķini par 2012. gada aprīlī visvairāk pārdotajiem auto.

Statistikas dati liecina, ka aprīlī visvairāk pārdotie komercklases auto ir Peugeot Bipper (42) un VW Caddy (15). Salīdzinot Peugeot Bipper un VW Caddy auto dzīves cikla izmaksas, secināts, ka 58 LVL (bez PVN) lielo starpību par labu Peugeot Bipper lielākoties veido ikmēneša līzinga maksājums un degvielas izmaksas, kas VW Caddy ir augstākas.

2012. gada aprīlī visvairāk pārdotās automašīnas vieglā komerctransporta klasē ir Peugeot Bipper (42) un VW Caddy (15); ekonomiskajā klasē – Ford Fiesta (9) un Opel Corsa (11); kompaktklasē – VW Golf (37) un Škoda Octavia (25); vidējā klasē VW Passat (22) un Toyota Avensis (25); apvidus klasē – Škoda Yeti (62) un Dacia Duster (28).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sixt Leasing iznomās auto trim valsts iestādēm

Jana Gavare,28.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoparku vadības pakalpojumu sniedzējs Sixt Leasing ir uzvarējis trīs valsts iestāžu publiskajos iepirkumos par ilgtermiņa auto nomas pakalpojumu sniegšanu.

Šī gada trešajā ceturksnī Sixt Leasing noslēdzis līgumus ar Lauku atbalsta dienestu, Augu aizsardzības dienestu un Tiesu namu aģentūru kopumā par 28 automašīnu ilgtermiņa nomu.

Sixt Leasing Latvijā ienāca šī gada jūnijā, kad Transporent ieguva Sixt Rent a Car un Sixt Leasing franšīzes tiesības Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sixt Rīgā atklās pašapkalpošanās velonomu

Gunta Kursiša,12.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu nomas un līzinga pakalpojumu sniedzējs Sixt Rīgā atklās pašapkalpošanās velosipēdu nomu, informē uzņēmuma pārstāvji.

«Sixt velo nomā» būs aptuveni 130 divriteņi, un nomas centri atradīsies Rīgas centrā un galvaspilsētas rajonos.

Velonomas atklāšana gaidāma dažas dienas pirms Rīgas pilsētas svētkiem, 14. augustā.

Sixt Latvija darbību uzsāka 2010. gadā, uzņēmumam Transportent kļūstot par Sixt Rent a Car un Sixt Leasing franšīzes partneri Baltijas valstīs.

Db.lv jau rakstīja, ka a/s Air Baltic Corporation šā gada martā atteicās no pērn noslēgtā zemes nomas līguma par velonomas punktu ierīkošanu un apsaimniekošanu zemesgabalos, tādējādi atsakoties no velonomas pakalpojuma Baltic Bike nodrošināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sixt nākamgad cer sagaidīt lielāku interesi par pašapkalpošanās velonomu

Gunta Kursiša,18.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velonomas pakalpojums Rīgā ir vajadzīgs, un nākamgad tam tiek paredzēts straujš pieprasījuma kāpums. Rīgā un Jūrmalā paredzēts izveidot jaunas divriteņu nomas stacijas, Db.lv pauda SIA Transporent pārstāvji.

Sixt Rent a Car un Sixt Leasing franšīzes partneris Baltijas valstīs Transporent, izmantojot Sixt zīmolu, Latvijā pārņēmis velonomas pakalpojumu pēc tam, kad no tā atteicās airBaltic. Sixt zīmola velosipēdi, izmantojot velosipēdu novietnes uz zemesgabaliem, kur pērn atradās BalticBike nomas velosipēdi, Rīgā nomai pieejami kopš šā gada augusta vidus.

Divu mēnešu laikā velonomas pakalpojumu izmantojuši 500 klienti, kopumā veicot 1500 braucienus. Vidējais brauciena ilgums bija 4,14 stundas, Db.lv stāstīja SIA Transporent pārstāve Anta Lapa. Šādus rādītājus uzņēmums vērtē kā pozitīvus, taču nākamgad cer sagaidīt lielāku interesi, tostarp saistībā ar Rīgā gaidāmajiem kultūras pasākumiem, Rīgai kļūstot par Eiropas kultūras galvaspilsētu. «2014. gadā plānojam strauju pakalpojuma popularitātes pieaugumu, ko veicinās gan Rīgā notiekošie kultūras pasākumi, gan plānotā velo tīkla paplašināšana - šogad divriteņus ir iespējams iznomāt 12 stacijās Rīgas centrā un ārpus tā, bet 2014. gadā piedāvāsim nomāt vairāk nekā 20 stacijās Rīgā un Jūrmalā,» Db.lv pauda A. Lapa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Nomas punktos Rīgas centrā velosipēdi būs pieejami visu ziemu

Lelde Petrāne,26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aktīvajā velosezonā strauji augusi nomas velosipēdu popularitāte un kopējais ar tiem reģistrēto braucienu skaits ir trīskāršojies, sasniedzot nepilnus desmit tūkstošus. Visaktīvāk velo nomas pakalpojumus izmantojuši vietējie iedzīvotāji, kuri veikuši 70% no visiem braucieniem, liecina Sixt velo nomas apkopotie dati. Populārākajos nomas punktos Rīgas centrā velosipēdi būs pieejami visu ziemu.

Vidējais nomas velosipēda lietošanas ilgums ir 3,2 stundas - vietējie iedzīvotāji parasti nomājuši velosipēdu īsākam laika posmam, kamēr ārvalstu viesi bieži vien mēdz iznomāt velosipēdu līdz pat nedēļu ilgam periodam, aktīvi iepazīstot Rīgu, Jūrmalu un pilsētu tuvāko apkārtni. Vairāk nekā 200 velobraucēji šovasar izmantojuši arī iespēju iegādāties velo nomas abonementus, lai visu sezonu regulāri pārvietotos ar velosipēdu.

«Velobraukšanas kultūra Rīgā ir sākusi attīstīties. To veicina gan infrastruktūras pakāpeniska izveide, gan arī pēdējos gados labvēlīgie laika apstākļi, kas ļauj ar velosipēdu brīvi pārvietoties arī gada aukstākajos mēnešos. Šogad pagarināsim velo sezonu, piedāvājot nomas velosipēdus arī ziemas sezonā. Skandināvijas valstu pieredze rāda, ka velobraukšanai vēsāks laiks nav šķērslis,» stāsta Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank pārdevusi SIXT auto nomas franšīzi

Ieva Mārtiņa,22.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank Autoparku vadība (Swedbank Autopargi Juhtimise) pārdevusi auto nomas uzņēmuma SIXT franšīzi Latvijas uzņēmumam SIA Transporent.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

SIXT TCO: pieprasītākās vēl aizvien apvidus klases automašīnas

Gunta Kursiša,28.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji vēl aizvien visvairāk izvēlēties apvidus klases automašīnas, secinājis Sixt Leasing TCO (total cost of ownership) pēc auto dzīves cikla izmaksu aprēķiniem par 2012. gada martā pārdotākajiem automobiļiem.

Statistikas dati liecina, ka martā visvairāk pārdotākās ir apvidus klases automašīnas Nissan Juke (41) un Dacia Duster (34). Salīdzinot Nissan Juke un Dacia Duster auto dzīves cikla izmaksas, secināts, ka Nissan Juke izmaksas ir par 422,76 Ls (bez pievienotās vērtības nodokļa, PVN) lielākas nekā Dacia Duster, bet starpību lielākoties veido degvielas izmaksas, kuras Nissan Juke ir augstākas, teikts Sixt TCO paziņojumā.

Ekonomiskajā klasē visvairāk pārdotas 12 Ford Fiesta automašīnas un 11 Škoda Fabia, kompaktklasē – 25 Škoda Octavia un 22 VolksWagen (VW) Golf, vidējā klasē 23 VW Passat un 18 Toyota Avensis, vieglā komertransporta klasē 17 Škoda Praktik un 12 Fiat Fiorino.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic sāk sadarboties ar Sixt

Gunta Kursiša,14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic sāk sadarbību ar auto nomas uzņēmumu Sixt.

Turpmāk Sixt pakalpojumi tiks iekļauti airBaltic.com interneta veikala pārdoto pakalpojumu klāstā līdzās lidojumu biļetēm, viesnīcu rezervācijām, apdrošināšanai, saulesbrillēm un rozēm lidojuma laikā.

«Sixt izvēlēšanās par sadarbības partneri bija loģisks lēmums, jo uzņēmums piedāvā auto nomas servisu visos 60 airBaltic lidojumu galamērķos,» norāda Mihaels Grimme (Michael Grimme), airBaltic pārdošanas un mārketinga vecākais viceprezidents.

Par Sixt pakalpojuma iegādi, tāpat kā par citiem lidsabiedrības interneta veikalā iegādātiem pakalpojumiem, tiks saņemti punkti Baltic Miles lojalitātes programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat ieguvis finansējumu Rīgas domes grantu programmā «Atspēriens».

SIA «Transporent», kas uz franšīzes līguma pamata pārstāv zīmolu «Sixt» un līdz šim piedāvāja arī koplietošanas velosipēdu nomas pakalpojumus, turpinās piedāvāt dažāda veida auto transporta nomu, attīstot un pilnveidojot tieši šo pakalpojumu.

Līdzšinējais «Sixt» velosipēdu nomas struktūras vadītājs un jaunā zīmola «Nextbike Latvia», ko pārstāv uzņēmums SIA «Evlab», vadītājs Mārcis Blumbergs skaidro, ka, atdaloties no līdzšinējā uzņēmuma un veidojot jaunu pakalpojuma sniedzēju, uzsvars tiks likts uz koplietošanas velosipēdu infrastruktūras attīstību.

«Nextbike Latvia» pakalpojumi būs pieejami līdz ar jauno sezonu, paredzams, sākot ar 2020.gada aprīli. Uzņēmuma īpašumā šobrīd ir 150 velosipēdi, un par konkursā «Atspēriens» iegūtajiem līdzekļiem 23 960 eiro apmērā, tiks iegādāti apmēram 45-50 jauni velosipēdi. Jaunie velosipēdi «Smartbike v2.0» atbildīs visjaunākajiem standartiem, savukārt, esošie tiks restaurēti un to slēdzenes tiks nomainītas pret modernākām.

Komentāri

Pievienot komentāru