Viens no lielākajiem izaicinājumiem privātpersonu veselības apdrošināšanā ir cilvēku attieksme un izpratnes trūkums par tās būtību, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO novērojumi.
Šie ir galvenie iemesli, kāpēc sākotnējā interese par privātpersonu veselības apdrošināšanas iegādi nereti mainās.
ERGO pieredze rāda, ka aptuveni 85% privātpersonu veselības apdrošināšanas polises vēlas iegādāties jau ar konkrētu mērķi – segt paredzamus veselības aprūpes izdevumus, piemēram, plānotu ilgstošu ārstēšanos stacionārā, operācijas, dārgu rehabilitāciju u.c. Iegādājoties privātpersonu veselības apdrošināšanu, visbiežāk polises potenciālais turētājs jau iepriekš zina par nepieciešamību to izmantot.
«Cilvēki joprojām nereti pārprot apdrošināšanas jēgu, vēloties veselības apdrošināšanu iegādāties jau iepriekš plānotai operācijai vai ārstēšanai ar ievērojamiem izdevumiem. Taču apdrošināšanas būtība ir sniegt polises īpašniekam finansiālu nodrošinājumu neparedzētu, neprognozējamu veselības sarežģījumu vai profilakses gadījumos. Pirms produkta ieviešanas Latvijas tirgū pēc tā bija liela vēlme. Tomēr vairāk nekā sešu gadu laikā pēc ieviešanas esam novērojuši, ka praksē interese par privātpersonu veselības apdrošināšanu ir diezgan maza, lai gan vidēji polise izmaksā vien 11 eiro mēnesī,» stāsta Gints Konrads, ERGO Veselības un dzīvības apdrošināšanas departamentu direktors Baltijā.
Tajā pašā laikā daudzi Latvijas iedzīvotāji nav apmierināti ar veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību valstī. Arī jaunākais ERGO Drošības indeksa pētījums liecina, ka 73% Latvijas iedzīvotāju raizējas, ka slimības gadījumā nespēs apmaksāt ārstēšanos. 75% atzīst, ka viņus satrauc varbūtība nesaņemt pietiekami kvalitatīvus medicīnas pakalpojumus. Jautājumi, kas skar veselību, Latvijas iedzīvotājus joprojām satrauc visvairāk – šajā drošības dimensijā iedzīvotājus māc vislielākās bažas.
«Veselības apdrošināšana Latvijā ir apmēram 400 000 iedzīvotāju, un lielākajai daļai to nodrošina darba devēji, pilnībā vai daļēji sedzot ar polises iegādi saistītos izdevumus. Tas joprojām ir populārs darbinieku motivēšanas veids – darba ņēmēji ļoti novērtē šādu papildu ieguvumu. Tajā pašā laikā privāti to sev nodrošināt gatavs tikai retais,» uzsver Gints Konrads.
Privāti iegādāties veselības apdrošināšanu galvenokārt izvēlas sievietes (58%), kuru vidējais vecums ir 42 gadi. Populārākie pakalpojumi ir ultrasonogrāfijas, rentgena un datortomogrāfijas izmeklējumi.