Eiropas Savienības (ES) tiesa nolēmusi, ka Īrijas zemo cenu aviokompānijai Ryanair tomēr būs jāmaksā kompensācijas pasažieriem, kuru lidojumi tika atcelti 2010. gadā Islandē notikušā vulkāna izvirduma dēļ.
Tiesa atzina, ka lidsabiedrībām ir pienākums rūpēties par pasažieriem arī tādos ārkārtas gadījumos, kāds bija Eyjafjallajokulla vulkāna izvirdums, kad pelnu mākoņa dēļ Eiropā tika atcelti lidojumi, kas sabojāja ceļojuma plānus miljoniem pasažieru.
Komentējot tiesas spriedumu, Ryanair uzsvēris, ka tas lidošanu padarīs dārgāku. «[Tiesas spriedums] sadārdzinās lidošanu Eiropā, un biļešu cenas pieaugs, jo lidsabiedrības meklēs veidus, kas ļaus izvairīties no zaudējumiem pasažieru pretenziju gadījumā,» pauda Īrijas zemo cenu aviokompānija. Tāpat kompānija spītīgi pastāv uz to, ka vulkāna izvirdums un tam sekojoša lidojumu pārtraukšana bijuši notikumi, kurus tā nav spējusi kontrolēt un tai nevajadzētu maksāt kompensācijas pasažieriem.
«ES tiesa lidsabiedrības tagad padarījusi par pēdējās instances apdrošinātāju, kas izmaksās kompensācijas pat tādos gadījumos, kuros kavēšanās ir pilnībā ārpus aviokompāniju kontroles,» uzsvēra Ryanair.
Aizvadītā gada februārī kāda Īrijas galvaspilsētas Dublinas iedzīvotāja bija iesūdzējusi Eiropas tiesā zemo cenu aviokompāniju Ryanair. Db.lv jau vēstīja, ka pasažiere vēlējās no lidsabiedrības pieprasīt kompensāciju par Eijafjallajekulla izvirduma dēļ atceltu lidojumu un kompensēt tādēļ notikušos negaidītos tēriņus.
Pērn uzsāktajā tiesvedībā Ryanair lūdza Eiropas tiesu izlemt, vai vulkāniskā pelnu mākoņa izraisītas lidostu slēgšanas bijušas «ārkārtas notikumi» un vai lidsabiedrībām ir nepieciešams šādos gadījumos kompensēt pasažieru tēriņus.