Rīt norisināsies «InnoEnergy» organizētā biznesa projektu konkursa «PowerUp!» reģionālais fināls, kur klātienē sešas labākās komandas prezentēs savas idejas un projektus žūrijai un investoriem, lai pārstāvētu Latviju finālā Krakovā
«PowerUp!» ir Eiropā lielākās jaunuzņēmumu sacensības, kas norisināsies jau piekto reizi, Latvijā – trešo. Latvijas finālisti cīnīsies par iespēju piedalīties Eiropas finālā un iespēju iegūt balvu 50 tūkstošu eiro apmērā. Tāpat visi Latvijas finālisti pretendē uz investīciju 150 tūkstošu eiro apmērā.
«InnoEnergy» pārstāvis Latvijā Zigmārs Reklaitis teic, ka dalība «PowerUp!» konkursā jaunuzņēmumiem paver iespējas gūt starptautisku atpazīstamību un iespēju prezentēt savu biznesa ideju plašam nozares profesionāļu lokam. «Latvijas jaunuzņēmumu starts iepriekšējos «PowerUp!» konkursos pierāda, ka mūsu reģionā ir daudz lielisku ideju ar lielu potenciālu. Dalība šajā konkursā ir iespēja gūt neatsveramu pieredzi un atspērienu jaunuzņēmuma tālākā attīstībā,» viņš uzskata.
Šogad konkursā Latvijā pieteikušies deviņi jaunuzņēmumi. 2017. gadā pieteikumu skaits bija 17, 2018. gadā - 12. «InnoEnergy» pārstāvis Latvijā Viesturs Zeps pieteikumu skaitu skaidro ar to, ka «InnoEnergy» pārstāvniecība nefokusējas uz pieteikumu skaitu, bet gan cenšas atrast labākos projektus. Vietējā jaunuzņēmumu lokā neesot daudz jaunu projektu un ir daudz vietējo pasākumu, konkursu un akseleratoru, līdz ar to «InnoEnergy» atbalsta instruments ar 150 tūkstošu eiro grantu šobrīd neesot īpaši konkurētspējīgs. «Es domāju, ka Latvijas ekosistēmā šāds pieteikumu skaits ir normāls. Veselīgi būtu, ja mēs varētu atlasīt 12 līdz 15 projektu šajā jomā,» saka V. Zeps.
Kopumā Eiropā pieteikumu skaits konkursā «PowerUp!» pieaug. V. Zeps stāsta, ka šogad pieteikumu skaits ir aptuveni tikpat liels, cik pērn – gandrīz 300. 2017. gadā Eiropas finālam kopējais pieteikumu skaits bija aptuveni uz pusi mazāks – 158. Tas saistāms ar vairākiem aspektiem – tiek veidotas «InnoEnergy» pārstāvniecības jaunās valstīs, piemēram, Turcijā, Rumānijā, Serbijā, tāpat pasākums kļūst nozīmīgāks un tajā tiek investēti vairāk resursu, it īpaši mārketingā. «Šķiet, ka 300 varētu būt arī limits. Iespējams, kopumā tas paaugstināsies līdz 350, bet tāds arī paliks. Prasības projektiem ir salīdzinoši augstas – gribam diezgan gatavus projektus, bet tie jau «dzīvo» pa akseleratoriem un citām iniciatīvām,» viņš saka.
2017. gadā Latviju Eiropas konkursā «PowerUp!» pārstāvēja «Oxigen for Burnig Fuel», bet pērn – «Mazzy». Uzņēmuma izstrādātais risinājums sniedz iespēju ikvienam ar bezvadu sensora palīdzību nolasīt datus par energoresursu patēriņu un pārskatāmā veidā uzkrāt šo informāciju e-meter portāla vietnē. «Mazzy» vadītājs Viesturs Šeļmanovs-Plešs norāda, ka pērn, gatavojoties fināla prezentācijai augsta līmeņa mentoru vadībā, guva nozīmīgu atbalstu komandas tālākai izaugsmei. «Vislielākais ieguvums, ko sniedza uzvara Latvijā, ir nodibinātie kontakti mūsu produktu tālākai virzībai Austrumeiropas tirgū. Liels gandarījums arī par dalību intensīvajās apmācībās, kuru laikā izzinājām, kā savu jaunuzņēmuma ideju pārliecinoši prezentēt potenciālajiem investoriem,» viņš teic.